chris_zweden schreef:Ik haal tussen de 800 en 950km op een volle tank (S80 met GT). ligt er maar net aan of die #%$@ roetfilter in werking treedt (ja dat kost me al gauw 50km).
Maar is een S80 niet wat zwaarder dan de oude S60, en ook 70 liter dieseltank?
Skollie schreef:Ik denk idd dat het groene karakter brandstof kost.
Dat lees ik wel vaker, is volgens mij ook zo.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Met de V70 en aangekoppelde (en beladen) Hobby 495UK naar Zeeland geweest. De V70 moest dus ruim 1500 kg met een Cw waarde van een torenflat trekken en had een imperial met fietsen op het dak.
Verbruik:
Bij 100 km/u op de CC een aangegeven verbuik van 8,5 ltr tot 12 ltr/100 km.
Meestal rijd ik in Nederland met een volle tank rond de 1000 - 1100 km. De BC geeft rond de 6 l/100km aan, soms er net onder, soms er net boven.
Met de vakantie, achterin helemaal volgeladen, in Noorwegen heb ik een keer 4 dagen gereden met 1 tank, een totaal van ietsjes meer dan 1600 km. Maar is niet echt fair: steeds niet harder dan 80....en 80% van de tijd op de CC met zo'n 70 km/h op bijgevoegde weggetjes.
De BC gaf steeds aan: 3,4 - 3,8 l/100km.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
wim de jong schreef:Meestal rijd ik in Nederland met een volle tank rond de 1000 - 1100 km. De BC geeft rond de 6 l/100km aan, soms er net onder, soms er net boven.
Met de vakantie, achterin helemaal volgeladen, in Noorwegen heb ik een keer 4 dagen gereden met 1 tank, een totaal van ietsjes meer dan 1600 km. Maar is niet echt fair: steeds niet harder dan 80....en 80% van de tijd op de CC met zo'n 70 km/h op bijgevoegde weggetjes.
De BC gaf steeds aan: 3,4 - 3,8 l/100km.
Ja, zuinig he. Volgens mij is de motor afgesteld voor de scandinavische landen. 80 km/h lekker zuinig rijden Gelukkig hebben wij dat ook op de A2 vanaf Deil naar Utrecht :evil:
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Heen en weer naar Bretagne met afgeladen achterbak, dakkoffer, racefiets achterop en de cruise control op 160 haalden we volgens de tankbonnetjes 1 op 14,2.
V70 D5 Summum ('02) Cosmos Blue metallic (full color), DVD RTi, 18inch Nebula (wintermaanden 16inch Ursa), iMIV + RVCAM, blokjesgrille, off black sport leder, MY05 koplampen + achterlichten
Wij zijn net terug uit de Var (Z.O Frankrijk), over 3100km volgens BC
eveneens 5,7 l/100 km.
Werkelijk verbruik 6,2 l/100km
4 man aan boord, overvolle bepakking, dakkoffer + fietsen op de trekhaak.
Redelijk door gereden
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Vliegende Baksteen schreef:Heen en weer naar Bretagne met afgeladen achterbak, dakkoffer, racefiets achterop en de cruise control op 160 haalden we volgens de tankbonnetjes 1 op 14,2.
Lukt mij ook wel. Met als enig verschil dat ik dan de CC op 80 moet zetten... :oops: Maar da's het verschil tussen handgeschakeld en GT, AWD en FWD en tussen een goed werkende D5 en eentje met een nog niet gelocaliseerd probleempje
Volvo V70 D5 AWD geartronic 2-2004 ex-politie met een ruilblok
[quote="elvis21"]Ik reed met mijn V70 D5 vaak richting Keulen, dus vaak autobahn. Ik haalde een gemiddelde van 1:18 ( werkelijk gemeten en niet van de BC).[/quote]
Welke D5? er schijnt een vrij groot verschil in verbruik te zitten tussen euro4 (185PK) en euro3 (163PK) D5's
Eerste tankbeurt gaf BC 6,1
Zelf doorgerekend 6,6 (= 1:15,1)
voor 80% woonwerk, 100km/dag, A9 dus soms file maar meestal 120 op de CC, en heel af en toe met 150 wat auto's zinloos inhalen maar ja, de paardjes willen ook wel eens gallopperen hè
Hou m'n verbruik trouwens bij op de iPhone met Road Trip app, aanrader om al je autokosten bij te houden!
Komende week weer tanken, bc staat nu op 6,3...
Citroen c4 grand picasso zwart, 1.6thp my 2012
Ix35 my 2010 2.0 benzine I-catcher
V70 D5 my03, donkerblauw RTI, HU803, volleder
Renault Espace 2.0 16V LPG-G3 (donkergrijs) my00
VW Passat variant 1.9 TDI (d.blauw) my99
Renault Laguna (d.blauw) LPG-G3
Renault Megane Coupé (kanariegeel) 1.6
Citroën Saxo 1.1 (blauw) my97[/s][/size]
Vraagje: is het verbruik met de 'Premium' Dieselbrandstoffen zoals V-power etc. nou echt lager dan met gewone merk-diesel in jullie ervaring?
En/of zijn er andere motieven om dat duurdere spul te tanken, zoals bijvoorbeeld lekkerder lopen, meer 'fut', schonere motor o.i.d.?
Ben benieuwd naar de ervaringen van dit deskunigen panel!
Er is veel over geschreven en velen zeggen dat het tussen de oren zit, maar sinds ik V-power diesel tank is het verbruik toch echt een stukje lager.
Het scheelt zo'n 0,5ltr per 100km, dus voor de financiële voordeel of nadeel heb je niet, het weegt netjes tegen elkaar op.
Wat wel heel veel scheelt zijn Michelin Energy Saver banden.
Deze er net voor de vakantie op laten leggen en het verbruik is van gem. 6,2 ltr
naar 5,4 gezakt (ook nu we weer weken thuis zijn).
Over meer fut durf ik niets te zeggen, ik heb een RICA chip en 198pk.
Lekker lopen doet de 5 cyl sowieso met een mooi geluid, maar een stille motor
zal het niet gauw worden.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd