Ik dacht eventjes mijn stuurkogels te vervangen.....
Ik heb een nieuwe buitenste en binnenste, nu vraag ik me af hoe ik de binnenste moet vervangen. Ik heb al ergens gelezen dat er speciaalgereedschap nodig is....
Wat is de functie van de teflon bus en moet je die verwijderen om de stuurstang te kunnen vervangen?
Binnenste stuurkogel vervangen?
- runnuh
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 23:59
- Locatie: Alblasserdam
ben ook nieuwsgierig, foto's?
groeten René
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
- Niels S80
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.07.2010 - 00:25
Eh nee......
Hierbij een korte beschrijving;
Handrem erop
Stuur naar de volledige uitslag draaien aan de tegenovergestelde richting als dat je gaat werken.
Wielbouten losdraaien
Auto opkrikken aan de zijde waar je gaat werken
Wiel eraf
Bevestigingsklip van stofhoes aan wielzijde loshalen
Bevestigingsklip van stofhoes aan stuurhuiszijde loshalen
Stofhoes naar wielzijde trekken
Axiaalkoppeling losdraaien met "platgeslepen" steeksleutel. Dit ging vrij gemakkelijk dus ik voorzag geen problemen met kromtrekken van de stang of lekken van de kering.
Moerlosdraaien aan het fuseestuk.
Afstanden meten en alles weer in omgekeerde volgorde terugzetten (kopervet gebruikt om vastroesten in de toekomst te voorkomen)
Nu alleen nog uitlijnen......
Teflon bus is trouwens voor het voorkomen van de "staal op staal" aanslag bij volledige stuuruitslag (had ik me zo bedacht......).
Hierbij een korte beschrijving;
Handrem erop
Stuur naar de volledige uitslag draaien aan de tegenovergestelde richting als dat je gaat werken.
Wielbouten losdraaien
Auto opkrikken aan de zijde waar je gaat werken
Wiel eraf
Bevestigingsklip van stofhoes aan wielzijde loshalen
Bevestigingsklip van stofhoes aan stuurhuiszijde loshalen
Stofhoes naar wielzijde trekken
Axiaalkoppeling losdraaien met "platgeslepen" steeksleutel. Dit ging vrij gemakkelijk dus ik voorzag geen problemen met kromtrekken van de stang of lekken van de kering.
Moerlosdraaien aan het fuseestuk.
Afstanden meten en alles weer in omgekeerde volgorde terugzetten (kopervet gebruikt om vastroesten in de toekomst te voorkomen)
Nu alleen nog uitlijnen......
Teflon bus is trouwens voor het voorkomen van de "staal op staal" aanslag bij volledige stuuruitslag (had ik me zo bedacht......).