XC70 D5, geartronic bron van problemen?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
somsi
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21.09.2010 - 07:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Die van mij heeft 515.000 op de teller staan en het lijkt me wel fijn om in een D5 te rijden.

Dus ik overweeg de aanschaf van een andere gebruikte, 2003/2004, rond 300.000.
Nu vind ik de XC70 D5 wel heel erg mooi. De wegligging is misschien wat minder qua bochtenwerk on the road, maar ja, staan veel andere dingen tegenover.

Nu wordt mij ingefluisterd dat de kosten van de XC70 nogal wat hoger zullen zijn, natuurlijk banden en brandstof, verzekering en belasting maar ook onderhoud. Tussenbak wordt genoemd, maar vooral de Geartronic zou tussen de 250.000 en de 350.000 problemen geven en rond dit kilometeraantal vaak een dure (wat is duur?) te vragen. Heb het forum uitgeplozen, de D5 heeft Haldex, dus geen bandenhoogte problematiek, maar de overige punten is me nog niet duidelijk.

Hoe wordt daarover gedacht in het forum, geven de 4x aandrijving, de tussenbak en de Geartronic veel technische problemen?
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Ik g=heb geen XC70, maar een V70 D5 AWD geartronic, dus los van cosmetische verschillen wel dezelfde conf.
Uit 2006, er staat nu inmiddels 300.000 km op, geen problemen met de geartronic.
Overigens wel een verhoogde banden slijtage, dankzij de AWD.
En wat is duur?
Je kan zomaar 3000 - 5000 Euro kwijt zijn als er wat aan de geartronic stuk is...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Automaten kunnen (en gaan) stuk, rond de 250.000km gebeurd het idd nog wel eens, maar dat is iets dat helaas bij meer merken dan alleen Volvo voorkomt.
Een Multitronic van Audi geeft er doorgaans al veel eerder de brui aan, ook de veelgeprezen moderne DSG bakken schijnen niet probleemloos te zijn met de jaren
Volvo for life
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

bart simpson schreef:Automaten kunnen (en gaan) stuk, rond de 250.000km gebeurd het idd nog wel eens, maar dat is iets dat helaas bij meer merken dan alleen Volvo voorkomt.
Een Multitronic van Audi geeft er doorgaans al veel eerder de brui aan, ook de veelgeprezen moderne DSG bakken schijnen niet probleemloos te zijn met de jaren
mijn bak is gereviseerd bij ongeveer 180.000. ongeveer 3500 euro achteruit.

dik
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
VolvoRob
5th Gear member
Berichten: 1417
Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
Locatie: Omgeving Utrecht

Volgens mij heeft historisch gebruik ook een invloed. Is de auto van een oud vrouwtje geweest, of van een veehandelaar die elke dag met een paardentrailer achter de Volvo reed.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

ik denk dat het historisch gebruik niet zo zeer een rol speelt, meer een verandering in dat gebruik. De nieuwe eigenaar rijdt toch wat anders, daar past de bak zich op aan en verleggen de schakelmomenten zich waardoor interne slijtage ineens merkbaar wordt
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
somsi
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21.09.2010 - 07:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Haha, als ik al een oud vrouwtje tegen kom in XC70 kijkt ze meestal angstig, alsof het de eerste keer is dat ze zelf rijdt. Ik denk dat de XC70 meestal gereden wordt door mensen die hem ook echt gebruiken.

Die paardentrailer, dat maakt uit denk ik.

Overgaan op nieuwe gebruiker, ik denk ook dat dit soms allerlei dingen kan veroorzaken, door andere belasting. Maar voorzichtig beginnen straks...
Man achter de auto?
rondjeoostzee.com
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik geloof niet dat er iemand 250.000km met een paardentrailer aangekoppeld rijdt
Volvo for life
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 612
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

Ik ben benieuwd of ik er iets van ga merken.
Heb nu 220.000 km gereden. Dus in februari verwacht ik de 250.000 te hebben.
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

ik geloof niet dat er iemand 250.000km met een paardentrailer aangekoppeld rijdt
Anky van Grunsven misschien :D
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Haar paard mag denk ik wel op de achterbank :D
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

bart simpson schreef:Automaten kunnen (en gaan) stuk, rond de 250.000km gebeurd het idd nog wel eens, maar dat is iets dat helaas bij meer merken dan alleen Volvo voorkomt.
Een Multitronic van Audi geeft er doorgaans al veel eerder de brui aan, ook de veelgeprezen moderne DSG bakken schijnen niet probleemloos te zijn met de jaren
Hetgeen je schrijft over de dsg en multitronic klopt. Toch ben ik van mening dat een bak langer mee zou moeten kunnen. De kosten van reparatie/revisie zijn namelijk erg hoog. Daar zouden de fabrikanten in zijn algemeenheid en Volvo in het bijzonder wel wat aan mogen doen.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ik ben daarom ook van het zelf even in een andere versnelling zetten.
Toch heb je bij 250.000km zeer waarschijnlijk ook al een keer een koppelingsplaatje en/of druklager vervangen.
Volvo for life
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

En als je het zo bekijkt valt het verschil wel weer mee. Een koppeling met vliegwiel bij een diesel is bijna net zo duur als een bakrevisie.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

365000 met originele bak, platen drukgroep en vliegwiel!!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Tarman T schreef:365000 met originele bak, platen drukgroep en vliegwiel!!
jij bent de 1e eigenaar?
Volvo for life
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Oei, nou wordt het tricky..:)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

3e eigenaar, maar wel altijd bij de zelfde dealer in onderhoud geweest. Voor aanschaf mocht ik alles wat aan de auto gedaan was nalezen in de pc. De auto was een company car geweest, dus die hebben niet de auto ergens anders heen gebracht voor een reparatie.

Wellicht geen waterdicht alibi voor jou Bart, maar ik vindt het aannemelijk genoeg. Dealers liegen niet toch :wink: ???
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

redelijk aannemelijk idd, maar wel een uitzondering
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”