Hallo,
Ik ben nieuw hier. Zal me nog ff voorstellen maar mijn vraag is de volgende. Na jaren te hebben getwijfeld wil ik nu echt zon supergave v70. Vond ook het vorige model al mooi maar om de een of andere reden kwam het er telkens niet van. Dan weer was het een auto van de zaak en dan weer was het mij simpelweg te duur.
Nu ik al een tijdje rondkijk loop ik telkens op tegen auto's (uiteraard gebruikt) met km.standen van rond de 2 ton en meer. Ik heb proefgereden in een v70 d5 automaat die iets boven de 2 ton op de teller had. De auto reed echt als nieuw (voorzover ik dit kan vergelijken) maar 2 ton is toch wel heel veel. Natuurlijk kwam de verkoper met z'n praatjes over blokken die 4 en 5 ton gereden hadden maar ja alles heeft dus wel zoveel gelopen (lees geleden). Het viel mij tijdens de rit trouwens op dat deze auto hardstikke zuinig liep (volgens bc 1 op 14.5).
Vragen:
1. wat is jullie mening
2. zijn er specifieke zaken waar ik bij een v70 d5 automaat op moet letten.
3. Is een verbruik rond 1 op 14 wel realistisch. Ik rijd vrij gemiddeld. Niet als een gek maar soms moet ik wel ff de power voelen.
Alvast heel erg bedankt voor jullie tips.
Gerard.
aankoopadviezen en vraag over (hoge) km.standen
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
1. Ik heb zelf een v70 D5 met handbak. Staat nu 215.000 op de teller. En die kan echt nog makkelijk een paar ton erbij hebben hoor. Geen probleem. Een vriend van me heeft een S60 gehad die had 420.000 op de teller met D5 motor. Dus ik zou me daar niet zo druk om maken.
2. Kijk altijd wel of de auto netjes op tijd zijn beurt heeft gehad en vooral of de distibutieriem op tijd vervangen is.
3. Mijn boordcomputer geeft over de afgelopen 30.000 km een gemiddeld verbruik aan van 5.5 op 100. Met de tankbonnetjes etc. rijd ik gemiddeld 1:16.5/1:17:5 daar tussenin. En ik rijd af en toe ook stevig door. Regelmatig 140/150 op de snelweg.
Succes met de zoektocht.
2. Kijk altijd wel of de auto netjes op tijd zijn beurt heeft gehad en vooral of de distibutieriem op tijd vervangen is.
3. Mijn boordcomputer geeft over de afgelopen 30.000 km een gemiddeld verbruik aan van 5.5 op 100. Met de tankbonnetjes etc. rijd ik gemiddeld 1:16.5/1:17:5 daar tussenin. En ik rijd af en toe ook stevig door. Regelmatig 140/150 op de snelweg.
Succes met de zoektocht.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
maar pas op voor slechte injectoren! er ging een kapot toen de auto 5 minuten op onze naam stond :evil:
1:14 met een automaat is realistisch denk ik want ik heb ook een keer proefgereden met een automaat en dan ligt het verbruik toch wel hoger dan de handbak
1:14 met een automaat is realistisch denk ik want ik heb ook een keer proefgereden met een automaat en dan ligt het verbruik toch wel hoger dan de handbak
zat hij dan dag en nacht op de weg :?:Richard S schreef:Een vriend van me heeft een S60 gehad die had 420.000 op de teller met D5 motor.
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Ik geloof best dat het motorblok 4 of 5 ton kan hebben. Maar de onderdelen eromheen? Commonrail, turbo, dieselpomp, verstuivers, computers... Het is allemaal schreeuwend duur. Mij valt de kwaliteit voor een 'premium' merk eerlijk gezegd tegen. Het is niet meer de Zweedse tank die een 240 of een 740 was.
Waar moet je op letten:
- draagarmrubbers voorwielophanging (kun je op de brug checken)
- resonantie bij 2600-2800 min-1, bij ongeveer 140 km/h op de snelweg
- is de distributieriem vervangen (moet bij 160000 km)
- rammeltjes in het interieur (dashboard)
Verder heeft hij de draaicirkel van een DC-10; parkeergarages zijn niet erg leuk om in te rijden met een V70.
Verbruik is goed haalbaar. Ik rijd 90% snelweg, en ik haal 1:15 gemiddeld.
