condens in mistlampen

Plaats reactie
martin73
1st Gear member

Hebben andere C70 rijders ook:
- last van condens/vocht in de mistlampen?
Binnen de garantie periode zijn beide al eens vervangen, zou nu dus de 5e en 6e lamp ingaan binnen 2,5 jaar. Zal toch waterdicht horen te zijn. Of is de oplossing om juist een gat te laten borenaan de achterzijde dat het condens makkelijker weg kan?

- Ook piept de sensor achter van het parkeer-systeem als ik achteruit inschakel (ook als er geen lantaarnpaal staat ;-), zal dus stuk zijn, zonder schade op de bumper. Om dit te vervangen moet de bumper worden gedemonteerd, nu maar hopen de de andere sensoren het wel lang uithouden. Z

- Altijd een lichte trilling door de auto bij optrekken.
- Altijd wel wat gekraak bij de ramen/dak, blijft irritant.

Het mooiste van de auto in deze lange winter is de standverwarming, dit werkt perfekt!

Laat de lente/zomer nu maar snel komen, dan genieten we weer volop met open kap en vergeten we weer snel bovenstaande zwakheden.
C70 MY2008 2.4i Summum- geartronic- Black Sapphire - off black leer - standverwarming
Frenk
3rd Gear member

Neen martin73, condens heb ik niet in de mistlampen.
Trillingen bij het optrekken heb ik ook niet.

Bij hevig regenweer heb ik soms dat de sensoren "iets" detecteren maar dat is normaal. Een waterdruppel is dan een obstakel :?

Het gekraak begint ook serieus op mijn zenuwen te werken.
Hopelijk laat het mooie weer ons toe, het dak eens open te leggen, en de dichtingen en scharnierpunten eens te smeren. Dat zal al een stuk helpen (hoop ik).

En ik ben het niet eens met wat je schrijft "Het mooiste van de auto in deze lange winter is de standverwarming, dit werkt perfekt!"

Het mooiste van de auto in deze lange winter is de auto! :D
Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
drowel
5th Gear member

Hier ook geen condens, al is de koplamp wel twee keer vervangen doordat er tot 2x toe een scheur in zat.

Dat gekraak is dus niet alleen bij mij het geval, maar bij iedereen? Ach, als je er niet teveel op let heb je er ook geen last van. Heb je het eenmaal in de gaten, dan lijkt het maar niet op te houden nee, achja... zal er wel bijhoren he.

Het mooie weer komt er al weer aan dus nog even doorzetten dan maar.
Frank09
2nd Gear member

Condens in de mistlampen heb ik ook, in beide. Al eens voor teruggeweest bij de garage, het schijnt vaker voor te komen (en dat blijkt) en het schijnt ook geen kwaad te kunnen (werd me verteld). Terwijl ik toch het gevoel heb dat vocht voor fittingen, lamphuis en spiegel niet echt heel goed zijn.

En oh ja, dat kraken van de raamrubbers heb ik ook - een klein beetje. Het is niet hard en het werkt mij (nog) niet op m'n zenuwen. Ik ga het rubber denk ik eens voorzichtig met siliconenspray behandelen.
C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
BlackcurrantV70
7th Gear member

Frank, laat eens iets weten of die siliconen spray het kraken verhelpt.

Onze C70 heeft het ook aan de rechterkant, alleen met het dak open, als je de ramen aan de rechterkant vasthoud tijdens het rijden stopt het gekraak.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Frenk
3rd Gear member

Ik heb een setje gekocht om de rubbers te smeren. Wat ik nog moet doen is de schanierpunten smeren met een soort zuurvrij vet.
Zo'n setje special olie (50ml en met sponsje) kost rond de 60 Euro!

En nog kraakt het dak verdorie... :cry:
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
liquid_force
6th Gear member

dat setje is alleen voor de raamrubbers Frenk, het dak kun je gewoon met vaseline doen ;)
Frenk
3rd Gear member

Bedankt voor de tip liquid_force :!:
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Voorn
4th Gear member

Heb net rechter mistlamp vervangen door nieuwe imitatie.
€ 35,-- excl btw en inbouw. (totaal ongeveer €65,00)
Nieuwe kostte ongeveer €150,-- bij de volvodealer excl inbouw :-(
Groeten van Eddy

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Frenk
3rd Gear member

Bedoel je met "imitatie" nep Eddy, of is het een "niet Volvomerk" mistlamp?
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Frank09
2nd Gear member

Ivo Philips schreef:Frank, laat eens iets weten of die siliconen spray het kraken verhelpt.

Onze C70 heeft het ook aan de rechterkant, alleen met het dak open, als je de ramen aan de rechterkant vasthoud tijdens het rijden stopt het gekraak.
Bij mij zit het ook aan de rechterkant (maar met het dak dicht). En precies als bij jou Ivo, als je tegen de rechter achterruit duwt tijdens het rijden is het weg. Afgelopen zondag heb ik de rubbers tussen voor en achterraam (voorzichtig en dun) ingesmeerd met siliconenspray en het lijkt (!!lijkt!!) minder te zijn. Te vroeg voor conclusies, maar het lijkt te werken. Even afwachten, ik houd jullie op de hoogte.
koen_dr
2nd Gear member
Contacteer:

Het dak heb ik met FIN silicone ingespoten en kraakt sindsdien niet meer!!

Voor de krakende en piepende raamrubbers heb ik nu van de garage een wurtz spuitbus siliconenspray meegekregen, maar heb dit nog niet getest, want dat flesje van 50.00 euro helpt inderdaad nul... Siliconespray is alleen lastig, want als je op iets anders spuit dan de rubbers dan is alles om zeep
2007 C70 D5 geartronic - BSR 225pk/450nm - Summum
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter

2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE

2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD
Carel
2nd Gear member

koen_dr schreef:Het dak heb ik met FIN silicone ingespoten en kraakt sindsdien niet meer!!

Voor de krakende en piepende raamrubbers heb ik nu van de garage een wurtz spuitbus siliconenspray meegekregen, maar heb dit nog niet getest, want dat flesje van 50.00 euro helpt inderdaad nul... Siliconespray is alleen lastig, want als je op iets anders spuit dan de rubbers dan is alles om zeep
Even een vraag van een leek:
Wat is het gevaar van siliconenspray als het ergens anders op komt dan de rubbers?
Volvo C70 Tourer 2.4i geartronic Magic blue pearl (juni 2009)
Volvo C70 2.4 momentum geartronic Zilvergrijs (januari 2007)
bozz
Starter

In garantie periode al 2 keer beide mistlampen moeten vervangen wegens condens.
martin73
1st Gear member

Vorige week bij mijn volvo dealer geweest en zij hebben contact gehad met Volvo-Nederland en die zeggen; dat er altijd wel iets vocht in zit en dat kan neerslaan in de mistlamp, dat dit geen probleem is en wel weer weg gaat als de lamp brandt uiteraard mag er geen laag water in staan.
Ik vind het best vreemd dat nieuwe lampen in het begin hier nooit last van hebben! Zou dit niet gewoon vochtdicht moeten zijn? En waarom worden ze dan wel vervangen in de garantieperiode bij meerdere auto's. De norm verandert blijkbaar als de garantie is verlopen?
Helemaal geen wereld probleem, maar..... het staat zo slordig voor een dure auto.
C70 MY2008 2.4i Summum- geartronic- Black Sapphire - off black leer - standverwarming
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

er zit altijd al vocht in de lucht, dat kan neerslaan op het glas
Volvo for life
martin73
1st Gear member

Blijft nogmaals vreemd, dat dit niet gebeurt bij een nieuwe lamp en dat niet alle eigenaars hier last van hebben.
Frank09
2nd Gear member

Frank09 schreef:
Ivo Philips schreef:Frank, laat eens iets weten of die siliconen spray het kraken verhelpt.

Bij mij zit het ook aan de rechterkant (maar met het dak dicht). En precies als bij jou Ivo, als je tegen de rechter achterruit duwt tijdens het rijden is het weg. Afgelopen zondag heb ik de rubbers tussen voor en achterraam (voorzichtig en dun) ingesmeerd met siliconenspray en het lijkt (!!lijkt!!) minder te zijn. Te vroeg voor conclusies, maar het lijkt te werken. Even afwachten, ik houd jullie op de hoogte.
Duurde even voor mijn reactie. Siliconen spray lijkt te helpen, raamrubbers twee keer ingespoten en het kraken is grotendeels(!) weg. Af en toe hoor ik nog wel wat als de auto flink tordeert, maar het hinderlijke gekraak tijdens normaal rijden is vrijwel weg.
Wel zorgvuldig werken bij het opspuiten, siliconenspray geeft een soort van vettige plekken op ramen en kunststof delen.
firespy
1st Gear member

het lukt me niet de afdekplaat om de msitlamp heen te demonteren.
Wie heeft de gouden tip?

Ik denk dat de unit een tijdje in de zon leggen met het lampje gedemonteerd het vocht er makkelijk uit zal laten gaan
V70 III MY2008 3.2 Geartronic Summum Titanium Grijs
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”