Na al even gezocht te hebben en niks te vinden dit topic geopend... zijn er hier eigenlijk mensen die ervaring hebben met de T6 motor in de V70/XC70.
Ik lees veelal dat hij echt (extreem) onzuinig is, hoe staat het verbruik er in de praktijk voor?
Zijn er bij het kijken naar een T6 nog speciale punten waarop je moet letten?
Bedankt!
Ervaring T6 (verbruik) gevraagd
- Alchemist
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43
Overzichtje van onze oosterburen:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ctmodel=T6
Gemiddeld verbruik: 14,4 l / 100km = 1:7 :shock:
Volgens mij kun je met deze cijfers ieder Prius-rijder een hartaanval bezorgen..... (goed idee?)
Het jammere van de T6 is dat hij nauwelijks sneller is/lijkt dan een 2.5T MT door die ouderwetse koppel en vermogen vretende automaat.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ctmodel=T6
Gemiddeld verbruik: 14,4 l / 100km = 1:7 :shock:
Volgens mij kun je met deze cijfers ieder Prius-rijder een hartaanval bezorgen..... (goed idee?)
Het jammere van de T6 is dat hij nauwelijks sneller is/lijkt dan een 2.5T MT door die ouderwetse koppel en vermogen vretende automaat.
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
T6 : 6.9s voor 0-100Alchemist schreef: Het jammere van de T6 is dat hij nauwelijks sneller is/lijkt dan een 2.5T MT door die ouderwetse koppel en vermogen vretende automaat.
2.5T: 7.9s (aut) en 7.7s (hand)
Scheelt niet veel nee. Een oude T5 (wel handgeschakeld) is zelfs nog iets sneller met voorwielaandrijving (6.8s).
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
Maar dan moet je wel rete strak kunnen schakelen en geen foutje maken om die tijden te halen. Denk dat de gemiddelde autorijder die hand geschakelde tijden niet haalt en de automaat tijden wel...
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Daar heb je gelijk in.Fransosowitz schreef:Maar dan moet je wel rete strak kunnen schakelen en geen foutje maken om die tijden te halen. Denk dat de gemiddelde autorijder die hand geschakelde tijden niet haalt en de automaat tijden wel...
Aan de andere kant, de tijden staan wel in schril contrast met die van de nieuwe V70R met 5 cylinders. Die haalden het in 5.7 sec ofzo, hadden iets meer pks, dat weer wel.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20906
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Die 0 tot 100 tijden, zijn die de doorslag om een T6 te kopen? Gaat het niet meer om de souplesse van zo'n motor, de manier hoe je in die auto zit en hoe je over het asfalt beweegt?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
Msuidgeest: dat is zeker waar, echter is het wel vaak een afschildering van de kracht die een motor heeft. Die t6 is als ik verhalen mag geloven sowieso al een extreem soepele machine, daarover hoor ik alleen maar goede verhalen, echter staat er altijd als kanttekening bij dat het verbruik zo waardeloos is, vandaar.
- Alchemist
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43
Klopt, ook in alle (vergelijkende) tests wordt over 't te hoge verbruik gesproken. Ter vgl. BMW 3.0 heeft zonder turbo ongeveer evenveel vermogen, tegelijk is het CE-verbruik veel lager. Ook het real-life verbruik is een stuk lager.
Volgens mij loopt Volvo nu, dankzij de zuinigheid van Ford, bij de 5 en 6 cilinders zeker 5 jaar achter op de rest. Hopelijk investeren de Chinezen ook in deze motoren en komen ze snel op peil qua vermogen en verbruik.
Volgens mij loopt Volvo nu, dankzij de zuinigheid van Ford, bij de 5 en 6 cilinders zeker 5 jaar achter op de rest. Hopelijk investeren de Chinezen ook in deze motoren en komen ze snel op peil qua vermogen en verbruik.
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
- Locatie: Flevoland
10l/100 km voor een 2.5 vind ik nog wel meevallen. Ter vergelijk een Nissan QQ 2.0 verbruikt 8 l/100 km
Maar ben het wel met je eens Alchemist, zeker ook de Audi/VW motoren zijn een stuk zuiniger!
Maar ben het wel met je eens Alchemist, zeker ook de Audi/VW motoren zijn een stuk zuiniger!
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Dat zijn ze in elk geval op papier .....v70bio schreef:10l/100 km voor een 2.5 vind ik nog wel meevallen. Ter vergelijk een Nissan QQ 2.0 verbruikt 8 l/100 km
Maar ben het wel met je eens Alchemist, zeker ook de Audi/VW motoren zijn een stuk zuiniger!