Waar moet je op letten:
- draagarmrubbers voorwielophanging (kun je op de brug checken)
- resonantie bij 2600-2800 min-1, bij ongeveer 140 km/h op de snelweg
- is de distributieriem vervangen (moet bij 160000 km)
- rammeltjes in het interieur (dashboard)
Verder heeft hij de draaicirkel van een DC-10; parkeergarages zijn niet erg leuk om in te rijden met een V70.
Verbruik is goed haalbaar. Ik rijd 90% snelweg, en ik haal 1:15 gemiddeld.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Ik geloof best dat het motorblok 4 of 5 ton kan hebben. Maar de onderdelen eromheen? Commonrail, turbo, dieselpomp, verstuivers, computers... Het is allemaal schreeuwend duur. Mij valt de kwaliteit voor een 'premium' merk eerlijk gezegd tegen. Het is niet meer de Zweedse tank die een 240 of een 740 was.
Waar moet je op letten:
- draagarmrubbers voorwielophanging (kun je op de brug checken)
- resonantie bij 2600-2800 min-1, bij ongeveer 140 km/h op de snelweg
- is de distributieriem vervangen (moet bij 160000 km)
- rammeltjes in het interieur (dashboard)
Verder heeft hij de draaicirkel van een DC-10; parkeergarages zijn niet erg leuk om in te rijden met een V70.
Verbruik is goed haalbaar. Ik rijd 90% snelweg, en ik haal 1:15 gemiddeld.
Waar moet je op letten:
- draagarmrubbers voorwielophanging (kun je op de brug checken)
- resonantie bij 2600-2800 min-1, bij ongeveer 140 km/h op de snelweg
- is de distributieriem vervangen (moet bij 160000 km)
- rammeltjes in het interieur (dashboard)
Verder heeft hij de draaicirkel van een DC-10; parkeergarages zijn niet erg leuk om in te rijden met een V70.
Verbruik is goed haalbaar. Ik rijd 90% snelweg, en ik haal 1:15 gemiddeld.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 19:03
- Locatie: Z.O. Drenthe
- Contacteer:
Hoi,
Schrik maar niet van hoge km standen bij Volvo. De V70 is technisch veeeel beter dan bijv. 245. Ik heb er hier twee van gehad, en ook deze hebben echt hun onderhoud nodig. En bij deze modellen is er meer vervangen aan de motor bij 200.000 km als tegenwoordig bij een V70.
En dan heb ik het niet over normale slijtage ! En ook de roestvorming aan sommige delen van de 245'ers laat wel eens te wensen over. Trek de achter of voorbumper er maar eens voor weg.... wat je dan tegenkomt... Maar goed, deze modellen rijden nog steeds (paar miljoen wereldwijd) en dat doen andere merken beslist minder. Je ziet toch dat men blijft innoveren bij Volvo en hoop dat dit onder Ford zo blijft !
Bij onze V70 D5 hebben we een keer een turboslang gescheurd gehad en nu komen de rubbers van de voorophanging eraan (30 Euro ex arbeid)
Als dat alles is bij 220.000 km...
Deze blijft nog wel even onder ons.
Het is een heerlijke wagen die ook nog eens zuinig rijdt (1:16,5) en die stoelen... dat doen er weinig na.
Bij die van ons rammelt er bijna nooit iets. Alleen het olieverbruik wordt iets meer, maar is nog ca. 3/4 liter op 20.000 en dat lijkt me zeer acceptabel.
Schrik maar niet van hoge km standen bij Volvo. De V70 is technisch veeeel beter dan bijv. 245. Ik heb er hier twee van gehad, en ook deze hebben echt hun onderhoud nodig. En bij deze modellen is er meer vervangen aan de motor bij 200.000 km als tegenwoordig bij een V70.
En dan heb ik het niet over normale slijtage ! En ook de roestvorming aan sommige delen van de 245'ers laat wel eens te wensen over. Trek de achter of voorbumper er maar eens voor weg.... wat je dan tegenkomt... Maar goed, deze modellen rijden nog steeds (paar miljoen wereldwijd) en dat doen andere merken beslist minder. Je ziet toch dat men blijft innoveren bij Volvo en hoop dat dit onder Ford zo blijft !
Bij onze V70 D5 hebben we een keer een turboslang gescheurd gehad en nu komen de rubbers van de voorophanging eraan (30 Euro ex arbeid)
Als dat alles is bij 220.000 km...

Het is een heerlijke wagen die ook nog eens zuinig rijdt (1:16,5) en die stoelen... dat doen er weinig na.
Bij die van ons rammelt er bijna nooit iets. Alleen het olieverbruik wordt iets meer, maar is nog ca. 3/4 liter op 20.000 en dat lijkt me zeer acceptabel.
