Trillen deur bij bastonen

Geleverd vanaf 2003
Stilo
3rd Gear member

Ervaar sinds een dag of twee dat een van de deuren van mijn V50 meetrilt bij bepaalde bastonen (sub). Dat gebeurt vanaf een volume net iets boven de helft. Aangezien de andere deur er geen last van heeft neem ik aan dat er iets is losgetrild oid en dat dit te verhelpen is.

Heeft iemand dezelfde ervaring cq enig idee welk onderdeel de trilling veroorzaakt ? Is dit zelf op te lossen?
arisvh
2nd Gear member

De resonantie wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de pennetjes ( knopjes) waarmee je de deur van binnenuit op slot kan doen.
Bij mij tenminste wel .....
Pritchard
5th Gear member

Mijn Volvo trilt al lang, heb me er bij neergelegd, want de mijne valt bijna uiteen denk ik ;)
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
caliban
2nd Gear member

Hmmm, dat doet tie bij mij ook, en ik heb zelfs geen sub er in liggen. wat wel op valt is dat het wat duidelijker te horen is als het raam open staat. Ik heb dan ook soms het idee dat het de ruit zelfs is, maar zeker ben ik niet.

Fusion Red XC60 Recharge T6 AWD MY2024, 20" 6-Spoke Black Diamond Cut - 1252
Fusion Red V60 T5 R-design, 19" 5-Triple Spaaks Matt Black / Diamond Cut 1042
Caspian Blue V70 T4 LE MY2012, 17"; Pontos(Diamond Cut/Light Grey)
Passion Red V50 Kinetic MY2005, 17"; Sagitta
Stilo
3rd Gear member

Vandaag even hier en daar op de deur gedrukt terwijl de trilling hoorbaar was. Het lijkt erop dat het rooster voor de speaker niet helemaal tril bestendig is. Misschien kan de dealer daar wat rubberen ringetjes tussen zetten.

@Arish: De pennetjes/ knopjes op de deur hebben trillen bij mij (nog) niet mee :)
Menk
1st Gear member

Het is het pennetje als de deur van het slot af is trilt hij niet mee. Ik baal er ook zo van!!!
Sinds 1 oktober 2005: V50 T5 AWD MY2006, kinetic, Blackcurrant pearl, 17"; Stylla, High Performance Audio, Family line, uitschakelbare passagiersairbag, schuifdak

Sinds 16 mei 2008: XC90 3.2 AWD MY2007 momentum, dynaudio, grijs metallic, 7-zitter, off-black
Stefanv50
2nd Gear member

Ik heb het high performance audio pakket er in zitten en ik word helemaal gek van het gerammel.

Hij is nu iets meer dan 2 maanden oud en als de radio inderdaad iets over de helft staat beginnen echt langs alle kanten de deuren te rammelen.
hij is heir nu al 3 keer voor weg geweest en ik heb nu de 4e afspraak gemaakt.
het kan aan mij liggen maar als je kiest voor een high perf.audio pakket verwacht je niet dat je deuren gaan rammelen.

ik ga het probleem nu ook bij volvo nl neerleggen.
Volvo V50 Sports.
www.heicosportiv.de
Stilo
3rd Gear member

Stefanv50 schreef:Ik heb het high performance audio pakket er in zitten en ik word helemaal gek van het gerammel.

Hij is nu iets meer dan 2 maanden oud en als de radio inderdaad iets over de helft staat beginnen echt langs alle kanten de deuren te rammelen.
hij is heir nu al 3 keer voor weg geweest en ik heb nu de 4e afspraak gemaakt.
het kan aan mij liggen maar als je kiest voor een high perf.audio pakket verwacht je niet dat je deuren gaan rammelen.

ik ga het probleem nu ook bij volvo nl neerleggen.
Interessant Stefan. Ik hoor graag wat hun reactie is. Ben het met je eens dat je trilling bij zo'n audiosysteem niet mag verwachten.

Succes.
Cinq
3rd Gear member
Contacteer:

Volume over de helft? Zijn jullie allemaal doof of zo? :wink: Ik zet 'm nooit verder dan een derde!

Groet,

Cinq
caliban
2nd Gear member

tja soms zit je alleen in je auto, en dan net effies wat harder bij dat eene nummer :D

Fusion Red XC60 Recharge T6 AWD MY2024, 20" 6-Spoke Black Diamond Cut - 1252
Fusion Red V60 T5 R-design, 19" 5-Triple Spaaks Matt Black / Diamond Cut 1042
Caspian Blue V70 T4 LE MY2012, 17"; Pontos(Diamond Cut/Light Grey)
Passion Red V50 Kinetic MY2005, 17"; Sagitta
Stilo
3rd Gear member

Cinq schreef:Volume over de helft? Zijn jullie allemaal doof of zo? :wink: Ik zet 'm nooit verder dan een derde!

