Eigen kleine beurt V40 2.0 '02 met 170.000

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
RideRick
1st Gear member

Algemene vraag.

(en vind het zoeken op dit forum best lastig :shock: )

Ik heb een V40 2.0 op LPG met km.stand 176.000
Bij 160.00 is er een grote beurt uitgevoerd inclusief vervangen van distributieriem.
Nu wil ik zelf een kleine beurt uitvoeren.
Wat raden jullie me aan qua bougies, luchtfilter, oliefilter en olie?
Nog andere zaken waar ik naar moet kijken?

Ook vind ik de rubbers bij alle deurranden en klep nogal verweerd...kan ik die eenvoudig vervangen?

en volgens mij moet ik ook mijn voor- en achterdempers vervangen..zijn niet meer zo strak als voorheen :roll:
Is dat zelf te doen of raden jullie wat aan.

Ik ben woonachtig in Hoorn

Bij voorbaat dank voor jullie reakties.
V40 2.0 AUT G-3 Black
sjoerdb
5th Gear member

schokdempers: doe een schokdempertest bij egelbanden.
rubbers: probeer er 1 los te halen, meestal zit dit simpel op stalen randje gedrukt.
onderhoudsbeurt: wat staat er dat vervangen wordt bij kleine beurt in je instructie/onderhoudsboekje? luchtfilter wordt altijd wel vervangen, bougies kan je los halen om kleur te bekijken(hierna google je even of de kleur goed is) olie en filter worden ook meestal iedere beurt vervangen. succes
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
RideRick
1st Gear member

sjoerdb schreef:schokdempers: doe een schokdempertest bij egelbanden.
rubbers: probeer er 1 los te halen, meestal zit dit simpel op stalen randje gedrukt.
onderhoudsbeurt: wat staat er dat vervangen wordt bij kleine beurt in je instructie/onderhoudsboekje? luchtfilter wordt altijd wel vervangen, bougies kan je los halen om kleur te bekijken(hierna google je even of de kleur goed is) olie en filter worden ook meestal iedere beurt vervangen. succes
Hey Sjoerd,
lekker dichtbij ;)

Goede tip van Egelbanden...Ga ik doen.

Weet jij een zelfhulpgarage hier in de buurt? Dat is makkelijker met oliewisselen...
V40 2.0 AUT G-3 Black
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Nordicar heeft op zaterdag een service waarbij ze een brug verhuren. En dan kun je ook nog speciaal gereedschap lenen. www.nordicar.nl En als je daar dan ook nog de spullen koopt, ben je toch bijna klaar.

Nordicar zit in Heerhugowaard.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Bart Giesen
5th Gear member

Ik doe altijd APK + beurt (olie, oliefilter, luchtfilter, dieselfilter, interieurfilter en sapjes aanvullen waar nodig). Kost rond de 450.
RideRick
1st Gear member

Msuidgeest schreef:Nordicar heeft op zaterdag een service waarbij ze een brug verhuren. En dan kun je ook nog speciaal gereedschap lenen. www.nordicar.nl En als je daar dan ook nog de spullen koopt, ben je toch bijna klaar.

Nordicar zit in Heerhugowaard.
Interessant... thanks..

op hun website staat het trouwens niet aangegeven :?
Bart Giesen schreef:Ik doe altijd APK + beurt (olie, oliefilter, luchtfilter, dieselfilter, interieurfilter en sapjes aanvullen waar nodig). Kost rond de 450.
APK is net gedaan... oliefilter is dat bij elke 20.000 km nodig?
V40 2.0 AUT G-3 Black
sjoerdb
5th Gear member

Bart Giesen schreef:Ik doe altijd APK + beurt (olie, oliefilter, luchtfilter, dieselfilter, interieurfilter en sapjes aanvullen waar nodig). Kost rond de 450.
ik denk dat ik dat maar niet doe, zou bij mij uitkomen dat ie 2 keer per jaar nieuwe apk krijgt....hihi

informeer eens bij estate service wat een kleine servicebeurt moet kosten, of ook bij nordicar, of bij andere garage in de buurt. misschien levert dat een intressant aanbod op.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”