
Rica Eco-Tuning is een feit
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8544
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
En kunnen we dan allemaal in file voor je huis komen staan om onze V70 te laten tunen ? 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Werkt niet, dit is aan het chassisnummer gekoppeld dus met een andere auto krijg je het niet aan de praat.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8544
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Het was ook maar als grap bedoeld, ik vind 163PK zat ! 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10757
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Het hangt er ook vanaf wat je rijdt. Snelweg/binnendoor/korte stukjes. Die van mij is eigenlijk alleen maar binnen door en te korte stukjes. Dus hoog verbruik. Gisteren naar Amersfoort geweest. Cruis op 130 verbruik op de BC gaf aan 5,2 ltr... Zeg maar ruim 1 op 17/18 in werkelijkheid.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Gisteren de auto laten uitlezen. Er stond een aardig waslijstje aan storingen in. Het zijn alleen geen storingscodes die vast zijn. De meeste gingen over slechte communicatie tussen de verschillende computers. Alles is gereset en volgende week even terug om opnieuw uit te lezen. Dan de twee uitgedraaide lijstjes naast elkaar houden en kijken wat er steeds terugkomt.
Dit is dus allemaal na de tuning gekomen. Voordat de tuning erin gezet werd, is ook alles uitgelezen en was er niets aan de hand.
Ik sta op het punt om de tuning ongedaan te maken. Ik wil eerst erachter zien te komen waarom het verbruik zo hoog is. Dus terug naar de 185 paardjes en dan kijken waar en of de storingen nog terugkomen.
Gisteren ook verliefd geworden op een nieuwe set R-velgen (17 Inch) black chroom met Dunlop sport banden eromheen. Die hadden ze daar in de showroom staan. Stond ook de normale R-velg naast. Wat is die black/chroom dan mooi. Binnenkant van de velg is ook zwart gemaakt.
Ik heb ze gereserveerd!
Dit is dus allemaal na de tuning gekomen. Voordat de tuning erin gezet werd, is ook alles uitgelezen en was er niets aan de hand.
Ik sta op het punt om de tuning ongedaan te maken. Ik wil eerst erachter zien te komen waarom het verbruik zo hoog is. Dus terug naar de 185 paardjes en dan kijken waar en of de storingen nog terugkomen.
Gisteren ook verliefd geworden op een nieuwe set R-velgen (17 Inch) black chroom met Dunlop sport banden eromheen. Die hadden ze daar in de showroom staan. Stond ook de normale R-velg naast. Wat is die black/chroom dan mooi. Binnenkant van de velg is ook zwart gemaakt.
Ik heb ze gereserveerd!

- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27665
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Doe daar eens een plaatje van plaatsen 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27665
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Het idee is in ieder geval wel aardig duidelijk 
Wil mijn (18 inch) R-velgen van een nieuw kleurte voorzien en moet zeggen dat dit wel een gigantisch grote kanshebber is

Wil mijn (18 inch) R-velgen van een nieuw kleurte voorzien en moet zeggen dat dit wel een gigantisch grote kanshebber is

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
18" is heel mooi onder een V70, deze velgen zijn in 17" echt te klein vind ik. Neem overigens wel originele. Die zijn een heel stuk mooier dan die immitatie dingen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27665
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Daar spreek je jezelf al tegen, origineel is niet groter geleverd dan 17 inch voor zover ik weet
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Origineel is in 17 en 18" verkrijgbaar. Had ze zelf (18") onder de S60. Dus ik spreek mezelf zeker niet tegen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27665
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dan heb ik niets gezegd 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
Inmiddels met de iSoftloader gespeeld.
Werkt iig, ik heb nu de E-power in de auto gestopt (205PK). Duidelijk minder pk's dan 253
Ik zal er eens een tijdje mee rijden en dan kijken of ie zuiniger is.
Werkt vrij eenvoudig. iSoftloader aan de PC, tooltje opstarten. Uit het lijstje de SW selecteren die je wilt hebben, die stopt ie dan in de iSoftloader. iSoftloader aan de auto hangen en de software in de auto laden.
1 ding is anders dan op de website staat. Er staat dat je 4 tunes in de iSoftloader kan stoppen, da's niet waar.
Eenmaal in de auto kun je kiezen tussen:
- originele SW (origineel uit fabriek)
- Getunede SW. Da's dus de SW, die je als laatste in de iSoftloader gestopt hebt.
Da's een beetje jammer, maar niet onoverkomelijk.
Ben nu voornamelijk benieuwd naar het verbruik.
Werkt iig, ik heb nu de E-power in de auto gestopt (205PK). Duidelijk minder pk's dan 253

