Heb nog maar eens vluchtig gekeken onder de kap en kon het niet direct zien, wrschl te vlug gekeken
EGR 1.6D, waar?
-
Thamar
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Iemand foto's of een beschrijving van waar die klep juist zit bij de 1.6D's?
Heb nog maar eens vluchtig gekeken onder de kap en kon het niet direct zien, wrschl te vlug gekeken
Heb nog maar eens vluchtig gekeken onder de kap en kon het niet direct zien, wrschl te vlug gekeken
-
peters54
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 12.02.2010 - 09:23
Dat vraag ik mij ook af. Ik kwam wel een URL tegen van een 1.6d motor uit een Focus (moet dezelfde motor zijn geloof ik).
http://www.fordclub.be/forum/viewtopic.php?f=47&t=11152
http://www.fordclub.be/forum/viewtopic.php?f=47&t=11152
-
gray
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 16.07.2010 - 20:50
Ik heb dezelfde vraag, al is het dan een 1.6 start stop, ik heb bij men vorige wagen ook de egr afgekoppeld maar aangezien de wagen nu een leasing is ga ik gewoon de stekker losmaken.
Vind alleen niet welke stekker. :oops:
Kan iemand deze aanduiden?
Ik moet zeggen dat op 10 jaar tijd de motoren toch wel een pak ingewikkelder zijn geworden...
Vind alleen niet welke stekker. :oops:
Kan iemand deze aanduiden?
Ik moet zeggen dat op 10 jaar tijd de motoren toch wel een pak ingewikkelder zijn geworden...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
- Locatie: Zeeuws Vlaanderen
- Contacteer:
Foto is best groot, kan dat niet iets kleiner?
Verder ziet het er anders uit dan bij mij en eerlijk gezegd weet ik niet welke het exact is.
Verder ziet het er anders uit dan bij mij en eerlijk gezegd weet ik niet welke het exact is.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
-
mvdschaar
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 13.10.2009 - 12:48
stekker van de egr eruit trekken bij de egr van een 1.6d heeft geen nut. Je krijgt dan een foutmelding te zien in je boordcomp.
De volvo dealer heeft de stekker er bij mij af getrokken toen de auto vaak stotterde. Echter had dit geen efffect en kreeg ik dus de foutmelding
De volvo dealer heeft de stekker er bij mij af getrokken toen de auto vaak stotterde. Echter had dit geen efffect en kreeg ik dus de foutmelding
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
- Locatie: Zeeuws Vlaanderen
- Contacteer:
Maar als je er een plaatje tussen zet (dus stekker eraf en een plaatje tussenzetten) schijnt het wel te werken zonder foutmeldingen.
Er rijden er een aantal in het rond, maar dat zijn 2.0D.
Binnenkort ga ik het bij mij ook dichtmaken.
Er rijden er een aantal in het rond, maar dat zijn 2.0D.
Binnenkort ga ik het bij mij ook dichtmaken.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
2 is de turbodrukmeter (ziet er hetzelfde uit als de sensor bij mijn 2.0D)
1 of 3 is temperatuursensor (ik vermoed 1)
4 en 5 lijken zeer sterk op de EGR stekker van een 2.0D, alleen zit deze bij de 2.0D veel verder van de inlaat af.

De zwarte sensor hier is de turbodruksensor (oude turbodruksensor, de nieuwe die er nu op zit ziet er hetzelfde uit als nr 2 bij jou)
De groene is sensor voor de inlaattemperatuur.
Bij mij zit de stekker voor de egr (en de egr klep zelf) achteraan de motor (als je de metalen pijp volgt die over de motor loopt, deze voert de uitlaatgassen vanaf de egr naar de inlaat)
1 of 3 is temperatuursensor (ik vermoed 1)
4 en 5 lijken zeer sterk op de EGR stekker van een 2.0D, alleen zit deze bij de 2.0D veel verder van de inlaat af.

De zwarte sensor hier is de turbodruksensor (oude turbodruksensor, de nieuwe die er nu op zit ziet er hetzelfde uit als nr 2 bij jou)
De groene is sensor voor de inlaattemperatuur.
Bij mij zit de stekker voor de egr (en de egr klep zelf) achteraan de motor (als je de metalen pijp volgt die over de motor loopt, deze voert de uitlaatgassen vanaf de egr naar de inlaat)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
Thamar
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Op de achterkant van het motorblok zit die. Stekker loshalen heeft geen zin, krijg je direct foutmelding op je dashboard.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
sowieso ook je garage ervan op de hoogte brengen, want de melding komt ook op hun computer als ze hem uitlezen bij onderhoud.
Of hij in noodloop gaat kan ik niet zeggen, mijn 2.0D alleszins niet. (Stekker uitgetrokken en plaatje tussengezet)
Of hij in noodloop gaat kan ik niet zeggen, mijn 2.0D alleszins niet. (Stekker uitgetrokken en plaatje tussengezet)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D















