Minpunten van je Volvo (pijnlijk topic??)
- runnuh
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 23:59
- Locatie: Alblasserdam
ik heb ze bij m'n 17" er ook onder en bij m'n vorige velgen (16") zaten ze er ook al onder heb nu alleen dikkere
groeten René
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
- bart71298
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
- Locatie: Rotterdam
s40, sinds een week (nieuw). Nadelen:
- lastige positie van de handrem, die prikt de hele rit in mijn been (ben lang)
- ik vind de sleutel erg groot, zeker omdat hij niet inklapbaar is
- kofferdeksel is erg licht, je moet 'm flink dichtslaan om het te sluiten
- belachelijk kleine deurvakken, en in het dashboardkastje passen alleen autopapieren etc (de navigatiedvdspeler neemt de rest van de ruimte)
Voor de rest alleen hulde (kortom: als dit alles is...)
- lastige positie van de handrem, die prikt de hele rit in mijn been (ben lang)
- ik vind de sleutel erg groot, zeker omdat hij niet inklapbaar is
- kofferdeksel is erg licht, je moet 'm flink dichtslaan om het te sluiten
- belachelijk kleine deurvakken, en in het dashboardkastje passen alleen autopapieren etc (de navigatiedvdspeler neemt de rest van de ruimte)
Voor de rest alleen hulde (kortom: als dit alles is...)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Moet je die echt hard dicht slaan? Bij de 850 en de 460 die ik heb gehad gaf je een tikje en de klep deed de rest.
Bij mn 240 sedan moet je dan wel weer een dreun geven voor die dicht is, maar dat verwijt ik gewoon simpelweg aan ouderdom.
Bij mn 240 sedan moet je dan wel weer een dreun geven voor die dicht is, maar dat verwijt ik gewoon simpelweg aan ouderdom.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
V70 2.4 170 PK Classic nadelen:
- Rijden met zo'n auto kan leiden tot het levensgevaarlijke Volvo Virus waar je niet meer van af komt.
Ben benieuwd of jullie dezelfde ervaring hebben
V70 2.4 170 PK Classic voordelen:
- Schitterende tijdloze auto
- Enorm goede stoelen met een perfect zitcomfort en positie
- Veiligheid
- Snel genoeg
- Ruimte
- Goede caravantrekker
- Echte reiswagen
- Uitstraling en een auto met karakter
- Vrijwel probleemloze auto
- Rijden met zo'n auto kan leiden tot het levensgevaarlijke Volvo Virus waar je niet meer van af komt.
Ben benieuwd of jullie dezelfde ervaring hebben

V70 2.4 170 PK Classic voordelen:
- Schitterende tijdloze auto
- Enorm goede stoelen met een perfect zitcomfort en positie
- Veiligheid
- Snel genoeg
- Ruimte
- Goede caravantrekker
- Echte reiswagen
- Uitstraling en een auto met karakter
- Vrijwel probleemloze auto
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 16.07.2010 - 20:50
V50 1.6d drive start stop lease nadelen (in volgorde van ergernis)
- verlichting, te zwak en schijnt niet ver genoeg (hier had volvo standaard xenon moeten voorzien)
- traag en lomp in lage toeren -2000tr/min (waarschijnlijk door al die milieu meuk dat erop zit)
- kwaliteit lak
- navigatiesysteem doet wat het moet doen navigeren, maar als je tomtom gewoon bent is het een hele stap achteruit. (onlogische routes)
- koppeling en versnellingsbak is ook wat wennen (geen vag kwaliteit)
- sleutel had wat kleiner gekunt
- brandstoftank van 52l had wat groter gekunt. (bvb 55l gelijk de andere volvos dan had ik makkelijk 1000km gehaald)
- t-tec bekleding lijkt me nogal zwak en niet echt slijtvast (barstjes ed.)
- verlichting, te zwak en schijnt niet ver genoeg (hier had volvo standaard xenon moeten voorzien)
- traag en lomp in lage toeren -2000tr/min (waarschijnlijk door al die milieu meuk dat erop zit)
- kwaliteit lak
- navigatiesysteem doet wat het moet doen navigeren, maar als je tomtom gewoon bent is het een hele stap achteruit. (onlogische routes)
- koppeling en versnellingsbak is ook wat wennen (geen vag kwaliteit)
- sleutel had wat kleiner gekunt
- brandstoftank van 52l had wat groter gekunt. (bvb 55l gelijk de andere volvos dan had ik makkelijk 1000km gehaald)
- t-tec bekleding lijkt me nogal zwak en niet echt slijtvast (barstjes ed.)
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Minpunten van mijn S80.....
- Verbruik Ja ik weet het.....
- daklijsten verkleuren
- draaicirkel als een tanker
- centrale deurvergrendeling werkt slecht op de afstandbediening
- inklappen spiegels zorgt nogal eens voor het een oor syndroom.....
- Verbruik Ja ik weet het.....