2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
- Locatie: Flevoland
Zijn ze ook in de praktijk Sanco. Heb ervaring met de 3.2 v6 loopt makkelijk 10l/100km en dan bij hoge snelheden, dat zie ik de 2.5T nog niet doen.....
Of de 3L motoren ook echt 3l/100 km doen geloof ik niet zie ook de diverse testen maar desondanks zijn ze wel zuinig.
Of de 3L motoren ook echt 3l/100 km doen geloof ik niet zie ook de diverse testen maar desondanks zijn ze wel zuinig.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29.03.2010 - 13:48
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
ik heb afgelopen februari een v70 t6 heico afgeleverd. zit nu op 340pk en een beestachtig koppel van ruim 500nm. gemiddelde verbruik 1 op 5. vorige week 30dkm beurt laten doen zonder vreemde dingen. klant is zeer tevreden en heeft hiervoor elke twee jaar een nieuwe v70 2.5t awd gehad, hij wil geen andere meer dan de t6.
al met al heb ik zelf eerst een dag gereden in de auto en ik vond hem bovenstaande specs vrij saai. leuk en snel maar je hebt geen rijbeleving. automaat is om te janken zo soft is die gemaakt, zelfs in de sportstand en handschakelen voel je niet het klappen van de zweep zoals bij een 2.5t
de standaard 4x4 is echt een feest, een camper van 3ton uit de modder trekken doet hij met twee vingers in zijn neus, ik heb hem niet uit balans kunnen krijgen met flink!! gummen (klant zat naast me)
al met al heb ik zelf eerst een dag gereden in de auto en ik vond hem bovenstaande specs vrij saai. leuk en snel maar je hebt geen rijbeleving. automaat is om te janken zo soft is die gemaakt, zelfs in de sportstand en handschakelen voel je niet het klappen van de zweep zoals bij een 2.5t
de standaard 4x4 is echt een feest, een camper van 3ton uit de modder trekken doet hij met twee vingers in zijn neus, ik heb hem niet uit balans kunnen krijgen met flink!! gummen (klant zat naast me)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Klinkt echt goed, verbruik is wel significant hoger dan een oude R of niet soms?242-turbo schreef:ik heb afgelopen februari een v70 t6 heico afgeleverd. zit nu op 340pk en een beestachtig koppel van ruim 500nm. gemiddelde verbruik 1 op 5. vorige week 30dkm beurt laten doen zonder vreemde dingen. klant is zeer tevreden en heeft hiervoor elke twee jaar een nieuwe v70 2.5t awd gehad, hij wil geen andere meer dan de t6.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29.03.2010 - 13:48
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
vanaf afleverdatum zit er 2 jaar garantie op, daarna kan ik toch een nieuwe auto voor hem regelen... heico heeft er twee rondrijden met originele automaat die tot 600nm en 400pk gaan dus dat zal wel snor zitten945i schreef:Hoe lang gaat die bak mee denk jij?
zeker, gek genoeg zuipt hij niet meer dan mijn v90 op lpi nml 1op4.t5power schreef: Klinkt echt goed, verbruik is wel significant hoger dan een oude R of niet soms?
bij 60dkm per jaar kun je zien dat hij in principe alleen snelweg rijd met 1op5. stadverbruik haalt hij makkelijk 1op3
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het is en 200% geen garantie bij Volvo en 100% zeker niet bij Heico, het is maar wat je "wel snor zitten" durft te nomen242-turbo schreef:vanaf afleverdatum zit er 2 jaar garantie op, daarna kan ik toch een nieuwe auto voor hem regelen... heico heeft er twee rondrijden met originele automaat die tot 600nm en 400pk gaan dus dat zal wel snor zitten945i schreef:Hoe lang gaat die bak mee denk jij?
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
lol242-turbo schreef:zeker, gek genoeg zuipt hij niet meer dan mijn v90 op lpi nml 1op4.t5power schreef: Klinkt echt goed, verbruik is wel significant hoger dan een oude R of niet soms?
bij 60dkm per jaar kun je zien dat hij in principe alleen snelweg rijd met 1op5. stadverbruik haalt hij makkelijk 1op3

Is die 1 op 4 van die V90 wel beetje normaal? Maar 1 op 3 in de stad, wat is dat voor label, W ofzo?

-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 18.09.2010 - 16:30
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
de mijne 14.5 gemiddeld/100 km
tanken om de 2 a 3 dagen.
de T6 is geen speedmachine zoals M's van BMW echter de kick is het rijden met een "familycar" die plots even de kanonnen bovenhaalt.
surprise ! ....
tanken om de 2 a 3 dagen.
de T6 is geen speedmachine zoals M's van BMW echter de kick is het rijden met een "familycar" die plots even de kanonnen bovenhaalt.
surprise ! ....
V70 T6 swedish import chiptuned 330 pk en searching for more...
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15.08.2021 - 16:14
Zomer aug-sept 2022
Verbruik vd T6 is naar mijn mening zeer acceptabel.
Op weg naar Spanje moet je de snelheid echt in de gaten houden want de Fransen zijn gek op flitspalen en de hele Route du Soleil staat er vol mee in 4 of 5 verschillende uitvoeringen. In het noorden is de snelheid tussen de 90 en 110km/u en daar haalde ik met 2pers en vakantie bagage toch 1:14.
Als de snelheid omhoog gaat op de tolwegen naar 110-130km/u is 1:10.5 -1:11 en daar zit ook af en accelereren bij. Voor een 3.0 mooie cijfers. Ik tank altijd E5-95/98/102.
Verbruik vd T6 is naar mijn mening zeer acceptabel.
Op weg naar Spanje moet je de snelheid echt in de gaten houden want de Fransen zijn gek op flitspalen en de hele Route du Soleil staat er vol mee in 4 of 5 verschillende uitvoeringen. In het noorden is de snelheid tussen de 90 en 110km/u en daar haalde ik met 2pers en vakantie bagage toch 1:14.
Als de snelheid omhoog gaat op de tolwegen naar 110-130km/u is 1:10.5 -1:11 en daar zit ook af en accelereren bij. Voor een 3.0 mooie cijfers. Ik tank altijd E5-95/98/102.