Die van mij heeft 515.000 op de teller staan en het lijkt me wel fijn om in een D5 te rijden.
Dus ik overweeg de aanschaf van een andere gebruikte, 2003/2004, rond 300.000.
Nu vind ik de XC70 D5 wel heel erg mooi. De wegligging is misschien wat minder qua bochtenwerk on the road, maar ja, staan veel andere dingen tegenover.
Nu wordt mij ingefluisterd dat de kosten van de XC70 nogal wat hoger zullen zijn, natuurlijk banden en brandstof, verzekering en belasting maar ook onderhoud. Tussenbak wordt genoemd, maar vooral de Geartronic zou tussen de 250.000 en de 350.000 problemen geven en rond dit kilometeraantal vaak een dure (wat is duur?) te vragen. Heb het forum uitgeplozen, de D5 heeft Haldex, dus geen bandenhoogte problematiek, maar de overige punten is me nog niet duidelijk.
Hoe wordt daarover gedacht in het forum, geven de 4x aandrijving, de tussenbak en de Geartronic veel technische problemen?
XC70 D5, geartronic bron van problemen?
- somsi
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21.09.2010 - 07:43
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Ik g=heb geen XC70, maar een V70 D5 AWD geartronic, dus los van cosmetische verschillen wel dezelfde conf.
Uit 2006, er staat nu inmiddels 300.000 km op, geen problemen met de geartronic.
Overigens wel een verhoogde banden slijtage, dankzij de AWD.
En wat is duur?
Je kan zomaar 3000 - 5000 Euro kwijt zijn als er wat aan de geartronic stuk is...
Uit 2006, er staat nu inmiddels 300.000 km op, geen problemen met de geartronic.
Overigens wel een verhoogde banden slijtage, dankzij de AWD.
En wat is duur?
Je kan zomaar 3000 - 5000 Euro kwijt zijn als er wat aan de geartronic stuk is...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Automaten kunnen (en gaan) stuk, rond de 250.000km gebeurd het idd nog wel eens, maar dat is iets dat helaas bij meer merken dan alleen Volvo voorkomt.
Een Multitronic van Audi geeft er doorgaans al veel eerder de brui aan, ook de veelgeprezen moderne DSG bakken schijnen niet probleemloos te zijn met de jaren
Een Multitronic van Audi geeft er doorgaans al veel eerder de brui aan, ook de veelgeprezen moderne DSG bakken schijnen niet probleemloos te zijn met de jaren
Volvo for life
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
mijn bak is gereviseerd bij ongeveer 180.000. ongeveer 3500 euro achteruit.bart simpson schreef:Automaten kunnen (en gaan) stuk, rond de 250.000km gebeurd het idd nog wel eens, maar dat is iets dat helaas bij meer merken dan alleen Volvo voorkomt.
Een Multitronic van Audi geeft er doorgaans al veel eerder de brui aan, ook de veelgeprezen moderne DSG bakken schijnen niet probleemloos te zijn met de jaren
dik
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Volgens mij heeft historisch gebruik ook een invloed. Is de auto van een oud vrouwtje geweest, of van een veehandelaar die elke dag met een paardentrailer achter de Volvo reed.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
ik denk dat het historisch gebruik niet zo zeer een rol speelt, meer een verandering in dat gebruik. De nieuwe eigenaar rijdt toch wat anders, daar past de bak zich op aan en verleggen de schakelmomenten zich waardoor interne slijtage ineens merkbaar wordt
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- somsi
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21.09.2010 - 07:43
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Haha, als ik al een oud vrouwtje tegen kom in XC70 kijkt ze meestal angstig, alsof het de eerste keer is dat ze zelf rijdt. Ik denk dat de XC70 meestal gereden wordt door mensen die hem ook echt gebruiken.
Die paardentrailer, dat maakt uit denk ik.
Overgaan op nieuwe gebruiker, ik denk ook dat dit soms allerlei dingen kan veroorzaken, door andere belasting. Maar voorzichtig beginnen straks...
Die paardentrailer, dat maakt uit denk ik.
Overgaan op nieuwe gebruiker, ik denk ook dat dit soms allerlei dingen kan veroorzaken, door andere belasting. Maar voorzichtig beginnen straks...
Man achter de auto?
rondjeoostzee.com
rondjeoostzee.com
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik geloof niet dat er iemand 250.000km met een paardentrailer aangekoppeld rijdt
Volvo for life
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Ik ben benieuwd of ik er iets van ga merken.
Heb nu 220.000 km gereden. Dus in februari verwacht ik de 250.000 te hebben.
Heb nu 220.000 km gereden. Dus in februari verwacht ik de 250.000 te hebben.
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Anky van Grunsven misschienik geloof niet dat er iemand 250.000km met een paardentrailer aangekoppeld rijdt

V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Hetgeen je schrijft over de dsg en multitronic klopt. Toch ben ik van mening dat een bak langer mee zou moeten kunnen. De kosten van reparatie/revisie zijn namelijk erg hoog. Daar zouden de fabrikanten in zijn algemeenheid en Volvo in het bijzonder wel wat aan mogen doen.bart simpson schreef:Automaten kunnen (en gaan) stuk, rond de 250.000km gebeurd het idd nog wel eens, maar dat is iets dat helaas bij meer merken dan alleen Volvo voorkomt.
Een Multitronic van Audi geeft er doorgaans al veel eerder de brui aan, ook de veelgeprezen moderne DSG bakken schijnen niet probleemloos te zijn met de jaren
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik ben daarom ook van het zelf even in een andere versnelling zetten.
Toch heb je bij 250.000km zeer waarschijnlijk ook al een keer een koppelingsplaatje en/of druklager vervangen.
Toch heb je bij 250.000km zeer waarschijnlijk ook al een keer een koppelingsplaatje en/of druklager vervangen.
Volvo for life
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
En als je het zo bekijkt valt het verschil wel weer mee. Een koppeling met vliegwiel bij een diesel is bijna net zo duur als een bakrevisie.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
365000 met originele bak, platen drukgroep en vliegwiel!!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
jij bent de 1e eigenaar?Tarman T schreef:365000 met originele bak, platen drukgroep en vliegwiel!!
Volvo for life
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
3e eigenaar, maar wel altijd bij de zelfde dealer in onderhoud geweest. Voor aanschaf mocht ik alles wat aan de auto gedaan was nalezen in de pc. De auto was een company car geweest, dus die hebben niet de auto ergens anders heen gebracht voor een reparatie.
Wellicht geen waterdicht alibi voor jou Bart, maar ik vindt het aannemelijk genoeg. Dealers liegen niet toch
???
Wellicht geen waterdicht alibi voor jou Bart, maar ik vindt het aannemelijk genoeg. Dealers liegen niet toch
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
redelijk aannemelijk idd, maar wel een uitzondering
Volvo for life