Hoi beste leden ik heb een volvo 265 gekocht en heb een probeelm met de remmen.
Het perobleem is dat ik geen remdruk krijg.
Ik heb ondertussen de hoofdremcilinder vernieuwd en de achterremklauwen plus de leidingen en slangenachter maar nog steeds geen gremmendruk na het ontluchten.
Heeft iemand hier ook ervaringen mee gehad of wet iemand hoe het op te losen is hoor ik dat graag,.
alvast bedankt Rob van Wensveen
Geen Remmen volvo 265gle
-
- Starter
De remklauwen voor komen van de sloop maar zijn wel gangbaar en de slangen zien er op het eerste gezicht goed uit uit de nipels komt genoeg olie voor alleen rechtachter druppeld het eruit maar spuit er niet uit
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ergens een verstopping dan? Of remolie die inmiddels net zo oud is als de auto zelf ... want dan moet je toch eerst verversen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Iroll
- 6th Gear member
Als de hoofdremcylinder is vervangen dan zou ik even naar de rembekrachtioger kijken. Ik denk dat het membraan daarvan gescheurd is. Die kunnen inwendig lekken waardoor het niet opvalt dat ze lek zijn. Na 11 jaar stilstand lijkt me dat de meest voor de hand liggende reden.
En dat de remslangen er goed uitzien hoeft niet te betekenen dat ze ook goed zijn. Die kunnen dicht zitten omdat de binnenwand loskomt van de buitenwand. Ik zou die sowieso vervangen na zo'n lange stilstand. Meer als preventie, het eventueel dichtzitten verklaart niet dat je geen remdruk hebt. Dan zou je nl wel druk op het pedaal hebben maar de remmen zouden blijven hangen omdat de druk niet wegkan bij het loslaten van het rempedaal.
En dat de remslangen er goed uitzien hoeft niet te betekenen dat ze ook goed zijn. Die kunnen dicht zitten omdat de binnenwand loskomt van de buitenwand. Ik zou die sowieso vervangen na zo'n lange stilstand. Meer als preventie, het eventueel dichtzitten verklaart niet dat je geen remdruk hebt. Dan zou je nl wel druk op het pedaal hebben maar de remmen zouden blijven hangen omdat de druk niet wegkan bij het loslaten van het rempedaal.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
met een lekke bekrachtiger en pompend ontluchten krijg je hem nooit ontlucht. alle flexibele slangen vervangen, kost de wereld niet.
geen remdruk krijgen betekent simpelweg dat er ergens een lek zit
- admiral
- 5th Gear member
Of je klauwen L en R achter omwisselen dan komen de nippels onder de klauwen te zitten en dan krijg je ze ook niet ontlucht. Heeft mijn schoonpa een keer gehad met zijn 145. Hij heeft zich het apenzuur gezocht naar het probleem.242-turbo schreef:met een lekke bekrachtiger en pompend ontluchten krijg je hem nooit ontlucht. alle flexibele slangen vervangen, kost de wereld niet.