Motor inhouden bij intrappen koppeling

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
m_theloosen2
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 11.01.2006 - 16:41

Ik zag al een probleem over het stationair lopen van een 1.6 motor. Ik heb hier een 2.0 motor welke wel stationair loopt maar in files de neiging heeft om af te slaan of terug te lopen richting de 600 rpm en daarna weer richting de 900 rpm gaat, maar dit gaat wat rommelig.

Het gaat dus zo ongeveer.
Intrappen koppeling --> 2500 rpm -->600 rpm -->1100 rpm -->800 rpm 1000 rpm --> 900 rpm.

Het lijkt dus net of hij even inhoud, het is niet heel erg storend maar ik weet niet of het hoort. Verder loopt de motor wel goed, Bougies en luchtfilter pas vervangen maar daarvoor was het ook al.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Ik zou de stappenmotor even reinigen met remmenreiniger, en daarna inspuiten met wd/40 en wat teflon spray :) Zal een hoop schelen
m_theloosen2
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 11.01.2006 - 16:41

Waarom licht het aan de stappenmotor dan waarschijnlijk?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Waarom licht het aan de stappenmotor dan waarschijnlijk?
Omdat die het stationair toerental afregelt. Is overigens geen stappenmotor maar een stationair regelklep (oftewel ICV Idle Control Valve). Stappenmotor zit oa in de B18U en dat is een heel ander apparaat.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Dankje voor de correctie :)
m_theloosen2
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 11.01.2006 - 16:41

Waar kan ik deze stappenmotor of stationair regelklep vinden onder de motorkap? Dan kan ik daar eens naar kijken.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

m_theloosen2 schreef:Waar kan ik deze stappenmotor of stationair regelklep vinden onder de motorkap? Dan kan ik daar eens naar kijken.
Dat is het aluminium geval met 2 slangen in een L vorm aangesloten voor de bougies opgehangen in een rubberring. Haal stekker en slangen los, wurm hem uit het rubber en giet wat wasbenzine, remmenreiniger oid via slangaansluiting naar binnen. Schudden, leeggooien en herhalen totdat er geen vuil meer meekomt. Eventueel aangekoekte aanslag mbv een wattenstaafje weghalen. Goed laten drogen, beetje WD40 erin spuiten om de boel weer te smeren en terugplaatsen. Kijk ook of er aanslag in de slangen zit, anders is hij zo weer vuil.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”