Ik heb een aantal vragen in algemeen. Moet mijn weg nog vinden in de oldtimers wereld

Ik heb sleutels van mijn Volvo 164 uit 1972. Waar kan "originele" sleutels kopen zodat ik reserve sleutels kan laten bijmaken?
Of gaat dat niet meer?
Winterbanden, moet ik ergens mee rekening houden of heeft het totaal geen zin bij Volvo 164?
Gas : ik heb aantal Volvo 164 die zonder problemen op gas konden starten.
Die van mij start in 1 keer op benzine maar niet op gas. Tenzij ik gereden heb en soms start hij in 1 keer op gas.
Wat is verstandig ?
De volvo 240 die we hadden eerst was het zo : benzine starten. Dan knop neutraal, wachten tot stotteren en dan omzetten.
Nice, maar als ik hem bij mij neutraal zet kan ik heel de A2 uitrijden...
En waarom word er vaak gezegd : oude auto's niet harder dan 120 rijden dat is zonde... enz enz.
Maar een auto is toch gemaakt om op een snelweg lekker te "toeren" en met 6 cilinder 140 km/u te rijden zonder problemen lijk me ?
Just asking

En mijn auto val uit tijdens het remmen. Niet altijd, vandaag weer zonder problemen gereden. Maar sommige ritten bij elk stoplicht val de motor uit.
Heb al afspraak gemaakt bij volvo 164 garage maar dacht toch even van te voren informeren.
Thanks !