allen,
ik wil jullie bedanken voor het delen van ervaringen op forums zoals deze.. na het vaststellen van schurend metaalgeluid rechtsachter afgelopen woensdag en het merken dat dit met de handrem te maken had, heb ik de oorzaak in deze topic gevonden. donderdag is deze auto meteen naar de garage gegaan en daar bleken inderdaad zowat alle rempads losgekomen te zijn. het is nu hersteld.
't is trouwens de eerste keer dat ik echt iets met de wagen voorhad. niet slecht met 160.000 km.
groeten,
r.
Handrem aan stukken
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 29.07.2010 - 16:02
- Locatie: Enschede
Mijn pa heeft met zijn V70 2,4T MY2001 125.000km dat zelfde probleem gehad. Het was op het moment dat het gebeurde net of je over iets groots heen reed zo´n knal gaf het zij hij.
Na verder inspecteren bleek idd dat de voering was afgebrokkled en was vast komen te zitten en daardoor dus ook de alluminiumblokje afgebroken is.
Bij navraag bij de dealer kwamen de kosten ongeveer op een kleine €1500,-
Ben daarna zelf even aan het rondbellen gegaan en heb bij een volvo sloop in Enter een goed fuseestuk (compleet met wiellager, voering en stofplaat) gekocht voor €75,-
Ben er ongeveer 5 uur mee bezig geweest om het spul te vervangen en de totale kosten incl. nieuwe voering, veertjes en uitlijnen kwamen op ongeveer €300,- uit.
gr, Marcel
Na verder inspecteren bleek idd dat de voering was afgebrokkled en was vast komen te zitten en daardoor dus ook de alluminiumblokje afgebroken is.
Bij navraag bij de dealer kwamen de kosten ongeveer op een kleine €1500,-
Ben daarna zelf even aan het rondbellen gegaan en heb bij een volvo sloop in Enter een goed fuseestuk (compleet met wiellager, voering en stofplaat) gekocht voor €75,-
Ben er ongeveer 5 uur mee bezig geweest om het spul te vervangen en de totale kosten incl. nieuwe voering, veertjes en uitlijnen kwamen op ongeveer €300,- uit.
gr, Marcel
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Bij mij was de voering aan 1 kant helemaal weg en lagen er wat losse brokstukken in de remtrommel.
Kosten heb ik geen idee, viel nog onder garantie. Men heeft alles heel goed schoongemaakt en handremschoenen aan beide kanten vervangen.
Er was gelukkig verder niets afgebroken
Kosten heb ik geen idee, viel nog onder garantie. Men heeft alles heel goed schoongemaakt en handremschoenen aan beide kanten vervangen.
Er was gelukkig verder niets afgebroken
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
@sbv; viel nog onder de garantie? Met een '05 V70? Da's erg coulant!
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- Garfield
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ik laat binnenkort misschien bij de dealer een trekhaak onder m'n auto monteren, ik denk dat ik ze dan meteen maar vraag om de voeringen preventief te vervangen. Liever €150,- oid. preventief uitgeven dat het tienvoudige als het kapot gaat.
Groet,
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Erg slim!Garfield schreef:Ik laat binnenkort misschien bij de dealer een trekhaak onder m'n auto monteren, ik denk dat ik ze dan meteen maar vraag om de voeringen preventief te vervangen. Liever €150,- oid. preventief uitgeven dat het tienvoudige als het kapot gaat.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
VolvoRob schreef:@sbv; viel nog onder de garantie? Met een '05 V70? Da's erg coulant!
Sander heeft de wagen een tijdje geleden (tweedehands) gekocht met garantie
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Klopt, had 6 maanden garantie op de auto en daar toch wel de nodige zaken nog uit weten te halen.elianmars schreef:VolvoRob schreef:@sbv; viel nog onder de garantie? Met een '05 V70? Da's erg coulant!
Sander heeft de wagen een tijdje geleden (tweedehands) gekocht met garantie
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Ik krijg één schijf er helemaal niet af. Zit MUURvast. Het wiel draait prima, maar de schijf komt niet los van de naaf. Ik heb echt even een advies nodig. Natuurlijk kan ik er een reuze-poelietrekker opzetten, maar de schijven achter zijn nog niet aan vervanging toe...elianmars schreef:Handrem ontspannen, auto opkrikken en op assteunen zetten. Achterwielen verwijderen, remklauwen loshalen en ophangen, remschijven verwijderen en dan kun je de remschoenen zien (en eventueel gelijk vervangen).capslock schreef:Mijn handgeschakelde V70 heeft inmiddels 240.000 gelopen en is uit 2003. De handrem gebruik ik alleen waar die voor is (hellingen, parkeren). Moet ik nu ongerust worden van deze verhalen? :shock:
Ik denk dat ik binnenkort even onder de auto duik. Is het een korte klus om te inspecteren :?:
Handrem is natuurlijk helemaal teruggesteld.
