Ik heb voor deze gekozen en niet voor IMIV omdat de GROM een stukkie goedkoper is en omdat deze een usb aansluiting heeft waar je in principe zelfs een harddisk aan kan hangen.
Een week na de bestelling kwam ie vandaag dan binnen, maar ik kon nog niet aan de slag omdat mijn vriendin de auto mee had.
Vanavond na het eten aan de slag gegaan en anderhalf uur later zat alles er netjes in.
Ipod eraan gehangen.....schrikken! Slecht geluid, ruis, laag volume, ik hoorde zelfs het tikken van de shuffle knop door de radio, terwijl alles op uit staat in de ipod opties. Het zweet brak me uit, heb ik dan zo'n miskoop gedaan?
Toen ik echter de vergrendelknop van de ipod omzette, klonk alles plots erg goed. Ruis weg, normaal volume, geen bijgeluiden. En ik heb de vergrendelknop nog 20 keer heen en weer geschoven, maar het slechte geluid kwam gelukkig niet terug.
Dan het geluid zelf: Gewoon goed. Erg goed zelfs. Kraakhelder, geen enkele ruis op de achtergrond. Mijn vriendin is audiofiel en ik heb haar erbij geroepen, ook zij was erg onder de indruk.
Het enige nadeel is dat de titels van de nummers niet worden weergegeven, maar dat is dan ook het enige.
De ipod is nog steeds te bedienen, dus je kunt (als je stilstaat natuurlijk) een ander album zoeken of een selecteren. Afspeellijsten zijn niet perse nodig bij de GROM.
Al met al een érg goede eerste indruk.

Foto's tonen helaas in verkeerde volgorde: