Hoi, ik heb een 440 met de conventionele 4 traps automaat.
1. kan je de kick down uitschakelen door de besturingseenheid (welke is dat?) van de automaat te beinvloeden. Misschien door het uitschakelen van een sensor?
Dus zo dat hij niet terugschakelt als je het gas vol intrapt?
2. kan je geforceerd opschakelen?
M.a.w. valt de automaat op een of andere manier te manipuleren, zoja hoe?
ZF automaat bak te manipuleren?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
de kick down kabel demonteren dus!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wat het voordeel hier van is begrijp ik niet helemaal,maar het zal wel een doel hebben!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is een mechanische bak,dus niks electronisch,s geregeld..
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
is kwestie van smaak. soms wil ik wel vol volgas vooruit zonder dat ie terugschakelt naar 3 met veel toeren.
geforceerd opschakelen van 2 naar 3 of naar 4 gaat dus niet?
geforceerd opschakelen van 2 naar 3 of naar 4 gaat dus niet?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
maar als je van 3 naar drive gaat schakelt hij toch niet direct naar de 4e versnelling? Dit doet de bak toch pas als je de minimum snelheid daarvoor hebt bereikt?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic