440 2.0 schokt en toerenteller valt terug bij 3000 toeren

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Ja je verwacht haast dat iedereen de fouten uitleest uit zichzelf, ik doe het wel als "groot onderhoud" ook al is er niets. Niet bij m'n eigen voor d slimmeriken maar bij de volvo van m'n moeder 1.6i 440.

Trouwens nog nooit gelezen op dit forum maar bij de dealer gehoord: de 1.6 multipoint is erg rap, bijna zo rap dan de 1.8. Dat komt door de tamme Volvo injectie unit en de ring in de inlaat.....................................De monteru dacht toch zeker met een 1.8 te maken te hebben na een testrit.

Ring verwijderen en injectie van Renault derin........doet wonderen volgens de dealer.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Ik heb evt nog wel een gebruikte pingelsensor liggen, voor weinig.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
Lesger
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 05.07.2010 - 18:43

Heb jij een pingelsensor liggen voor een 2.0i? En die is nog in goede staat? Wat wil je ervoor hebben?

Dank je!
Volvo 460 1.8i Sports-Line
Volvo 440 1.8i 2.0i Sports-Line
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Ik kijk even wat het onderdeelnummer is. Als ie goed is mag je hem voor 5 euro hebben, ik doe er toch niks mee. Ik kom erop terug!
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”