Al eerder schreef ik over het trillen bij op laten komen koppeling, maar daarnaast vind ik mijn 440 ook stationair vrij rommelig lopen. Toerental wel netjes rond 850 en blijft stabiel maar als je luistert en voelt trilt het wel en zit er af en toe een soort "bonk" tussen. Niet hard / storend, maar wel aanwezig.
Nou heb ik onlangs bougies + kabels, rotor en verdeelkap vervangen en merk ik weinig verschil. Wel zag ik dat oude bougies een licht witte aanslag hadden (te arm lopen?) Vervolgens bedachte ik me dat er wellicht een overeenkomst bestaat tussen bijna afslaan (zonder dat ik gas bij doe bij optrekken) en die bonk, namelijk dat het te maken kan hebben met de benzine toevoer. Zou het kunnen dat beide problemen zijn op te lossen met het vervangen van benzinefilter? Of moet ik het toch in iets anders zoeken (stappenmotor?)
Nogmaals, gaat over 440 2.0i GLT uit '94
Rommelig stationair lopen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ergens een luchtlek in/bij de vacuum slangetjes of de aansluitingen van deze slangetjes.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Je hoort een bonk tijdens stationair draaien? Dan zou ik eens naar de motorsteun rubbers kijken. Die zijn gevuld met olie en als ze scheuren loopt deze eruit. Benzine toevoer lijkt me niet, dan zou hij inhouden tijdens gasgeven en niet tijdens stationair bonken.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Je kunt het naast het voelen ook aan de versnellingspook zien. Die trilt natuurlijk altijd een klein beetje, maar soms geeft die net een wat grotere uitslag (dat voelt ook een beetje als een soort "bonk"). Die motorsteun, of die vacuumslangetjes, kan het een combinatie zijn? Hoe sluit ik één van beide uit?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Klepspeling wel is gecontroleerd?