V70 D5, Silver metallic, 225.000 km. en net weer nw. voorbanden...
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Hallo,
ik heb tijdens de zoektocht naar een geschikte v70 wel gemerkt dat deze auto's idd wel heel veel aankunnen. Ik heb toch de bovengrens getrokken bij 150.000. Wil circa 4 jaar zonder al te hoge kosten kunnen rijden. Ik verbaas me er wel af en toe over wat sommige garages durven te vragen. Heb al auto's aangeboden gezien met ruim 2 ton op de teller en een vraagprijs van bij 30 mille.
ik heb tijdens de zoektocht naar een geschikte v70 wel gemerkt dat deze auto's idd wel heel veel aankunnen. Ik heb toch de bovengrens getrokken bij 150.000. Wil circa 4 jaar zonder al te hoge kosten kunnen rijden. Ik verbaas me er wel af en toe over wat sommige garages durven te vragen. Heb al auto's aangeboden gezien met ruim 2 ton op de teller en een vraagprijs van bij 30 mille.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
- Locatie: Obbicht
Neemt dit weg dat je in een S60 beter kunt manoevreren in een willekeurige Q-parc? Ikzelf merk het ook wel dat een V70 niet echt lekker is om een scherpe bocht mee te maken, maarja, om te zeggen dat het hinderlijk is, neej. Mijn vader zei laatst dat de S70 beter instuurde dan zijn V70.mehrzahl schreef: Verder heeft hij de draaicirkel van een DC-10; parkeergarages zijn niet erg leuk om in te rijden met een V70.
Is dat echt zo?
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat verschil kan nooit groot zijn, wel is de breedte van een velg zeer van invloed op de draaicirkel, een S70 op 15" en een V70/285 op 15" velgen zullen vrijwel gelijk zijn, bij 16", 17", of 18" zal de draaicirkel behoorlijk toe gaan nemen.the fonz schreef:Neemt dit weg dat je in een S60 beter kunt manoevreren in een willekeurige Q-parc? Ikzelf merk het ook wel dat een V70 niet echt lekker is om een scherpe bocht mee te maken, maarja, om te zeggen dat het hinderlijk is, neej. Mijn vader zei laatst dat de S70 beter instuurde dan zijn V70.mehrzahl schreef: Verder heeft hij de draaicirkel van een DC-10; parkeergarages zijn niet erg leuk om in te rijden met een V70.
Is dat echt zo?
Bij een S70 verschilden de draaicirkels (afhankelijk van motorisering en aandrijflijn) al van 10,2 tot 11,3 meters, bij de V70/285 verschillen ze van 10,9 tot 13,2 meters (voor de R AWD).
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21.05.2006 - 17:10
Hallo, ik verkeer in hetzelfde stadium. Over aanschafprijzen kun je een redelijk beeld krijgen via alle bekende autooccasion site. De vraag waar ik echter meer mee zit is "Wat zijn nu echt reele onderhoudskosten op jaarbasis, als je een exemplaar uit 1999, automaat, koopt met 190.000 km op de teller?" Het zou mooi zijn als daar ergens een databaseje van was oid. Als iemand een duidelijk indicatie van heeft hoor ik het graag.
tot horens
tot horens
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Klopt! In dit rijdje hoort overigens ook een 940. Bij deze Volvo valt een stand van 2 ton in de catagorie "net ingereden"mehrzahl schreef:Ik geloof best dat het motorblok 4 of 5 ton kan hebben. Maar de onderdelen eromheen? Commonrail, turbo, dieselpomp, verstuivers, computers... Het is allemaal schreeuwend duur. Mij valt de kwaliteit voor een 'premium' merk eerlijk gezegd tegen. Het is niet meer de Zweedse tank die een 240 of een 740 was.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
[quote="volvomen-1"]Hoi,
Schrik maar niet van hoge km standen bij Volvo. De V70 is technisch veeeel beter dan bijv. 245. Ik heb er hier twee van gehad, en ook deze hebben echt hun onderhoud nodig. En bij deze modellen is er meer vervangen aan de motor bij 200.000 km als tegenwoordig bij een V70.
En dan heb ik het niet over normale slijtage ! En ook de roestvorming aan sommige delen van de 245'ers laat wel eens te wensen over. Trek de achter of voorbumper er maar eens voor weg.... wat je dan tegenkomt... Maar goed, deze modellen rijden nog steeds (paar miljoen wereldwijd) en dat doen andere merken beslist minder.
quote]
Dat geldt overigens niet meer volvo 200 serie na 1990.