- daklijsten verkleuren
- draaicirkel als een tanker
- centrale deurvergrendeling werkt slecht op de afstandbediening
- inklappen spiegels zorgt nogal eens voor het een oor syndroom.....
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Nadelen.....van mijn V 70.....ehm....
Draaicirkel.
Draaicirkel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- BillyBob
- 5th Gear member
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42
Setje Philips Nightvision maakt al een heel verschil, heb ik ook gedaan.gray schreef:V50 1.6d drive start stop lease nadelen (in volgorde van ergernis)
- verlichting, te zwak en schijnt niet ver genoeg (hier had volvo standaard xenon moeten voorzien)
Ok, xenon is zeker beter maar ook een gedoe met ballasten, keuring etc...
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
C30 1.6
- Kwaliteit motor, relatief weinig PK voor gebruik (kies dan voor grotere motor.. tjah, VW doet met een 1.4tubro zelfde verbruik en 50pk meer)
- geluid van ventilator/airco (of de auto is gewoon heel stil
)
- ruimte achterin
+ super wegligging.
+ mooi design (L)
+ 'overal' quality
+ remmen
XC60 D5
- ... Nog niks gevonden
+ Vermogen D5
+ Geluid D5
+ Comfort
- Kwaliteit motor, relatief weinig PK voor gebruik (kies dan voor grotere motor.. tjah, VW doet met een 1.4tubro zelfde verbruik en 50pk meer)
- geluid van ventilator/airco (of de auto is gewoon heel stil

- ruimte achterin
+ super wegligging.
+ mooi design (L)
+ 'overal' quality
+ remmen
XC60 D5
- ... Nog niks gevonden
+ Vermogen D5
+ Geluid D5
+ Comfort
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 19:33
- Locatie: Heerhugowaard
Ben ik helemaal mee eens!! Alleen de mijne doet € 406 p/3mnd (NH)Chiel schreef:Nadeel van mijn V70 2006:
-achterlijk hoog bedrag aan wegenbelasting a 420,= p/3mnd
Verder weet ik (nog) niets te bedenken, een fantastische auto.
V40 1998 G3
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
850
Verbruik...
Slechte achterklep: ruitewisser,gasdempers,sproeier doen het niet, en de blanke lak is verdwenen van de rand boven de ruit.
440
Hoge zithouding: Ik rij jaren zonder binnenspiegel; met zie ik te vaak verkeer van rechts over het hoofd. Voordeel; ook al jaren geen last meer van bumperklevers
Verbruik...
Slechte achterklep: ruitewisser,gasdempers,sproeier doen het niet, en de blanke lak is verdwenen van de rand boven de ruit.
440
Hoge zithouding: Ik rij jaren zonder binnenspiegel; met zie ik te vaak verkeer van rechts over het hoofd. Voordeel; ook al jaren geen last meer van bumperklevers

In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
V70 MY2005
- ruitenwisser sensor is niet gevoelig genoeg, ook niet op de meeste gevoelige stand. Erg vervelend. Soms is hij juist te goed, dan swiept ie heel snel heen en weer. In de praktijk ben je steeds in de weer met het knopje die de gevoeligheid van de sensor regelt.
- ruitenwisser sensor is niet gevoelig genoeg, ook niet op de meeste gevoelige stand. Erg vervelend. Soms is hij juist te goed, dan swiept ie heel snel heen en weer. In de praktijk ben je steeds in de weer met het knopje die de gevoeligheid van de sensor regelt.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Nik0la
- 3rd Gear member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 03.03.2009 - 12:54
- Locatie: Barendrecht
Daar moet iets mis mee zijn. Naar laten kijken. Die van ons sluit met een klein tikje. Onze vorige ook.bart71298 schreef:kofferdeksel is erg licht, je moet 'm flink dichtslaan om het te sluiten.
Wij sinds een week onze nieuwe s40. Merkte dat de pook wat trilt bij schakelen naar zn 4, rond de 55/60km/h. Dat deed onze vorige niet. Het is maar kort en verdwijnt bij dooraccelereren. Iets om me zorgen over te maken? 55 in zn 4 moet goed kunnen.
2012-2013 Volvo s40 2.0 my08
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Nadeel S60
- Te grote draaicirkel (bij 17" wielen)
Ik kon deze haarspeldbochten in Villefranche-sur-Mer niet in één keer nemen terwijl een X3 achter mij er eenvoudig doorheen stuurde.

- Als je per ongeluk het zekeringdeksel aanraakt aan de zijkant van het dashboard vallen de reserve zekeringen er uit waardoor er gerammel optreedt. Het kostte mij 2 dagen om te ontdekken waar dit vandaan kwam.
- De "padding" van de armsteun in het portier is te dun waardoor dit na verloop van tijd pijnlijk wordt voor de elleboog.
Al met al alleen maar kleinigheden die wegvallen bij de rijkwaliteiten, zeker i.c.m. die heerlijke 2.5T motor.
- Te grote draaicirkel (bij 17" wielen)
Ik kon deze haarspeldbochten in Villefranche-sur-Mer niet in één keer nemen terwijl een X3 achter mij er eenvoudig doorheen stuurde.

- Als je per ongeluk het zekeringdeksel aanraakt aan de zijkant van het dashboard vallen de reserve zekeringen er uit waardoor er gerammel optreedt. Het kostte mij 2 dagen om te ontdekken waar dit vandaan kwam.
- De "padding" van de armsteun in het portier is te dun waardoor dit na verloop van tijd pijnlijk wordt voor de elleboog.
Al met al alleen maar kleinigheden die wegvallen bij de rijkwaliteiten, zeker i.c.m. die heerlijke 2.5T motor.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 07.04.2008 - 15:05
Ik kom echt niet verder dan eentje:
De te korte 5e versnelling van de Geartronic in mijn V70 D5 uit 2004. In mijn ogen altijd teveel toeren op de snelweg, slecht voor verbuik en voor rust in de auto.
Verder helemaal niets (en dan ook echt niets) op aan te merken.
De te korte 5e versnelling van de Geartronic in mijn V70 D5 uit 2004. In mijn ogen altijd teveel toeren op de snelweg, slecht voor verbuik en voor rust in de auto.
Verder helemaal niets (en dan ook echt niets) op aan te merken.