Ladedruk te hoog

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
nefasmus
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:46

Na 148.000km D5 MY04 krijg ik soms bij optrekken de melding "motor service vereist" + inhouden kracht en geen turbo meer op 2500 toeren Dus ik naar de garage, bleek het de luchtslang naar de turbo te zijn waar een scheur in zat.
300EUR later na de slang te hebben vervangen heb ik toch 1 week kunnen rijden zonder problemen. Na nog een keertje "normaal" opgetrokken te hebben opnieuw de melding "motor service vereist" en inhouden het rare is dat deze vanzelf terug verdwijnt. Nu opnieuw naar de garage en daar vinden ze alleen de melding "ladedruk te hoog" maar ze weten niet wat het zou kunnen zijn. Nu volgende week auto binnen en dan gaat de garage een heleboel testen doen. Ik voel de rekening al aankomen.... Als iemand een idee heeft? Misschien kan ik dan een dag werkuren besparen.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Is de intercooler niet gescheurd? Deze is dan vettig aan de boven of onderkant. Geeft dezelfde symptomen als een gescheurde slang.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
nefasmus
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:46

Even op intercooler gezocht op het forum en dat geeft idd dezelfde foutmelding, deze zou lek kunnen zijn. Even een lektest vragen woensdag.
Bedankt,
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Is de wagen gechiptuned ?

Zoja, nieuwste software laten inflashen bij de dealer, dan opnieuw de remap/chiptuning laten inflashen en je probleem zal opgelost zijn.
nefasmus
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:46

De wagen was gechipt (fastech) en EGR stond dicht, nieuwe software zit er nu boven van volvo zelf maar nog niet opnieuw getuned...

De tuning moest eraf omdat ik een lekke injector vermoede (en bleek) maar de waarden die de injector aangaf software matig waren compleet verkeerd. Daarmee...

Waar zou de chiptuning hierin een rol kunnen spelen denkt u?
Ik wou eerst dit euvel oplossen alvorens ik deze opnieuw liet doen.
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Zie je PM ;)
nefasmus
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:46

Nog niet opgelost en de dealer vind geen probleem...
De melding komt er, nu het wat kouder is, wel regelmatiger op. Koude motor of warme motor geeft geen verschil zo blijkt...
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”