Schrik maar niet van hoge km standen bij Volvo. De V70 is technisch veeeel beter dan bijv. 245. Ik heb er hier twee van gehad, en ook deze hebben echt hun onderhoud nodig. En bij deze modellen is er meer vervangen aan de motor bij 200.000 km als tegenwoordig bij een V70.
En dan heb ik het niet over normale slijtage ! En ook de roestvorming aan sommige delen van de 245'ers laat wel eens te wensen over. Trek de achter of voorbumper er maar eens voor weg.... wat je dan tegenkomt... Maar goed, deze modellen rijden nog steeds (paar miljoen wereldwijd) en dat doen andere merken beslist minder.
quote]
Dat geldt overigens niet meer volvo 200 serie na 1990.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Kijk ook even naar de uitvoering, kleur en interieur doen vel met een auto!
19 mille voor een 2003 V70 D5 is niet veel...hoewel het natuurlijk wel een klap geld is....
wat heeft de wagen voor interieur--sportstoelen of comfort? (half)leer of van dat lelijke pluche. Zit er een degelijke Volvo radio (bigfront) in. LM-velgen kun je altijd makkelijk later er onder zetten. Donker interieur is iets couranter als licht is mijn ervaring. RTI systemen schoppen de prijs omhoog. En de 160000km beurt is een dure (nieuwe riemen e.d.)
Wat voor bedrijf koop je? Voor 19.000 euro zal ie particulier zijn of van een regulier autobedrijf. MAW geen garantie. Hoeft geen probleem te zijn maar laat de wagen dan keuren bij de ZNWB of DEKRA. Kost je 150 of 200 euro en geeft je een pak extra informatie.
Je kunt voor dat geld echt wel een puike V70 kopen! Succes!
gr. Hans
19 mille voor een 2003 V70 D5 is niet veel...hoewel het natuurlijk wel een klap geld is....
wat heeft de wagen voor interieur--sportstoelen of comfort? (half)leer of van dat lelijke pluche. Zit er een degelijke Volvo radio (bigfront) in. LM-velgen kun je altijd makkelijk later er onder zetten. Donker interieur is iets couranter als licht is mijn ervaring. RTI systemen schoppen de prijs omhoog. En de 160000km beurt is een dure (nieuwe riemen e.d.)
Wat voor bedrijf koop je? Voor 19.000 euro zal ie particulier zijn of van een regulier autobedrijf. MAW geen garantie. Hoeft geen probleem te zijn maar laat de wagen dan keuren bij de ZNWB of DEKRA. Kost je 150 of 200 euro en geeft je een pak extra informatie.
Je kunt voor dat geld echt wel een puike V70 kopen! Succes!
gr. Hans
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Dank je Hans, ben verdoofdhans anesthesie schreef:Kijk ook even naar de uitvoering, kleur en interieur doen vel met een auto!
19 mille voor een 2003 V70 D5 is niet veel...hoewel het natuurlijk wel een klap geld is....
wat heeft de wagen voor interieur--sportstoelen of comfort? (half)leer of van dat lelijke pluche. Zit er een degelijke Volvo radio (bigfront) in. LM-velgen kun je altijd makkelijk later er onder zetten. Donker interieur is iets couranter als licht is mijn ervaring. RTI systemen schoppen de prijs omhoog. En de 160000km beurt is een dure (nieuwe riemen e.d.)
Wat voor bedrijf koop je? Voor 19.000 euro zal ie particulier zijn of van een regulier autobedrijf. MAW geen garantie. Hoeft geen probleem te zijn maar laat de wagen dan keuren bij de ZNWB of DEKRA. Kost je 150 of 200 euro en geeft je een pak extra informatie.
Je kunt voor dat geld echt wel een puike V70 kopen! Succes!
gr. Hans

Op zich kan ik wel meer betalen, maar omdat ik puur prive rijd trek ik toch een bovengrens.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35
Mijn boordcomputer geeft aan 6,0 l/100 km, maar over de hele periode dat ik hem heb kom ik op 1:13. Ik rijd redelijk rustig met mijn V70 D5 automaat, veel snelweg en veel cruise control. Ik ben tevreden maar het verbruik valt me vies tegen.Het viel mij tijdens de rit trouwens op dat deze auto hardstikke zuinig liep (volgens bc 1 op 14.5).
Onderhoud. Nu 163 k en vorige week kapotte turboslang (zie topic in de rubriek turbo). Bij 135 k kapotte airco pomp (maar dat heeft niet zo veel met de motor te maken).
Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL