beste mensen
ik heb een orgineele toeren teller op de kop weten te tikken voor de amazon van de vrouw .
nu is mijn vraag er komen 4 of 5 kabels uit maar welke kleur kode hoort waar op aan gesloten om de toeren teller werkend te krijgen
zijn er mensen met een schema of tekening die mij uit de brand kunnen helpen ????????????????
orgineele toeren teller volvo amazon
- wepster850
- 3rd Gear member
- admiral
- 5th Gear member
kopie van VKV forum misschien kun je er wat mee.
aansluiten toerenteller
Jankees schreef op 10-09-2001 14:51
In mijn Amazon zit een toerenteller zoals deze ook geplaatst is in een 123GT. Echter deze is niet aangesloten. Er komen 5 draden uit! Welke zijn waarvoor?
Is iemand in bezit van een schema van het inwendige van deze teller? Alvast bedankt Jankees
re: aansluiten toerenteller
schreef op 10-09-2001 20:49
de witte draad komt op de bobine (-) de andere witte naar je contactslot (welke witte maakt niet uit,ze zitten op elkaar) de rode komt op een plus (uit zek kast) dan heb je nog een rode (die is van de verl.) je zult er even spanning op moeten zetten om te kijken welke rode die v/h lampje is. tot slot komt de zwarte op de massa. Als je er niet uitkomt,hoor ik het wel Succes!
re: re: aansluiten toerenteller
schreef op 10-09-2001 22:56
Bij mij zit een witte op de bobine, de andere op de verdeler, normaal gaat er rechtstreeks een draad van bobine naar verdeler.
aansluiten toerenteller
Jankees schreef op 10-09-2001 14:51
In mijn Amazon zit een toerenteller zoals deze ook geplaatst is in een 123GT. Echter deze is niet aangesloten. Er komen 5 draden uit! Welke zijn waarvoor?
Is iemand in bezit van een schema van het inwendige van deze teller? Alvast bedankt Jankees
re: aansluiten toerenteller
schreef op 10-09-2001 20:49
de witte draad komt op de bobine (-) de andere witte naar je contactslot (welke witte maakt niet uit,ze zitten op elkaar) de rode komt op een plus (uit zek kast) dan heb je nog een rode (die is van de verl.) je zult er even spanning op moeten zetten om te kijken welke rode die v/h lampje is. tot slot komt de zwarte op de massa. Als je er niet uitkomt,hoor ik het wel Succes!
re: re: aansluiten toerenteller
schreef op 10-09-2001 22:56
Bij mij zit een witte op de bobine, de andere op de verdeler, normaal gaat er rechtstreeks een draad van bobine naar verdeler.
- Erik_M
- 2nd Gear member
Denk dat ik haast wel zeker weet de Amazon van Wepster dat niet was.v700r schreef:Zag ik gisteren die Amazon langs de Oude Rijn staan? Anders is het er een die er verdacht veel op lijkt.
Rondom Den Haag, Wassenaar, zie ik ook wel eens een rood/witte Amazon met een zonneklep rijden. Dit is echter niet de 'RED LADY'.
gRoet
eRik.
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
- Erik_M
- 2nd Gear member
Nee, idd. daar heb je gelijk in. 't was eigenlijk meer omdat ik weet waar de RED LADY woont en eigenlijk niet verw8 daar de RED LADY te treffen, maar het zou zomaar kunnen. Met een Amazon kom je tenslotte door het hele land. (en dan spreek ik uit ervaring).v700r schreef:Ja maar Erik jij weet toch niet wát ik gezien heb, er rijden zat rood/witte Amazons.
gRoet,
eRik
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
- wepster850
- 3rd Gear member
op het moment dat de red lady in alphen ergens te zien is is de bestuurster wel echt de weg kwijt (kan best ze heeft geen ingebouwde navi maar een stom stom )
ovrigens is de dame wel al van frankrijk naar nederland getuft en geen centje pijn en een verbruik van 1 op 13 op de totale rit dus niks mis mee :BIG:
ovrigens is de dame wel al van frankrijk naar nederland getuft en geen centje pijn en een verbruik van 1 op 13 op de totale rit dus niks mis mee :BIG:
- Weesje
- 3rd Gear member
Ik moet nog ergens een schema hebben van de toerenteller, zal even gaan zoeken thuis, zit wel midden in een verhuizing dus weet niet of ik hem meteen vindt.
Ik heb deze vraag trouwens ook al eerder gesteld, misschien heb je hier wat aan;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Ik heb deze vraag trouwens ook al eerder gesteld, misschien heb je hier wat aan;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
proud owner of a:
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8