Garfield schreef:Boswachter,
Waarom een diesel ?
Een diesel is volgens mij milieu-onvriendelijker dan een benzine-auto, per kilometer.
Als je zegt diesel denk ik dus dat je veel km's rijdt, heb je geen mogelijkheden om minder te rijden en dan een benzinevariant te gaan rijden ?
Zelf heb ik een flinke V70 die in de ogen van heel veel mensen niet zo milieuvriendelijk zal zijn.
Waar die mensen echter aan voorbijgaan is dat die V70 niet van de parkeerplaats af komt voor ritjes korter dan 10 kilometer, in tegenstelling tot al die kleine o-zo-milieuvriendelijke autootjes die voor elk wissewasje gebruikt worden.
Just my €0,2

Een diesel is voor zover ik de wetenschap heb gevolgd nog steeds het milieu vriendelijkst zeker nu het roetprobleem (met een filter) valt te verminderen.
Ik rijdt helaas veel kilometers omdat dat voor mijn werk noodzakelijk is.
Mijn werk wil me een lease auto aansmeren, (toyota hybride, of een electrische mitshubishi) maar die zijn per definitie slechter en! Ik wil geen tweede wagen voor de deur, lijkt mij onzin.
Voor zover ik nu kan overzien blijft het voorlopig bij een V50 beter is er niet voorhanden. en elk wissewasje is er bij ons niet, voor de boodschappen 9ook de grote) gebruik ik de bakfiets, scheelt veel parkeergedoe