De V40 nadert met rasse schreden de 300.000km. (2.0 benzine). We zijn dan ook van plan om een nieuwe V50 te kopen. Onze keuze is gevallen op een diesel, 2.0. Maar dan...
Het is de eerste nieuwe auto die we gaan kopen, voorheen altijd tweedehands, dus alle tips (en tricks) zijn welkom.
Vraag is eigenlijk: waar moeten we op letten voor wat betreft de keuze van de verschillende uitvoeringen, wel Edition II, of toch een momentum. Welke optie zeker nu nemen en welke eventueel later?
Waar ik nu aan denk is een editionII met winterline en estate line.
Tips voor het kopen van een nieuwe v50 2.0D
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
een estate-line voegt op een Edition 2 alleen nivoregeling en roofrails toe, de winterline doet er alleen koplampreiniging en stoelverwarming bij.
welke zie je als onontbeerlijk?
Volvo for life
- EJV50
- 1st Gear member
Ik heb met laten vertellen dat de Editions een z.g. netto prijs hebben, staat ook ergens in de folder. Dat zou dan betekenen dat je voor je inruilauto minder terug krijgt. Of dat je, als je niets inruilt, geen korting krijgt. Dit omdat een Edition al een mooie aanbieding is, qua prijs.
V50 2.4 Kinetic | Sapphire Black metallic | Bodal Off Black | 16"; Cygnus
S60 2.4D Edition II | Geartronic | Magic Blue Pearl | 17"; Thor
S60 2.4D Edition II | Geartronic | Magic Blue Pearl | 17"; Thor
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hangt erg sterk af van persoonlijke voorkeuren. Heb zelf de momentum uitvoering met high performance en estate line.
Die niveauregeling bevalt prima. Zeker wanneer er een caravan of aanhanger achter hangt. Aanrader.
Die niveauregeling bevalt prima. Zeker wanneer er een caravan of aanhanger achter hangt. Aanrader.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat is inderdaad juist, je hebt een "Momentum plus pakket" voor de helft van de Kinetic meerprijsEJV50 schreef:Ik heb met laten vertellen dat de Editions een z.g. netto prijs hebben, staat ook ergens in de folder. Dat zou dan betekenen dat je voor je inruilauto minder terug krijgt. Of dat je, als je niets inruilt, geen korting krijgt. Dit omdat een Edition al een mooie aanbieding is, qua prijs.
-
- 1st Gear member
Niveauregeling en stoelverwarming zie ik beide als must.bart simpson schreef:een estate-line voegt op een Edition 2 alleen nivoregeling en roofrails toe, de winterline doet er alleen koplampreiniging en stoelverwarming bij.
Ik heb het momenteel ook in de V40, ben een beetje verwend

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Helder, neem dan voor die € 250,-- ook 17" velgen, staat lekker dik :evil:v401996 schreef:Niveauregeling en stoelverwarming zie ik beide als must.bart simpson schreef:een estate-line voegt op een Edition 2 alleen nivoregeling en roofrails toe, de winterline doet er alleen koplampreiniging en stoelverwarming bij.
Ik heb het momenteel ook in de V40, ben een beetje verwend
- Summum
- 6th Gear member
Tip mijnerzijds: Kies met zorg je audiosysteem af fabriek, want naderhand is er niet of nauwelijks uitbreiding mogelijk. Mocht je veel waarde hechten aan goed geluid in de auto, kies dan minimaal voor het High Performance systeem, het base audiosysteem valt gewoon erg tegen. Ikzelf heb het Premium Sound systeem, en dat klinkt werkelijk subliem.
Maar ga het zeker eens bij een dealer beluisteren met een eigen CD en ervaar de verschillen!
Maar ga het zeker eens bij een dealer beluisteren met een eigen CD en ervaar de verschillen!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
een Edition 2 heeft std. al het high performance systeemSummum schreef:Tip mijnerzijds: Kies met zorg je audiosysteem af fabriek, want naderhand is er niet of nauwelijks uitbreiding mogelijk. Mocht je veel waarde hechten aan goed geluid in de auto, kies dan minimaal voor het High Performance systeem, het base audiosysteem valt gewoon erg tegen. Ikzelf heb het Premium Sound systeem, en dat klinkt werkelijk subliem.
-
- 1st Gear member
Wat is de gebruikelijke korting op de catalogus prijs wanneer je nieuw koopt?EJV50 schreef:Ik heb met laten vertellen dat de Editions een z.g. netto prijs hebben, staat ook ergens in de folder. Dat zou dan betekenen dat je voor je inruilauto minder terug krijgt. Of dat je, als je niets inruilt, geen korting krijgt. Dit omdat een Edition al een mooie aanbieding is, qua prijs.
Zoals ik al eerder aangaf voor wat betreft het kopen van een nieuwe auto heb ik geen ervaring....
- Fdisk
- 1st Gear member
Ik kreeg 9% (prijs ex btw en ex bpm) bij Serva Amersfoort op de V50 2.0D.v401996 schreef:Wat is de gebruikelijke korting op de catalogus prijs wanneer je nieuw koopt?EJV50 schreef:Ik heb met laten vertellen dat de Editions een z.g. netto prijs hebben, staat ook ergens in de folder. Dat zou dan betekenen dat je voor je inruilauto minder terug krijgt. Of dat je, als je niets inruilt, geen korting krijgt. Dit omdat een Edition al een mooie aanbieding is, qua prijs.
Zoals ik al eerder aangaf voor wat betreft het kopen van een nieuwe auto heb ik geen ervaring....
mvg
-
- 1st Gear member
2 jaar geleden zonder inruil V50 20.d Momentum 8% (ex btw, ex bpm) korting.
EditionII uitvoering is voordeliger dan Momentum met extra opties, echter bij Momentum krijg je meer terug voor je oude auto (of meer korting)
Ik zou 2 offertes vragen, dan kun je het verschil zelf vergelijken.
Succes.
EditionII uitvoering is voordeliger dan Momentum met extra opties, echter bij Momentum krijg je meer terug voor je oude auto (of meer korting)
Ik zou 2 offertes vragen, dan kun je het verschil zelf vergelijken.
Succes.