Dag forumleden,
Sinds 2 weken heb ik een prachtige C70 convertible. Het is een 2.0T van 2004 met maar 32000 km op de teller. Zwart met beige kap. Echt een droomauto.
De afgelopen dagen natuurlijk al veel met de kap open gereden.
Echter het volgende verschijnsel doet zich voor: bij een snelheid van ca 80-85 km/u schud de voorkant van de auto ( een soort "kwispelen") Ik heb de voorwielen al laten balanceren maar dat gaf weinig verbetering. De bandenspanning is goed en de banden hebben geen afwijkend slijtagepatroon.
Ook heb ik al een stabilisator stang tussen de voorpoten gemonteerd.
Ik heb het gevoel dat het met gesloten dak iets minder is.
De auto heeft voor dat ik hem kocht ca 1,5 jaar bij de dealer in voorraad gestaan.
Is dit een bekend verschijnsel of heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?.
Hoor graag.
Schuddende C70 Convertible
- pimp
- 2nd Gear member
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 24.06.2006 - 22:31
De onze heeft precies hetzelfde probleem gehad. Ook tussen de 80 en 85. We hebben de auto opnieuw laten uitlijnen, niet de banden, maar de auto zelf. Sindsdien is het probleem weg.
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift. Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
en plaats de stabilisator veerpootbrug, dat helpt ook enorm voor de stijfheid van de auto
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- vonk0130
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16.07.2010 - 11:14
- Locatie: Zeist
Stabilisator was al gemonteerd, daar ben ik ook niet echt van onder de indruk, maar goed 't kost niet veel en staat wel stoer.
We zijn net terug van 5 dagen Denemarken en hebben plm. 2300 km gereden, in Denemarken lekker met het dak los, vandaag op de Autobahn veel regen dus maar dicht gelaten, wel even de 210 km p/u aangetikt, dat doet 'ie toch wel lekker en niet eens veel herrie.
Ik had gehoopt dat met wat snelle kilometers de banden zich nog wat zouden zetten, maar het schudden is gebleven, Binnenkort maar naar de dealer en kijken wat die er aan gaat doen.
We zijn net terug van 5 dagen Denemarken en hebben plm. 2300 km gereden, in Denemarken lekker met het dak los, vandaag op de Autobahn veel regen dus maar dicht gelaten, wel even de 210 km p/u aangetikt, dat doet 'ie toch wel lekker en niet eens veel herrie.
Ik had gehoopt dat met wat snelle kilometers de banden zich nog wat zouden zetten, maar het schudden is gebleven, Binnenkort maar naar de dealer en kijken wat die er aan gaat doen.
- pimp
- 2nd Gear member
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 24.06.2006 - 22:31
Zoals gezegd naar een goede bandenspecialist gaan (niet dealer, hebben er in mijn ogen minder verstand van) en de auto laten uitlijnen. Bij ons zijn alle problemen verdwenen. Hebben ook gelijk alle andere auto's laten doen, ook deze lopen sindsdien veel lekkerder.pimp schreef:De onze heeft precies hetzelfde probleem gehad. Ook tussen de 80 en 85. We hebben de auto opnieuw laten uitlijnen, niet de banden, maar de auto zelf. Sindsdien is het probleem weg.
ps. ook wij hebben een stab stang laten monteren paar jaar geleden.
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift. Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Ik geloof dat vierkante banden vanzelf weer rond worden na een paar km, daar zou ik het ook niet in zoeken, veel meer in het uitlijnen/balanceren. Mijn veerpootbrug maakt niet echt verschil (maar ik heb ook altijd net een biertje op).
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Peer van Buuren
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 30.04.2010 - 12:32
- Locatie: Eindhoven
De mijne doet precies hetzelfde. Ook nieuwe banden en uitlijnen hielp niet. Veerpootbrug zat er al in. Mijn oplossing is gewoon iets harder gaan rijden 
dan is het ook over

dan is het ook over
- C70 Cabrio
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24.04.2010 - 08:46
- Locatie: GLD
Tja, die van mij kwispelde ook een beetje bij 80 km/u. Afgelopen week 4 nieuwe banden (conti's)eronder laten leggen. Na een rit snelweg schudde ik zo'n beetje de auto uit bij alles boven de 110. Terug naar de bandenpecialist.
Bleek dat het balanceren van de wielen niet erg goed was gebeurd.
Na opnieuw en dit keer zorgvuldig balanceren van de wielen weer de snelweg op. Het kwispelen was nu helemaal weg, ook bij de 80 km/u. Hij rijdt super bij alle snelheden. Zo zie je maar de ene specialist is de andere niet. Dat onbalans in de wielen zo'n verschil kan maken verbaasde me wel.
Bleek dat het balanceren van de wielen niet erg goed was gebeurd.
Na opnieuw en dit keer zorgvuldig balanceren van de wielen weer de snelweg op. Het kwispelen was nu helemaal weg, ook bij de 80 km/u. Hij rijdt super bij alle snelheden. Zo zie je maar de ene specialist is de andere niet. Dat onbalans in de wielen zo'n verschil kan maken verbaasde me wel.
