vervolg waterpompcrisis

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
De Fryske Volvo Rider
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 28.12.2009 - 19:11

even een vervolgje op mijn eerdere post: waterpompcrisis.
mischien wel even leuk voor de trouwe vragenbeantwoordenaars:

HET IS GELUKT!!!!!!!!!!

Daarom nu best wel blij, Door de tips van het forum
heb ik het klaar gekregen.

Nu al wel weer het volgende probleem: de moter oververhit,
zelf denk ik dat het aan de thermostaat ligt na al die tijd vergeten hoe hij erin moet. voor de nieuwe inhakers, het is een b20a

Alvast bedankt

groetn

remco
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

het platte afdicht plaatje naar beneden.

Afbeelding

hier ligt de bovenkant naar je toe.
De Fryske Volvo Rider
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 28.12.2009 - 19:11

bedankt, ik ga het direct uitproberen.

groet

remco
Fiat panda 1995
144 1971 758264km

144 grand luxe 1972
Audi a2 1.4
Volvo v40 2.0t phase 2
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Volgens mij kan ie maar op 1 manier, want anders past het kapje niet meer. Maar als je een beetje logisch nadenkt dan kun je uitvogelen hoe de stroming in het blok is.

Motor koud klepje blijft dicht en het water circuleert door de motor.
Motor komt op bedrijfs temp en het klepje gaat open en het water stroomt door de rad.

Hou je meter maar is in de gaten als je rijd dan zie je dat ie ff een piek heeft en als de thermosstaat open gaat zie de temp meter zakken, tot de bedrijfstemp en deze is afhankelijk van de gradatie van de thermosstaat.
De Fryske Volvo Rider
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 28.12.2009 - 19:11

Het kapje paste verkeerd om ook.
maar hij zit nu goed en ik heb weer een goed werkende b20

:multi:
Fiat panda 1995
144 1971 758264km

144 grand luxe 1972
Audi a2 1.4
Volvo v40 2.0t phase 2
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

De Fryske Volvo Rider schreef:Het kapje paste verkeerd om ook.
maar hij zit nu goed en ik heb weer een goed werkende b20

:multi:
Ah weer wat geleerd maar dan zal je blok alleen niet op temp komen, maar fijn dat alles goed is gekomen.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”