Welke bak hangt er aan een B280 en hoeveel KW is een B280

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
Henk 760 Hausser
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
Locatie: Epe

Hé hallo
B280E van 1987-1988 heeft 170PK daarna hebben ze er een kat. ondergehangen en zakt het vermogen.
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Henk 760 Hausser schreef:Hé hallo
B280E van 1987-1988 heeft 170PK daarna hebben ze er een kat. ondergehangen en zakt het vermogen.
Dan doen we er geen kat onder 8) als ik in de toekomst een V6 ga monteren. Nu zat er ook een kat onder, moest waarschijnlijk in de USA maar staat niet op kenteken dus ik heb nu een uitlaat zonder kat en ik merk het qua felheid wel. Oké ik trek niet de klinkers d'r uit maar ik merk dat ie pittiger is. Kan ook zijn dat de uitlaat vol zat met troep e.d.
Gebruikersavatar
Henk 760 Hausser
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
Locatie: Epe

Hé hallo
Een B280E heeft 2 computers om de boel draaiende te houden.Zorg dus als je gaat `verbouwen`dat je een complete auto koopt.Zo weet je zeker dat alles er is.Achter een B280E kun je een AW71 koppelen.Een 760 heeft 9 van de 10 keer een automaat.in de jaren 80 werden heel af en toe de 760ers uitgerust met een handbak (M46)Je zou de B280E ook kunnen uitrusten met een handbak of er dan een M90 acht kan dat weet ik zo 1,2,3, niet maar misschien weet iemand anders dat ?
Suc(V)6 met het verbouwen.!
Ik heb een 82er 760 met een B28E maar er ligt een B280E op de plank te wachten voor inbouw.
Oh ja,..de uitlaat gaat gewoon met één buis onder de auto door.Dus je hebt gewoon één eindstuk achteraan.Bij een B28E zou het wel kunnen maar dan moet je uitlaatspuitstukken hebben van een Peugeot hiervan zit de aansluiting in het midden naar onderen en niet zoals de Volvo aan het eind recht uit.
Is het nog te volgen?
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Henk 760 Hausser schreef:Hé hallo
Een B280E heeft 2 computers om de boel draaiende te houden.Zorg dus als je gaat `verbouwen`dat je een complete auto koopt.Zo weet je zeker dat alles er is.Achter een B280E kun je een AW71 koppelen.Een 760 heeft 9 van de 10 keer een automaat.in de jaren 80 werden heel af en toe de 760ers uitgerust met een handbak (M46)Je zou de B280E ook kunnen uitrusten met een handbak of er dan een M90 acht kan dat weet ik zo 1,2,3, niet maar misschien weet iemand anders dat ?
Suc(V)6 met het verbouwen.!
Ik heb een 82er 760 met een B28E maar er ligt een B280E op de plank te wachten voor inbouw.
Oh ja,..de uitlaat gaat gewoon met één buis onder de auto door.Dus je hebt gewoon één eindstuk achteraan.Bij een B28E zou het wel kunnen maar dan moet je uitlaatspuitstukken hebben van een Peugeot hiervan zit de aansluiting in het midden naar onderen en niet zoals de Volvo aan het eind recht uit.
Is het nog te volgen?
Als ik overga tot de ombouw koop ik idd een komplete auto, A ik weet hoe de motor en bak is en kan dus compressie meten. B de rest kan ik als het niet verrot is verkopen voor een mooie prijs zodat ik het project financieel kan voortzetten. 1 of 2 uitlaten maakt ook niet zoveel uit maar ik zag de sparing zitten en dacht dat dit een doel had.
Gebruikersavatar
dopdedouwer
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58

Volgens mij is het een kwestie van overtuigen van de RDW.

De 240 en 260 zijn namelijk dezelfde auto's. Ze verschillen van elkaar doordat in een 240 een vier cilinder zit en in een 260 een zes-cilinder. Vandaar ook de 4 en de 6 8)

Een 265 heeft zeker wel bestaan, dus typegoedkeuring zou voorhanden moeten zijn.

Ik denk niet dat de RDW je auto vervolgens een 260 gaat noemen, maar het zou toch wel mogelijk moeten zijn.

Op het volvolvo forum is iemand die een 264 heeft, er ooit een 4 cilinder in gehangen heeft, vervolgens een D24 (diesel) en nu een D24TIC.
(naam: 240diesel)

Dus daar kan je ook eens kijken, maar las dat je daar geen fijne forum-.ervaringen hebt gehad
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

dopdedouwer schreef:Volgens mij is het een kwestie van overtuigen van de RDW.

De 240 en 260 zijn namelijk dezelfde auto's. Ze verschillen van elkaar doordat in een 240 een vier cilinder zit en in een 260 een zes-cilinder. Vandaar ook de 4 en de 6 8)

Een 265 heeft zeker wel bestaan, dus typegoedkeuring zou voorhanden moeten zijn.

Ik denk niet dat de RDW je auto vervolgens een 260 gaat noemen, maar het zou toch wel mogelijk moeten zijn.

Op het volvolvo forum is iemand die een 264 heeft, er ooit een 4 cilinder in gehangen heeft, vervolgens een D24 (diesel) en nu een D24TIC.
(naam: 240diesel)

Dus daar kan je ook eens kijken, maar las dat je daar geen fijne forum-.ervaringen hebt gehad
Ik geloof ook niet dat de RDW moeilijk gaat doen, en ja ik heb wat moeite met een paar mensen op het volvolvo forum dus ik blijf er een tijdje vandaan. Als ik met vragen zit dan gebruik ik de zoekfunctie van het volvolvoforum. Ik heb een zweedse site en daar staan geweldige mooi verbouwde 245's op, dit geeft toch wel de kriebels om er eerder aan te gaan beginnen dan aan mijn V8 project in de Opel Admiral.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Ik heb de mogelijkheid om 2,7 V6 PRV motor te kopen met een automaat (3 bak) De motor moet 250 euro kosten zonder automaat en hangt nog in de auto en kan nog gestart worden dus de compressie kan ik meten en ik kan ook horen of de motor stationair goed draait. Loopt ie rommelig stationair dan kan ik rekenen op een versleten nokkenas(sen).

Nu ben ik ff kwijt of een AW71 4 traps die ik heb past op de 2,7 PRV V6 motor.

Want als de motor goed is dan is 250 euro niet duur lijkt mij.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”