Hallo mensen,
Mijn 740 bouwjaar '86 met B230E (K-jetronic) wil heel moeizaam starten bijna niet, en als ie dan loopt dan hapert hij, als je gas geeft. hoger in de toeren is geen probleem..
De kabelboom is al vervangen, hij vonkt, en er staat redelijk wat druk op het brandstoffilter... en de vacuumslangen zijn intact...
??????
Iemand nog een idee, ik ben een beetje ten einde raad...
740 wil niet starten
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 01.05.2005 - 22:58
- Locatie: Vaassen
- Contacteer:
Op hoeveel graden staat de (voor)ontsteking?
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Een K-jetronic heeft een Hall-gever toch?
Is die nog in orde?
Start ie wel, met het gaspedaal volledig ingetrapt (alleen doen, als je geen LPG rijdt!!)
Deed ie het na het vervangen van de kabelboom, uberhaupt nog, of is het probleem sindsdien?
Is die nog in orde?
Start ie wel, met het gaspedaal volledig ingetrapt (alleen doen, als je geen LPG rijdt!!)
Deed ie het na het vervangen van de kabelboom, uberhaupt nog, of is het probleem sindsdien?
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:55
Hallo Mensen,
Het is opgelost!
Alles was goed, ontsteking 12 graden voor, en de Hall-gever is goed.. (als je start zie je de toerenteller even uitslaan)..
Wat was het nu? Ik ben nadat ik elektrisch uitgesloten had, ben ik maar bij het begin van het brandstofsysteem gaan zoeken.. en meteen raak, de opvoerpomp in de tank leverde geen peut. Zowel de pomp als het brandstofslangetje van he pompje naar de leiding waren stuk!
Dus nieuwe pomp erin en starten en lopen..
Bedankt voor juliie reacties..
Het is opgelost!
Alles was goed, ontsteking 12 graden voor, en de Hall-gever is goed.. (als je start zie je de toerenteller even uitslaan)..
Wat was het nu? Ik ben nadat ik elektrisch uitgesloten had, ben ik maar bij het begin van het brandstofsysteem gaan zoeken.. en meteen raak, de opvoerpomp in de tank leverde geen peut. Zowel de pomp als het brandstofslangetje van he pompje naar de leiding waren stuk!
Dus nieuwe pomp erin en starten en lopen..
Bedankt voor juliie reacties..