Volvo S40 and V50 - now also with CO2 emissions of 99 g/km
The environmentally conscientious Volvo customer can now buy a Volvo S40 or V50 with CO2 emissions as low as 99 g/km - corresponding to fuel consumption of 3.8 l/100 km.
This means the Volvo C30, which was already previously available in a 99 gram variant, is now being joined in the sub-one hundred club by another two models.
"We've cut another five grams compared with the previous version. This means that both the S40 and the V50 are at the very top of their respective segments in terms of fuel economy," says Magnus Jonsson, Senior Vice President Product Development at Volvo Cars.
Volvo's DRIVe badge is attached to those models that deliver the best environmental performance in their respective size classes. In addition to the Volvo C30, S40 and V50 there are currently another two models with CO2 emissions below 120 g/km: the Volvo V70 (119 g) and Volvo S80 (119 g). In early 2011, these will be joined by the Volvo S60 (under 115 g) and Volvo V60 (under 119 g).
Successful hunt for increased efficiency
"Developments have proceeded swiftly since we presented our first three 119 gram models in Paris in autumn 2008. The fact that we will soon have seven models below 120 g/km, three with emissions below one hundred grams, shows that few of our competitors can beat us in the drive towards increasingly eco-efficient cars," says Magnus Jonsson.
The Volvo C30, S40 and V50 DRIVe are the first three models with the upgraded 1.6-litre diesel engine to meet the Euro 5 exhaust emission regulations being implemented in January 2011. The further-developed engine combined with a six-speed manual gearbox and start/stop function have made it possible for Volvo's engine experts to cut CO2 emissions from 104 g/km to 99 g/km.
Bron : Volvocars
Volvo S40 en V50 nu ook met 99 g/km Co2-emissie
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Nog een paar gram eraf en ze vallen in de balastingvrije wegenbelasting en 14% bijtelling.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
Het beste dat ik ering lees is de 6-bak. Hoe de toekomst het zal uitwijzen met de belgische 15% overheidskorting is minder duidelijk.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
-
Boswachter
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 15:08
Kijk dit zijn berichten waar ik blij van wordt.... in 2013 wordt een van deze mijn nieuwe tweedehandsje...
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33168
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Week 46 en je moet deze motor specifiek bestellen anders krijg je hem niet.
Heb je dus nu een DrivE besteld krijg je de oude 1.6D Drive. Heb je een D2 Drive besteld krijg je die, heb je een normale D2 besteld krijg je die...
Dus ik zou maar even bellen naar je dealer als je deze echt wilt hebben.
(is overigens hier in Nederland 600 euro op een normale D2)
Heb je dus nu een DrivE besteld krijg je de oude 1.6D Drive. Heb je een D2 Drive besteld krijg je die, heb je een normale D2 besteld krijg je die...
Dus ik zou maar even bellen naar je dealer als je deze echt wilt hebben.
(is overigens hier in Nederland 600 euro op een normale D2)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
maar een Drive 115pk is er niet als Sport (of Advantage), zou dan lekker een D2 nemen
Volvo for life
-
PDL
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19.10.2010 - 10:36
In België kennen we de types sport and advantage niet, dus da's niet zo een probleem (mijn exemplaar is sowieso met een zeer goed uitgerust fleet pakket).
Net de dealer gebeld: het wordt de nieuwe versie, goed nieuws dus. Nadeel is dat de levertermijn wat verlengd maar we sparen toch weer enkele euro's per maand uit.
Net de dealer gebeld: het wordt de nieuwe versie, goed nieuws dus. Nadeel is dat de levertermijn wat verlengd maar we sparen toch weer enkele euro's per maand uit.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33168
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Is hij bij jullie fiscaal wegenbelasting etc goedkoper?
Nou ik zit naar zo'n D2 te kijken, maar neem lekker de normale D2, want om nou 600 euro te betalen voor een motor die steeds bij een stoplicht afslaat.... (hihi)
Nou ik zit naar zo'n D2 te kijken, maar neem lekker de normale D2, want om nou 600 euro te betalen voor een motor die steeds bij een stoplicht afslaat.... (hihi)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
PDL
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19.10.2010 - 10:36
Voor particulieren speelt de uitstoot enkel mee om bvb een premie te krijgen bij aankoop. Aangezien ze met 104gr echter ook al in de maximale premieschief vielen, maakt de verlaging naar 99gr dus weinig uit. De verkeersbelasting is (voorlopig) nog steeds op basis van fiscale PK dus daar speelt uitstoot geen rol.
Voor mensen met een bedrijfswagen daarentegen is het wel van belang: de wagen is dan een zogeheten "voordeel van alle aard", en op de grootte van dit voordeel wordt belasting geheven. De berekening van de waarde van het voordeel is een formule CO2 uitstoot x aantal privékilometers x coefficient (0.0023€ voor een diesel). Hier speelt het dus wel een grote rol hoeveel de wagen uitstoot, vandaar het grote succes van de s40's en V50's als leasewagens in België. Voor mij persoonlijk scheelt de verlaging van 104 -> 99 gr/km toch 6€/maand. Is niet dé massa, maar wie het kleine niet eert...
Voor mensen met een bedrijfswagen daarentegen is het wel van belang: de wagen is dan een zogeheten "voordeel van alle aard", en op de grootte van dit voordeel wordt belasting geheven. De berekening van de waarde van het voordeel is een formule CO2 uitstoot x aantal privékilometers x coefficient (0.0023€ voor een diesel). Hier speelt het dus wel een grote rol hoeveel de wagen uitstoot, vandaar het grote succes van de s40's en V50's als leasewagens in België. Voor mij persoonlijk scheelt de verlaging van 104 -> 99 gr/km toch 6€/maand. Is niet dé massa, maar wie het kleine niet eert...
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 22303
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Jammer dat veel landen in Europa toch verschillende ideeën hebben over CO2.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
Overloper
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10.11.2010 - 21:02
PDL, puur uit nieuwsgierigheid... Wat is de levertijd van uw V50 1.6D DRIVe?
Zelf heb ik een S40 1.6D DRIVe besteld, en normaal gezien moest ik twee maanden wachten, nu is het ondertussen drie maanden geworden (levering wordt geschat rond eind december)... Jammer, want ik was echt al aan het aftellen om mijn eerste Volvo'tje in ontvangst te kunnen nemen.
Zelf heb ik een S40 1.6D DRIVe besteld, en normaal gezien moest ik twee maanden wachten, nu is het ondertussen drie maanden geworden (levering wordt geschat rond eind december)... Jammer, want ik was echt al aan het aftellen om mijn eerste Volvo'tje in ontvangst te kunnen nemen.















