Ik heb geen artikelnummer.
Maar ik meen te mogen begrijpen dat het slechts een voorlopige software is.
Als ik zie hoeveel software versies men reeds gemaakt heeft voor de vijfcilinder diesel met roetfilter, moet ik de tegenstanders van motortuning toch gelijk geven. Handjes af van de ECM module, en laat Volvo het probleem oplossen vooraleer men ellende creëert op latere datum.
Als het al zo moeilijk is om standaardwaarden correct te bereiken, hoe kan een tuningbedrijf alles onder controle hebben.
PS. Twee verhalen over mercedes 4 cilinder diesels gehoord met vervangen motor omwille van een gelijkaardig probleem.
Problemen met oliepeil van dieselwagens
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Maarja wat dan te doen. Mijn auto rijdt perfect, heeft geen last van stijgend oliepeil en is getuned door Rica. Als ik nu die update bij de dealer laat uitvoeren kan hij dus meer gaan verbruiken en lost hij een probleem op wat ik niet heb?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
Wat je moet doen weet ik niet. Ik weet wel dat mijn D5 na de SW update tegen het stijgen van het oliepijl zuiniger is geworden. Ik zit nu op 1:15 tot 1: 17 en daarvoor onder de 1:15. Ik rij voor 2/3 80 km weg en de rest snelweg.
Verder heb ik de indruk dat er minder vaak een regeneratie van het roetfilter uitgevoerd wordt. Dit was goed te zien aan de weergave van het huidig gebruik. Nu zie ik dat bijna niet meer. Op 1 keer na en dat was op de snelweg.
Het lijkt erop dat het starten van het regenereren en mogelijk ook het regenereren veranderd is.
Ik ben wel blij met de SW update.
Verder heb ik de indruk dat er minder vaak een regeneratie van het roetfilter uitgevoerd wordt. Dit was goed te zien aan de weergave van het huidig gebruik. Nu zie ik dat bijna niet meer. Op 1 keer na en dat was op de snelweg.
Het lijkt erop dat het starten van het regenereren en mogelijk ook het regenereren veranderd is.
Ik ben wel blij met de SW update.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ah, we hebben al 2 tegenstrijdige berichten. Denk dat ik het toch maar laat doen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8495
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
edraket, is jou MY06 de versie met 163PK of 185PK ?
is deze s/w actie ook van toepassing op de 24D MY06 ?
Ik heb de D5244T5 motor met 6 traps GT
is deze s/w actie ook van toepassing op de 24D MY06 ?
Ik heb de D5244T5 motor met 6 traps GT
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ivo, Ik heb de 2.4D, dus 163 pk versie. Dus ook D5244T5. Ed
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Mijn oliepijl stijgt dus wel (in mei een servicebeurt gehad en nu <3.000 km verder, staat het oliepijl 5 mm boven max) Omdat ik ook steeds vaker temperatuurproblemen heb 's zomers met de caravan er achter, denk ik dat dit ook een reden kan zijn. Diesel heeft minder smerende kwaliteiten dan de syntetische olie die voor de smering moet zorgen. Wat aftappen is voor mij dan ook taboe, want dan is die diesel er nog steeds niet uit en kan het % diesel in de olie alleen maar toenemen.
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Maar jouw auto zou niet onder de doelgroep vallen. De V70 diesel is pas vanaf 2007 uit mijn hoofd probleemgeval. Weet je zeker dat het oliepeil al niet een klein beetje aan de hoge kant was na de beurt? Ik heb ook een MY2006 D5 en heb echt nergens last van.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Ik ben bij de dealer geweest en mijn auto valt zeker wel onder die doelgroep. Er bleek bij de laatste servicebeurt daarom zelfs al een software-update gedaan te zijn.
Helaas is dat dus niet afdoende, dus heb ik een afspraak gemaakt voor as dinsdag om de olie te verversen. Dan gaan we donderdag met verse, schone, dieselvrije olie op pad. Ik ben benieuwd.
Helaas is dat dus niet afdoende, dus heb ik een afspraak gemaakt voor as dinsdag om de olie te verversen. Dan gaan we donderdag met verse, schone, dieselvrije olie op pad. Ik ben benieuwd.
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Vreemd, ik zie in elke bron bij V70/XC70 toch echt 2008/2009 staan!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ook ik blijf dit even volgen daar mijn auto ook eem MY06 is D5 185 pk niet gechipped
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
We hebben net weer een brief van Volvo Spain op de mat, onze XC70 D5 moet direct terug voor een nieuwe software upgrade. Ik hoop dat de upgrade nu wel werkt want bij de laatste bleef het oilpijl gewoon stijgen.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- tvc15
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
- Locatie: Twente
Vandaag met mijn V70D5 voor de 90.000km beurt naar de dealer geweest. Er is nieuwe software voor regeneratie van het roetfilter geïnstalleerd. Ook is er een stickertje in de motorruimte geplakt met de waarschuwing om niet tot max bij te vullen met olie.
Ik heb overigens geen last van een stijgend oliepeil, dus ik neem aan dat dat zo blijft.
Ik heb overigens geen last van een stijgend oliepeil, dus ik neem aan dat dat zo blijft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Heb ook een brief van Volvo Nl gekregen, er is een software update beschikbaar.
Volgende week dinsdag naar de garage.
De eerste 10.000 km was het oliepeil gestegen, tussen 10 en 30 duizend niet, en nu weer iets gestegen bij 35 duizend.
Volgende week dinsdag naar de garage.
De eerste 10.000 km was het oliepeil gestegen, tussen 10 en 30 duizend niet, en nu weer iets gestegen bij 35 duizend.
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
-
- 4th Gear member
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
Beste D5rijders,
Heb vandaag men tweede brief van Volvo,in de bus gekregen.
Eerste brief adviseerde;alleen regelmatig nazicht van het oliepeil.
Bij vaststelling van verhoging,moest een softwareupdate uitgevoerd te worden.Geen verhoging in mijn geval,dus niets laten doen.
In deze 2de brief,deelt Volvo mede ,dat hun onderzoek,volledig is afgerond.
Ook zeggen ze nogmaals,dat mijn wagen in aanmerking komt,voor de nieuwe,en definitieve software.
Heb hier toch wel vragen bij.
-Nergens geven ze te kennen,of deze update verplicht is.
-Is het nu wel definitief,en afdoend,tegen eventuele verhoging?
Heb nog een vraag voor medeforummers met tuning,die reeds een update laten doen hebben.
-Zou ik voor eventuele update ,de tuning eerst moeten laten verwijderen?
_Zou de tuning anders worden overschreven?
-Moet tuning worden aangepast,aan een eventuele nieuwe software?
Hoop met enkele antwoorden,op deze vragen,ook andere mensen van dienst te kunnen zijn.
Dank bij voorbaat.
Grtn
Eddy
Heb vandaag men tweede brief van Volvo,in de bus gekregen.
Eerste brief adviseerde;alleen regelmatig nazicht van het oliepeil.
Bij vaststelling van verhoging,moest een softwareupdate uitgevoerd te worden.Geen verhoging in mijn geval,dus niets laten doen.
In deze 2de brief,deelt Volvo mede ,dat hun onderzoek,volledig is afgerond.
Ook zeggen ze nogmaals,dat mijn wagen in aanmerking komt,voor de nieuwe,en definitieve software.
Heb hier toch wel vragen bij.
-Nergens geven ze te kennen,of deze update verplicht is.
-Is het nu wel definitief,en afdoend,tegen eventuele verhoging?
Heb nog een vraag voor medeforummers met tuning,die reeds een update laten doen hebben.
-Zou ik voor eventuele update ,de tuning eerst moeten laten verwijderen?
_Zou de tuning anders worden overschreven?
-Moet tuning worden aangepast,aan een eventuele nieuwe software?
Hoop met enkele antwoorden,op deze vragen,ook andere mensen van dienst te kunnen zijn.
Dank bij voorbaat.
Grtn
Eddy
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
@ Eddy,
Ik zit met de zelfde vraag over de tuning, ik heb zelf Rica Tuning en zal na de laatste software update eens vragen hoe het nu zit met dit problem.
In de brief die ik nu gekregen heb van Volvo Spain staat dat de nieuwe software is voor het oplossen van een probleem die ontstaat bij het gebruik van BIO diesel.
Tweede software update is voor de board computer, deze kan nu ook aangeven wanneer het Oil pijl te hoog word.
Verder word er een sticker geplaatst.
Ik zit met de zelfde vraag over de tuning, ik heb zelf Rica Tuning en zal na de laatste software update eens vragen hoe het nu zit met dit problem.
In de brief die ik nu gekregen heb van Volvo Spain staat dat de nieuwe software is voor het oplossen van een probleem die ontstaat bij het gebruik van BIO diesel.
Tweede software update is voor de board computer, deze kan nu ook aangeven wanneer het Oil pijl te hoog word.
Verder word er een sticker geplaatst.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- trimitie
- 4th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
- Locatie: Oostende
mijn XC90 D5 van september 2006 staat niet in de lijst. wil dit zeggen dat mijn software wel in orde is want ik heb ook roetfilter??
vrijdag in garage eens navragen.
vrijdag in garage eens navragen.
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996