Groet,

Cinq
Op de snelweg gaat ie toch al gauw over de helft hoor...
Peter
7th Gear member
Contacteer:

Ja, Stilo en dan lekker meezingen met je eigen plaatje. :wink:
Zelf heb ik ook het High Performance Systeem. Werkt bij mij subliem. Ook met de volumeknop ver open. Mijn zonen maakten laatst een cd'tje van hun favorieten. Metallica en zo. Wilden ze graag eens in de auto uitproberen. Klonk geweldig, ook de bassen.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Stilo
3rd Gear member

zweuds schreef:Ja, Stilo en dan lekker meezingen met je eigen plaatje. :wink:
Zelf heb ik ook het High Performance Systeem. Werkt bij mij subliem. Ook met de volumeknop ver open. Mijn zonen maakten laatst een cd'tje van hun favorieten. Metallica en zo. Wilden ze graag eens in de auto uitproberen. Klonk geweldig, ook de bassen.

Het klinkt ook wel geweldig. Super systeem met nauwelijks 'kleuring', zoals wij audiofielen dat noemen :-)
Ik heb dan ook niets te klagen over de klank an sich. De trilling is een bijkomstigheid die imo storend is. Je hoort het alleen op bepaalde momenten, bijvoorbeeld in een break (rustig stuk) waar je een bastoon en alleen wat zang hoort. Probeer maar eens een jazz-cd met een (contra)bas solo of een reggae plaatje.
gnd
3rd Gear member

Cinq schreef:Volume over de helft? Zijn jullie allemaal doof of zo? :wink: Ik zet 'm nooit verder dan een derde!

Groet,

Cinq
Hi Cinq,

Doof ben ik gelukkig nog niet, maar als ik een CD aan had, dan moest het volume toch flink omhoog t.o.v. de radio.
Was wel schrikken als je overschakelde op radio en het volume niet van te voren had teruggedraaid.....
8)

Ik had toch wel diverse CD's die wat zachter waren opgenomen en dan stond het volume toch echt op de helft.

Oh ja, en mijn deuren trilden niet. (Dat was één van de weinige delen die niet trilden....)

Cheers,

GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Pritchard
5th Gear member

gnd schreef:

Groet,

Cinq
Hi Cinq,

Doof ben ik gelukkig nog niet, maar als ik een CD aan had, dan moest het volume toch flink omhoog t.o.v. de radio.
Was wel schrikken als je overschakelde op radio en het volume niet van te voren had teruggedraaid.....
8)

Ik had toch wel diverse CD's die wat zachter waren opgenomen en dan stond het volume toch echt op de helft.

Oh ja, en mijn deuren trilden niet. (Dat was één van de weinige delen die niet trilden....)

Cheers,

GND
Lol GND, 1 vand e weinige delen die niet trilden... Ik ga morgen mijn probleem-v50 inruilen voor nieuwe, maar bene r nog niet uit welk kleur en welk interieur...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Stefanv50
2nd Gear member

Ongeloofelijk maar waar mijn auto heeft een hele week bij de garage gestaan en alle mee trillende onderdelen zijn vast gezet
geluid klinkt echt goed nou.

Maar ik geloof dat ze de halve auto uit elkaar gehaald hebben.
Volvo V50 Sports.
www.heicosportiv.de
Stilo
3rd Gear member

Stefanv50 schreef:Ongeloofelijk maar waar mijn auto heeft een hele week bij de garage gestaan en alle mee trillende onderdelen zijn vast gezet
geluid klinkt echt goed nou.

Maar ik geloof dat ze de halve auto uit elkaar gehaald hebben.
Stefan, ik zit ook nog steeds met die rammels als ik muziek draai. Heb het idee dat het van de knopjes van de raambediening in de achterdeuren en/of de kappen waar de veiligheidsgordels inzitten komt. Heb over twee weken een afspraak bij de dealer.
Heb jij enig idee waar het (de) probleem(en) bij jou zat(en) en hoe ze het opgelost hebben? Zou handig zijn als ik mijn dealer een beetje op weg kan helpen.
Stefanv50
2nd Gear member

beste Stilo,

ik ben nu een half jaar verder en het rammelen is weer net zo erg.

sorry ik kan je niet helpen en we moeten er maar mee leven
Volvo V50 Sports.
www.heicosportiv.de
Peter
7th Gear member
Contacteer:

Ik durf het bijna niet te zeggen hier, maar mijn V50 is van januari 2006, met inmiddels 25000 km op de teller, en uhhh.....nog geen enkel trillinkje of resonantie gehoord. Ik heb de bas zelfs op maximaal staan.
Sorry.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Pulseke
2nd Gear member

Mijn nieuwe S40 is nu 2 weken oud en het eerste wat me opviel als ik de garage buitenreed, was een trillend geluid in het bestuurdersportier.

Nu na twee weken zit ik zowat met het trillende, vibrerende geluid in alle deuren. Ik plan dan ook binnenkort alle speakers te vervangen en dempend materiaal in de deuren te steken. Ik erger me er namelijk dood aan, dat in een wagen van 28000 euro en met een "performance audio" systeem de deuren rammelen (rammelende deuren kwamen voor in mijn moeder haar Seat Ibiza van '93). Zelfs het geluid in mijn Volkswagen Polo was beter met het standaard Volkswagen systeem (!!!!!!!!!!!!!). Daar had ik ook het gevoel dat alles binnenin de deur vastzat.

Als ik nu de bas op het laagste zet trilt de deur nog.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.

I BEG YOU.............
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”