Ik zal er eens een tijdje mee rijden en dan kijken of ie zuiniger is.
Werkt vrij eenvoudig. iSoftloader aan de PC, tooltje opstarten. Uit het lijstje de SW selecteren die je wilt hebben, die stopt ie dan in de iSoftloader. iSoftloader aan de auto hangen en de software in de auto laden.
1 ding is anders dan op de website staat. Er staat dat je 4 tunes in de iSoftloader kan stoppen, da's niet waar.
Eenmaal in de auto kun je kiezen tussen:
- originele SW (origineel uit fabriek)
- Getunede SW. Da's dus de SW, die je als laatste in de iSoftloader gestopt hebt.
Da's een beetje jammer, maar niet onoverkomelijk.
Ben nu voornamelijk benieuwd naar het verbruik.
Volvo V70 sports edition 2.4d sept. 2007
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Vandaag is de Eco-tuning eruit gehaald. Ik heb wel de Egr klep softwarematig dicht laten zetten door Rica. Dus weer de 185 pktjes.
Nu even eerlijk
Ik dacht echt van te voren dat word leuk als ik wegrijd met het originele vermogen. Dat zal ik echt wel gaan merken. Nou niet dus! Heb nog wat auto`s ingehaald. Het is dat ik weet dat het eruit is anders had ik het niet gemerkt. Ik vind dit toch erg vreemd.
Wat ik wel duidelijk merkte, is dat het langer duurd voordat de motor op temperatuur is. Komt waarschijnlijk omdat de motor zichzelf nu niet meer opwarmt met de warme uitlaatgassen via de egr klep.
Auto is ook weer uitgelezen, geen enkele storing in het log. Erg vreemd, maar ook weer prima.
De velgen komen er vrijdag op. Ze hadden niet gezien dat de velgen die er stonden voor een V50 waren. Is namelijk hetzelfde, alleen het naafgat komt niet overeen. Er is een identieke set besteld.
Ik ga nu weer het brandstof verbruik in de gaten houden. Ik tank altijd bij de BP, ga toch ook eens ergens anders tanken om te kijken of dat wat uitmaakt.
Nu even eerlijk

Wat ik wel duidelijk merkte, is dat het langer duurd voordat de motor op temperatuur is. Komt waarschijnlijk omdat de motor zichzelf nu niet meer opwarmt met de warme uitlaatgassen via de egr klep.
Auto is ook weer uitgelezen, geen enkele storing in het log. Erg vreemd, maar ook weer prima.
De velgen komen er vrijdag op. Ze hadden niet gezien dat de velgen die er stonden voor een V50 waren. Is namelijk hetzelfde, alleen het naafgat komt niet overeen. Er is een identieke set besteld.
Ik ga nu weer het brandstof verbruik in de gaten houden. Ik tank altijd bij de BP, ga toch ook eens ergens anders tanken om te kijken of dat wat uitmaakt.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Denk dat het verschil tussen 185 en 205 pk inderdaad als erg klein aanvoelt. Ik ben van 163 naar 226 gegaan, en vond zeker bij rustig rijden het verschil heel erg klein. Pas als je op de snelweg het gas intrapt merk je hoeveel makkelijker de auto doorstoomt in de hogere versnellingen. Daarnaast si de auto ook gewoon stiller en rustiger.
Het vile me vanochtend overigens ook op dat het langer duurt voordat de auto op temp is. Nooit aan de EGR gedacht, maar dat moet de verklaring zijn.
Het vile me vanochtend overigens ook op dat het langer duurt voordat de auto op temp is. Nooit aan de EGR gedacht, maar dat moet de verklaring zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12982
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Mooi hoor!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Velgen staan super, ga je om nog iets verlagen? Staat helemaal mooi met de velgen.
jammer van de Eco tuning..
Ik heb toch veel positive verhalen over eco tuning gehoord (van "mijn" huis tuner)
jammer van de Eco tuning..
Ik heb toch veel positive verhalen over eco tuning gehoord (van "mijn" huis tuner)

Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Nee, ik ga niet verlagen. Heb Nivomats achter en dat is erg lastig en duur om daarmee te gaan verlagen.Edgar schreef:Velgen staan super, ga je om nog iets verlagen? Staat helemaal mooi met de velgen.
jammer van de Eco tuning..
Ik heb toch veel positive verhalen over eco tuning gehoord (van "mijn" huis tuner)
Had ook veel positieve verhalen over de Eco-tuning gehoord, maar als het brandstofverbruik met nog geen 0,1 liter omlaag gaat dan heb je er niet zo veel aan. Dan kan je net zo goed een tuning erin laten zetten met wat meer power.
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Gisteravond weer getankt en even terug gerekend. Ik rijd nu ineens 1 op 12,6. Dat heb ik nog niet eerder gehaald. Het waren niet alleen maar snelweg kilometers. Ik denk dat het 70% alleen maar korte stukjes waren.
Zijn natuurlijk wel verschillende dingen veranderd. Egr dicht laten zetten, andere banden en velgen. Heb de laatste tank een busje Forte diesel conditioner erin gedaan, om het hele inspuitsysteem te reinigen.
Ik ga vanaf nu ook de eerst komende tijd bij de shell tanken i.pv. bij de Bp. Ik heb sinds twee maanden ook een nieuwe leaseauto (ford focus) en tankte daar ook Bp diesel mee. Hij liep niet lekker, als ik file aan het rijden was dan ging ie spontaan bokken. Af en toe van die hikjes. Kortom geen lekker rijgevoel. Ik heb trouwens alleen met ultimate gereden.
Ik ben een paar weken geleden op shell overgestapt met de leaseauto, en wat een verschil. Hij bokt niet meer, rijd ineens veel soepeler, kan ook makkelijker wegrijden zonder dat ie ineens afslaat. Heb trouwens V-power getankt.
Ga dus nu ook in de V70 shell gooien en kijken of dat beter rijd en misschien kan ik er ook wat meer kilometers mee maken.
Deze overstap heb ik gemaakt omdat ik op verschillende forums heb gelezen over automobilisten die ook problemen hadden met brandstof van Bp. Hun motor liep ook niet lekker en verbruikte ook meer.
Zijn natuurlijk wel verschillende dingen veranderd. Egr dicht laten zetten, andere banden en velgen. Heb de laatste tank een busje Forte diesel conditioner erin gedaan, om het hele inspuitsysteem te reinigen.
Ik ga vanaf nu ook de eerst komende tijd bij de shell tanken i.pv. bij de Bp. Ik heb sinds twee maanden ook een nieuwe leaseauto (ford focus) en tankte daar ook Bp diesel mee. Hij liep niet lekker, als ik file aan het rijden was dan ging ie spontaan bokken. Af en toe van die hikjes. Kortom geen lekker rijgevoel. Ik heb trouwens alleen met ultimate gereden.
Ik ben een paar weken geleden op shell overgestapt met de leaseauto, en wat een verschil. Hij bokt niet meer, rijd ineens veel soepeler, kan ook makkelijker wegrijden zonder dat ie ineens afslaat. Heb trouwens V-power getankt.
Ga dus nu ook in de V70 shell gooien en kijken of dat beter rijd en misschien kan ik er ook wat meer kilometers mee maken.
Deze overstap heb ik gemaakt omdat ik op verschillende forums heb gelezen over automobilisten die ook problemen hadden met brandstof van Bp. Hun motor liep ook niet lekker en verbruikte ook meer.