Vragen over een 145

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulb
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.09.2009 - 12:01

De nieuwe aanwinst is een Volvo 145.

Afbeelding

Er ligt een B20 carbs in, maar die moet vervangen vanwege een kapot krukaslager.
Kan er ook een B21 in?
343
245
765
744
145 US
245 D6
Madman
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.09.2008 - 13:02
Locatie: Scharnegoutum
Contacteer:

Hoi,

Dat kan wel, moet je e.e.a. aanpassen. Maar je zal niet de eerste zijn die het doet dus even googlen en je vind genoeg informatie. Is het een amerikaanse uitvoering? Ik zie zijlichten achter vandaar de vraag. Overigens, als je nog goede spartborden nodig hebt, ik heb nog 2 goede liggen uit 74.

Groet,

Mathieu.
Volvo 142E 1971
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

B21 ligt in een 245 en die heeft een moderner stuursysteem dan een 145. Bij de 2 serie ligt de motor om die rede ook gekanteld want er is ruimte en bij een 145 niet dat wordt dus de carterpan aanpassen en misschien ook de oliepomp.

Als je meer pk wilt dan is het verschil met een B20 en B21 niet veel tenzij je een injectie neemt die heeft ff meer en is zuiniger. Maar ik zou kiezen voor een B230 en dan voor de turbo. Maar wil je dit het is niet ff 1,2,3 gedaan.

Uit een B20 met snelle nokken as en de juiste carb's heb je ook een top motor die lekker rap is.
Madman
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.09.2008 - 13:02
Locatie: Scharnegoutum
Contacteer:

of een B20E, op benzine levert die iets van 125 pk. Weet nog wel een komplete 144 met zo'n motor te staan.
Volvo 142E 1971
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
Gebruikersavatar
paulb
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.09.2009 - 12:01

Kom regelmatig in Zweden, dus een motorblok moet ik daar wel kunnen vinden voor een mooie prijs.

Meer vermogen is geen noodzaak, daar heb ik een andere auto voor, en ik wil er geen moeilijke aanpassingen voor gaan doen. Hou het dan maar gewoon bij een B20.

Spatborden heb ik nu nog niet nodig. De portemonnee is niet zo groot om alles in één keer aan te pakken.
343
245
765
744
145 US
245 D6
Gebruikersavatar
paulb
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.09.2009 - 12:01

Is een B20E wel een carbs ?
343
245
765
744
145 US
245 D6
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

nee is een injectie. het makkelijkst lijkt het mij om een B20 onderblok te kopen en jouw huidige kop daarop te monteren. dan blijft verder alles het zelfde.
Gebruikersavatar
mr.borrie
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
Locatie: Haarlem

en de lagers gewoon vervangen?
Opzich gaan de b20's gewoon niet stuk kan je weer tijdje door.
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

das natuurlijk optie 2 :), mits de krukas niet ingesleten is.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”