Volvo diagnose apparatuur

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
driessie
1st Gear member

Hallo hoe denken jullie over dit stukje gereedschap. Check de link.

http://www.kingdiag.com/automotive+diag ... 2010A-362/

Chineeze imitatie of zal Volvo zijn de Vida DICE 2010A m hier ook van betrekken?

Kost een eurootje of 500 en de volgende vraag is hoe kom ik aan software updates voor in de future.......

wel leuk voor de heb.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Kan niet zien wat voor auto je hebt of wat je er mee wilt doen, maar voor de nieuwe auto's is het sowieso afgelopen...
Vida wordt dan nog gebruikt voor de administratie en bevragingen naar SE en de auto, rest zal veel met een USB stick gaan...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Ik zou dat helemaal niet in huis willen hebben voor dat geld.

Als er echt wat is, moet je na het uitlezen zeer waarschijnlijk toch naar de dealer. Dan kom je daar met je verhaal en wat doet die dealer? Die pakt zijn eigen uitlees-instrumenten om te bekijken of jij wel gelijk hebt.
Vervolgens moet er gerepareerd worden (of gereset) en mag jij toch weer betalen. Maar je betaalt 2 maal omdat je het zelfde hebt gedaan als de dealer ...

Trouwens, updaten? De dealer is up to date en jij niet. Je moet er zelf achteraan, zelf in de gaten houden wanneer er een update is en zelf maar zien dat je het allemaal werkend geïnstalleerd krijgt.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
driessie
1st Gear member

Ik dacht dat je met Vida de auto kon uitlezen / parameters bekijken. Het gaat mij voornamelijk om de parameters uitlezen.

Of vergis ik mij hier in. Gebruikt volvo daar wat anders voor? Ik rij een volvo s40 bj 07 Bij de dealer gebruikten ze ook dit kastje om onder andere de fout codes uit te lezen bij mn wagen. Neem aan dat het dan hier ook mee moet kunnen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

maar wat te doen met de uitgelezen foutcodes?
Volvo for life
Reader
2nd Gear member

Kun je overigens met deze apparatuur ook de oil temperatuur lezen?

En 'hidden' features activeren? Bij de VAG weet ik dat je bijvoorbeeld 'Meter Sweep' kunt aanzetten (naalden langs de meter voor starten :))

Iemand hier ervaring mee?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ik denk dat je als niet getraind of zeer bekend met de Volvo computers, gewoon lekker van dit soort dingen af moet blijfen en dat aan de profi over moet laten. vergis je niet...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
BR-AM-50
1st Gear member

Als iemand weet hoe je zelf bv je automatisch dimmende spiegel e.d. aan en uit kan zetten dan ben ik daar ook erg nieuwsgierig naar.

voor alle info over het programmeren van de boordcomputer houd ik me aanbevolen!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”