Volvo Zaurak velgen oxideren??

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
wbree
1st Gear member

In januari 2008 heb ik mijn nieuwe Volvo V50 edition II met Zaurak Diamond cut velgen uitgeleverd gekregen.
Ruim een jaar later ontdekte ik dat er steeds meer witte streepjes en soms blazige witte verkleuringen op een enkele velg ontstonden. Een paar maanden later zag ik dat inmiddels alle verlgen waren aangedaan en een en ander was verergerd. ::cry:

In overleg met de Volvo dealer heb ik 4 nieuwe zelfde velgen gekregen. :P
Echter nu weer ruim een jaar later heeft één van die nieuwe velgen hetzelfde probleem. Op de spaken, rand en in het midden typische verkleuringen. Dit uit zich in witte streepjes (1 mm bij 1 cm en langer) en blaasvormige grijs/witte plekken. De velg voelt op al die bewuste plekken glad aan. Er is dus geen schade te zien en te voelen. Volvo dealer heeft dit wederom bevestigd.

Echter nu is deze velg niet meer leverbaar en men wilde niet weer 4 nieuwe, maar dan andere, velgen leveren. Ik moest er maar mee leren leven. :-x
Na bemiddeling van de leasemaatschappij die vond dat Volvo met een passende oplossing moest komen zou men de importeur benaderen.
Het resultaat was dat men één zelfde type velg had gevonden en ik die met 20% korting mocht aanschaffen. Zou nog op ruim € 300,- komen. :laughing8: Ten slotte de garantie was voorbij.

Ik had toch meer verwacht van een Volvo dealer.

Mijn vraag: Heeft iemand soortgelijke problemen met deze velgen gehad?

Wilco
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 2.0 Ed.II MY08
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dat gepolijste lichtmetaal dat alleen door blanke lak wordt afgedekt geeft dit soort problemen helaas vaker
Volvo for life
S40 Momentum
3rd Gear member

Helaas krijgen deze velgen dat op den duur. Is weinig tot niks aan te doen. Scheelt wel wanneer je ze slechts als zomervelgen gebruikt. Dan spaar je ze de winter met pekel etc.

Gebruik je een velgenreinigingsmiddel? Sommige zijn erg agressief en kan dit proces versnellen!

Ik vind het een van de aller mooiste velgen voor een zwarte Volvo S40 / V50.

Ik heb ze helaas om dezelfde reden verkocht. Begon mij eraan te irriteren. Heb nu een setje Zaurak velgen in de "black chrome" kleur.

Succes ermee.
Volvo V50 2.0D Edition II 2008
Audi A3 1.9 TDI Attraction 2009
Seat Ibiza ST 1.2 TDI Copa Plus 2011
Volvo S40 2.0D Momentum 2005
Volkswagen Polo 1.4 TDI Turijn 2005
Volkswagen Golf 1.6 Comfortline 1998
Volkswagen Golf 1.4 Trendline 1998
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

laten stralen zilver laten spuiten is de knapste oplossing
Volvo for life
wbree
1st Gear member

Ik vind dat toch wel tegen vallen dat ze zo lelijk worden na een jaar. Je had de vorige 4 velgen moeten zien. ::cry:
Ik gebruik wel winterbanden maar die worden op dezelfde velgen gezet. Verder houd ik de velgen en de auto alleen met speciale autoshampoo en water schoon.
Volvo V50 2.0 Ed.II MY08
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

daar hebben dit soort velgen erg vaak last van
Volvo for life
Mies
1st Gear member

Ik vind de kwaliteit van deze velgen slecht. Ik heb dezelfde velgen zonder enige vorm van aanslag in februari aangeschaft. Na korte tijd had k de eerste plekjes. Na 2 keer grondig schoongemaakt te hebben met water en geen aggressief reiningingsmiddel, blijft het proces echter doorgaan (in de schuur). Ik heb de velgen inmiddels verkocht. Helaas, want ik vind ze wel mooi! Voor mij nooit meer gepolijste velgen. Ik vind dat dit echter eigenlijk niet moet kunnen met originele volvo velgen. Volvo heeft ze inmiddels ook uit de prijslijst gehaald. (niet voor niets m.i.)
Volvo V50 T5 - RICA tuned
t3as3r
Starter

Ik heb een Volvo C30 (2009) met dezelfde velgen. Een paar weken geleden zag ik dezelfde plekjes op m'n velgen.
Jammer van de plekjes, want ik blijf het één van de mooiste velgen vinden.
sjoerdb
5th Gear member

het gaat al jaren zo dat fabrieks velgen slecht in de verf zitten, voorbeeld ken ik van de 400-serie. de buitenkant ziet er glimmend uit en als je dan de velg omdraait zie je alleen maar grondverf. zelfde geldt voor mijn gaspra velgen van de v40.

zelf laten poedercoaten geeft op alle vlakken dezelfde verf en geen grondverf meer te zien dan.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Grootje
3rd Gear member

Je zou ze bij een speciaal bedrijf weer helemaal netjes kunnen krijgen en dan met een goede harde velgen wax behandelen. Bij mijn velgen werkt het prima en met schoon water krijg ik alles er zo weer af!!
RampantBunny
3rd Gear member

Ik heb ze ook onder mijn C30, nu bijna een jaar en afgezien van was stoeprand schade, gelukkig nog geen verwering. Helaas is het inderdaad wel zo dat inderdaad blank gelakte velgen dit (kunnen) gaan vertonen. Ik vind na 2,5 jaar echter wel snel, maar het is niet onmogelijk.

Een goede velgenwas beschermd hier tegen.

grts
Hans
Afbeelding
Opel Agila max cool
C30 04-08, 1.6D Kinetic
C30, 11-08, 1.6D R-Design momentum audioline, Zaurak Diamond Cut
850 T-5R, zwart, 337hp / 524Nm

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”