Ruim een jaar later ontdekte ik dat er steeds meer witte streepjes en soms blazige witte verkleuringen op een enkele velg ontstonden. Een paar maanden later zag ik dat inmiddels alle verlgen waren aangedaan en een en ander was verergerd. :
In overleg met de Volvo dealer heb ik 4 nieuwe zelfde velgen gekregen.

Echter nu weer ruim een jaar later heeft één van die nieuwe velgen hetzelfde probleem. Op de spaken, rand en in het midden typische verkleuringen. Dit uit zich in witte streepjes (1 mm bij 1 cm en langer) en blaasvormige grijs/witte plekken. De velg voelt op al die bewuste plekken glad aan. Er is dus geen schade te zien en te voelen. Volvo dealer heeft dit wederom bevestigd.
Echter nu is deze velg niet meer leverbaar en men wilde niet weer 4 nieuwe, maar dan andere, velgen leveren. Ik moest er maar mee leren leven. :-x
Na bemiddeling van de leasemaatschappij die vond dat Volvo met een passende oplossing moest komen zou men de importeur benaderen.
Het resultaat was dat men één zelfde type velg had gevonden en ik die met 20% korting mocht aanschaffen. Zou nog op ruim € 300,- komen. :laughing8: Ten slotte de garantie was voorbij.
Ik had toch meer verwacht van een Volvo dealer.
Mijn vraag: Heeft iemand soortgelijke problemen met deze velgen gehad?
Wilco