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
ondanks het mooie model auto , is de torsie stijfheid van dit model belaberd
vandaar dat het met de kap dicht iets minder is
probeers eens 2 voorwielen te wisselen met iemand met een c70 die er geen last van heeft.
het is een vervelend verschijnsel dat op den duur een gepeperde rekening zal opleveren, want alles wat met de aandrijflijn in contact staat zal versneld slijten, cq spelingen gaan geven.
in ieder geval blijven zoeken tot het weg is.
vandaar dat het met de kap dicht iets minder is
probeers eens 2 voorwielen te wisselen met iemand met een c70 die er geen last van heeft.
het is een vervelend verschijnsel dat op den duur een gepeperde rekening zal opleveren, want alles wat met de aandrijflijn in contact staat zal versneld slijten, cq spelingen gaan geven.
in ieder geval blijven zoeken tot het weg is.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3195
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Tot voor kort had ik ook een C70 convertible. Inderdaad met gesloten kap is hij wat stijver, met een hardtop helemaal, maar ook open moet hij schudvrij kunnen rijden.
Die van mij schudde eerst ook, de oude banden hadden gewoon te lang gestaan. Ze waren welliswaar keurig gebalanceerd, maar ze waren door de tijd wat verhard. Het reed niet meer lekker. Een paar nieuwe banden (Pirelli''s) maakte de auto ineens totaal trilling- en schudvrij en nog een stuk geluidlozer ook.
Die van mij schudde eerst ook, de oude banden hadden gewoon te lang gestaan. Ze waren welliswaar keurig gebalanceerd, maar ze waren door de tijd wat verhard. Het reed niet meer lekker. Een paar nieuwe banden (Pirelli''s) maakte de auto ineens totaal trilling- en schudvrij en nog een stuk geluidlozer ook.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Peer van Buuren
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 30.04.2010 - 12:32
- Locatie: Eindhoven
Nu ook nieuwe achterbanden en inderdaad is het 'probleem' nu weg ::D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 01.09.2008 - 16:33
Ik had er ook zeer veel last van, merk banden scheelt inderdaad, maar wat bij mij echt werkte is terug van 17 naar 16 inch tegelijk van 225 naar 205.
Tevens heb ik achterop nivoregeling laten monteren i.v.m. caravan rijden en dit scheelde zeker t.a.v. de wat slappe achterhand (amerikaans georienteerd) en ook stabiliteit, de veren worden iets korter met een dikkere stabilisatiestang achter.
Ook met al deze aanpassingen is het nog steeds geen dichte auto.
Hetgeen ik in de pratijk nog het meest last van heb is de grote draaicirkel, zeker omdat ik de auto niet dagelijks gebruik, schat ik de bocht nog wel eens verkeerd in, bij kleine manouvreerruimtes zoals parkeer garages.
Toch heeft deze auto mijn hart gestolen
Tevens heb ik achterop nivoregeling laten monteren i.v.m. caravan rijden en dit scheelde zeker t.a.v. de wat slappe achterhand (amerikaans georienteerd) en ook stabiliteit, de veren worden iets korter met een dikkere stabilisatiestang achter.
Ook met al deze aanpassingen is het nog steeds geen dichte auto.
Hetgeen ik in de pratijk nog het meest last van heb is de grote draaicirkel, zeker omdat ik de auto niet dagelijks gebruik, schat ik de bocht nog wel eens verkeerd in, bij kleine manouvreerruimtes zoals parkeer garages.
Toch heeft deze auto mijn hart gestolen
Volvo V70 2.0d
Volvo C70 2.4t
Volvo 855 2.5-20V
Volvo V70XC 2.5T
Volvo C70 2.4t
Volvo 855 2.5-20V
Volvo V70XC 2.5T
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1454
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- ovlov2
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 16.03.2010 - 17:14
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij niet-originele DTM-Racing velgen. Ik heb dit voor enkele € kunnen oplossen door nieuwe centreeringen te steken in de velgen; deze zorgen ervoor dat alles mooi vast in het midden zit zonder speling.
Ik rijd er nu al 20000km zonder enige trilling.
In de winter is een hardtop zalig; de wagen krijgt een heel ander rijgedrag. Ik weet alleen niet of de hardtops nog te koop zijn. (zie foto)
Ik rijd er nu al 20000km zonder enige trilling.
In de winter is een hardtop zalig; de wagen krijgt een heel ander rijgedrag. Ik weet alleen niet of de hardtops nog te koop zijn. (zie foto)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3195
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
In Nederland denk ik wel. Voor mijn ex-C70 heb ik er een (tweedehands) kunnen vinden bij Hoefa in Utrecht, de officiele dealer van Wiesmann auto's en Wiesmann hardtops. http://www.hoefa.nl/assortiment.htmlIk weet alleen niet of de hardtops nog te koop zijn. (zie foto)
XC60 T6 Ultimate Dark my24