D3: de nieuwe vijfcilinder diesel van Volvo

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

In dat kader vind ik dat vulkanen ook afgeschaft dienen te worden..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Daneel
3rd Gear member
Berichten: 327
Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26

Mmm.. Vulkanen hebben wel weer een positief effect op de opwarming van de aarde. De asdeeltjes in de hogere atmosfeer reflecteren de zonnewarmte. Het kon wel eens een frisse zomer worden.
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Waarom uberhaupt een nieuwe 2.0 5 cil D3 hij verbruikt net zo veel als de 2.4 D5 ! en heeft een pak minder vermogen
Gebruikersavatar
trimitie
4th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
Locatie: Oostende

in ons klein belgie landje is het jammer genoeg voor alles belastingen te betalen. en 2.0D (D3) is 170€ minder belasting per jaar dan D3 AWD of D5
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ga je klagen over belastingen..? Wat moeten wij dan wel niet..:)

Een XC60 D3 kost hier naast de aanschafbelastingen.... Al 16 tot 1700 euro aan motorrijtuigenbelasting per jaar..... :roll:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

trimitie schreef:in ons klein belgie landje is het jammer genoeg voor alles belastingen te betalen. en 2.0D (D3) is 170€ minder belasting per jaar dan D3 AWD of D5
wanneer de "gewone" D5 software matig zou zijn geknepen naar 163 hadden jullie toch hetzelfde belastingvoordeel ?
Gebruikersavatar
Autogek
5th Gear member
Berichten: 1322
Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
Locatie: De Lutte
Contacteer:

Ik heb trouwens gehoord dat de D3 in de v50/s40/c30 een andere turbo heeft dan in de XC60 en dat daarom de xc60 maar te chippen is naar 177 pk i.p.v. de andere versie,s naar 200pk?
Weet iemand of dit waar is?
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
jbuure
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 12.04.2006 - 20:07

NielsV70 schreef:
trimitie schreef:in ons klein belgie landje is het jammer genoeg voor alles belastingen te betalen. en 2.0D (D3) is 170€ minder belasting per jaar dan D3 AWD of D5
wanneer de "gewone" D5 software matig zou zijn geknepen naar 163 hadden jullie toch hetzelfde belastingvoordeel ?
Neen, de jaarlijkse taks is op basis van cilinderinhoud, enkel bij de kosten voor eerste inschrijving (is per kenteken dus ook wanneer je 2ehands koopt) kijkt men naar de hoogste van cinilnder inhoud dan wel vermogen vb de D3 is qua cilinderinhoud een 11PK auto maar bij eerste inschrijving betaal je alsof het een 15PK auto is ivm het vermogen

1e inschrijving (10% vermindering per jaar dat de auto oud is, minimum te betalen is 61,50)
Indien het vermogen van eenzelfde motor uitgedrukt in fiscale paardekracht (PK) en in kilowatt (KW) een verschillend bedrag opleveren, wordt voor de belasting op inverkeerstelling steeds het hoogste bedrag genomen.
Benzine & Diesel Euro 4 LPG
tot 8 PK en/of tot 70 KW 61.50€ -
9 en 10 PK en/of vanaf 71 tot 85 KW 123.00€ -
11 PK en/of vanaf 86 tot 100 KW 495.00€ 197,00€
vanaf 12 tot 14 PK en/of vanaf 101 tot 110 KW 867.00€ 569,00€
15 PK en/of vanaf 111 tot 120 KW 1.239.00€ 941,00€
16 et 17 PK en/of vanaf 121 tot 155 KW 2.478,00€ 2.180,00€
meer dan 17 PK en/of meer dan 155 KW 4.957.00€ 4.659,00€

Jaarlijkse taks:
Voor benzine en diesel (CV=PK)
3 CV : 69,70€ 22 CV : 1.978,67€
4 CV : 69,70€ 23 CV : 2.075,95€
5 CV : 87,25€ 24 CV : 2.173,23€
6 CV : 126,06€ 25 CV : 2.270,51€
7 CV : 164,74€ 26 CV : 2.367,79€
8 CV : 203,81€ 27 CV : 2.465,07€
9 CV : 242,75€ 28 CV : 2.562,35€
10 CV : 281,29€ 29 CV : 2.659,63€
11 CV : 365,11€ 30 CV : 2.756,91€
12 CV : 448,80€ 31 CV : 2.854,19€
13 CV : 532,36€ 32 CV : 2.951,47€
14 CV : 616,18€ 33 CV : 3.048,75€
15 CV : 699,86€ 34 CV : 3.146,03€
16 CV : 916,61€ 35 CV : 3.243,31€
17 CV : 1.133,62€ 36 CV : 3.340,59€
18 CV : 1.350,62€ 37 CV : 3.437,87€
19 CV : 1.567,10€ 38 CV : 3.535,15€
20 CV : 1.784,11€ 39 CV : 3.632,43€
21 CV : 1.881,39€ 40 CV : 3.729,71€


Bijkomende jaarlijkse belasting voor wagens met LPG-installatie
minder dan 7 PK en 7 PK : 89,16€
van 8 PK tot 13 PK : 148,68€
14 PK en meer : 208,20€
Polestar 2 8/2020 Void, in bestelling
Volvo C70 T5 aut Cabrio, 9/2003;
Volvo C70 2.0T aut Cabrio, 9/2000, blauw metallic, blauwe kap, beige leder, 19";
Volvo V40 2.0 aut, 10/2002, Virtual blue metallic
Volvo V70D, 9/2007 Electric silver
Volvo 240 Polar estate man, 2/1993, blauw
Volvo V70 D5 man, 11/2001, scarab green
Volvo V40 1.9TD, 10/98, autumn gold met.
Volvo 460 GLE 19TD, 10/92, groen metallic
Volvo 460 GL LPG, 7/90, zilver metallic
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”