Wie o wie? [-o<
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 12.07.2009 - 16:35
heb je er al een paar tikken met een hamer op gegeven? (zware kunststof hamer werkt goed) schijf rond draaien en rondom een paar tikjes.
Er zit roest tussen. De passing is aardig goed, dat icm met roest en het zit inderdaad goed vast.
Er zit roest tussen. De passing is aardig goed, dat icm met roest en het zit inderdaad goed vast.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Dank je voor je reaktie.
Ik heb me inmiddels wild getikt (en gedraaid). Met een kunstof hamer én met een vuistje en blokje hout. Ook al behoorlijk wat WD40 gebruikt, wat mooi van wielboutgat tot wielboutgat loopt.
muurvast...
Ik heb me inmiddels wild getikt (en gedraaid). Met een kunstof hamer én met een vuistje en blokje hout. Ook al behoorlijk wat WD40 gebruikt, wat mooi van wielboutgat tot wielboutgat loopt.
muurvast...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:49
@Marcel
Dus dáárom horen we zo weinig meer van de VolCanExt. Te druk met kapotte sirene's en vaste schijven
. Hopelijk ben je hierna voorlopig even verlost van tegenslagen.
Dus dáárom horen we zo weinig meer van de VolCanExt. Te druk met kapotte sirene's en vaste schijven
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Zo erg is het niet hoor. Maar met een kabinet Rutten/Verhagen op komst leek het me een goed idee om een aantal onderhoudswerkzaamheden zelf te gaan doen. Ik heb behoorlijk wat sleutelervaring, maar die is wel van meer dan 25 jaar geleden. Ik dacht met wat simpele dingetjes mijn vaardigheid weer wat op peil te brengen.toedeledoki schreef:@Marcel
Dus dáárom horen we zo weinig meer van de VolCanExt. Te druk met kapotte sirene's en vaste schijven. Hopelijk ben je hierna voorlopig even verlost van tegenslagen.
Maar de schijf linksachter verwijderen is verre van simpel...
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Na het lezen van deze verhalen ga ik ook maar eens preventief deze zaken laten vervangen bij m'n S80. Zo bewijst dit forum weer zijn waarde!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Better safe than sorry!Morgenstond schreef:Na het lezen van deze verhalen ga ik ook maar eens preventief deze zaken laten vervangen bij m'n S80. Zo bewijst dit forum weer zijn waarde!

Maar hoe krijg ik die schijf er nou af? :?: :?: :?:
-
- 4th Gear member
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Ik denk dat je te voorzichtig tikt. Je hebt weinig ruimte erachter.. Probeer toch zo hard mogelijk te slaan anders, dan moet ie loskomen.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Met een blokje is er ruimte genoeg. Maar als ik nog harder sla, ben ik bang dat de schijf breekt...HansEindhovenV70 schreef:Ik denk dat je te voorzichtig tikt. Je hebt weinig ruimte erachter.. Probeer toch zo hard mogelijk te slaan anders, dan moet ie loskomen.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Gewoon met een vuistje tegen de schijf meppen. Beetje van voren en een beetje van achteren. Hij komt vanzelf los. Wel flinke meppen geven. Het is je moeder niet! Een schijf breekt overigens niet zomaar hoor.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Ik heb ook al de tip gekregen om met kokend water de schijf wat uit te laten zetten. Met een dot extra zware klappen gaan we dat maar eens proberen.edraket schreef:Gewoon met een vuistje tegen de schijf meppen. Beetje van voren en een beetje van achteren. Hij komt vanzelf los. Wel flinke meppen geven. Het is je moeder niet! Een schijf breekt overigens niet zomaar hoor.
Maar dan moet ik eerst een setje nieuwe schijven regelen, want je weet maar nooit...
Wat denkt zo'n schijf wel niet! :wrestler5:
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
[quote="M@rcel
Wat denkt zo'n schijf wel niet! :wrestler5:[/quote]
Bar weinig denk ik.
Wat denkt zo'n schijf wel niet! :wrestler5:[/quote]
Bar weinig denk ik.

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]