volvo crashtest ging in 09-2010 opnieuw mis.....
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
ja, dat is zo. Pedestrian Detection in ieder geval. Dat wordt er ook overal bij verteld.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- casper
- 5th Gear member
je moet het systeem wel kennen alvorens het te bekritiseren.945i schreef:Ja, heb je weleens bedacht wat die chauffeur doet als zijn auto plotseling heel hard gaat remmen?
Als die auto uit zichzelf heel hard gaat remmen dan is het systeem al actief, dan is het niet zo dat als je dan nog zou ingrijpen het systeem plots inactief wordt!
-
- 8th Gear member
Nee oké duidelijk, want je gaat instinctief van je gas op de rem staan.
Ik bekritiseer het systeem niet (al zou ik het nooit in mijn auto willen hebben), Maar kan altijd wel lachen om de reactie als er iets misgaat (en dat gebeurt af en toe)
Ik bekritiseer het systeem niet (al zou ik het nooit in mijn auto willen hebben), Maar kan altijd wel lachen om de reactie als er iets misgaat (en dat gebeurt af en toe)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- BlackSapphire
- 6th Gear member
Moet je het als autoproducent en autorijder gaan verwachten van dit soort producten? Ik krijg er wat de kriebels bij. Hoe je het wendt of keert, dit soort geluiden doen geen goed.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
En op dat moment stopt de wagen zelf met remmen omdat jij het overneemt. Maar dan zijn er al tienden van secondes gewonnen/vertraagd.Nee oké duidelijk, want je gaat instinctief van je gas op de rem staan.
Het is gewoon een mooi systeem waarin Volvo duidelijk voorop loopt. Het is toch geweldig dat we de techniek hebben die ernstig(er) letsel kan voorkomen door net even wat sneller in te grijpen dan wij als mens kunnen.
Zoals al gezegd: elk leven is er één mensen. Het zal je naaste maar zijn.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 8th Gear member
Omdat veel mensen (misschien wel de meerderheid) niet zo bewust autorijden als wij dat doen, en misschien wel op zo'n systeem gaan vertrouwen. Daar zit een gevaar..
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Denk wel dat als je een dergelijke auto koopt dat je je bewust bent van de veiligheids systemen die erin ziten.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Zeker wel, je overruled het systeem dan ineens door zelf te gaan remmen, het effect is dan ook dat je remweg daardoor wat toeneemt, kan me voorstellen dat iemand die dat meemaakt niet zonder zelf iets te doen afwacht wat de uitkomst gaat worden.casper schreef:je moet het systeem wel kennen alvorens het te bekritiseren.945i schreef:Ja, heb je weleens bedacht wat die chauffeur doet als zijn auto plotseling heel hard gaat remmen?
Als die auto uit zichzelf heel hard gaat remmen dan is het systeem al actief, dan is het niet zo dat als je dan nog zou ingrijpen het systeem plots inactief wordt!
Volvo for life
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Precies. En er is dan door de computer al een hele berg snelheid uit de massa gehaald.
En dat kan het verschil betekenen tussen leven of dood.
En dat kan het verschil betekenen tussen leven of dood.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- casper
- 5th Gear member
Heb je in de praktijk al eens geprobeerd te overrulen tijdens het bruuske remmen van city-safety?bart simpson schreef:Zeker wel, je overruled het systeem dan ineens door zelf te gaan remmen, het effect is dan ook dat je remweg daardoor wat toeneemt, kan me voorstellen dat iemand die dat meemaakt niet zonder zelf iets te doen afwacht wat de uitkomst gaat worden.casper schreef:je moet het systeem wel kennen alvorens het te bekritiseren.945i schreef:Ja, heb je weleens bedacht wat die chauffeur doet als zijn auto plotseling heel hard gaat remmen?
Dat is gewoon onmogelijk wegens de fractie van een seconde waarin alles gebeurt. Je hebt gewoon de tijd niet eens.
(Alleszins dat is mijn ervaring met het uittesten van mijn city-safety).
-
- 8th Gear member
Als ik Bart goed begrijp neemt je remweg toe! Als je ingrijpt....Dus instinct onderdrukken dan maar... :roll: En schrap zetten tegen...? als dat apparaat vol in de ankers gaat.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Uiteraard heb ik het (meermaals) geprobeerd, zou dat anders niet zo schrijven.casper schreef:Heb je in de praktijk al eens geprobeerd te overrulen tijdens het bruuske remmen van city-safety?
Dat is gewoon onmogelijk wegens de fractie van een seconde waarin alles gebeurt. Je hebt gewoon de tijd niet eens.
(Alleszins dat is mijn ervaring met het uittesten van mijn city-safety).
Trap je in een (niet ongebruikelijke) reflex op je rempedaal overrule je het systeem (er stond in Zweden ook geen XC60 op de testtrack zonder krassen op de neus) je moet dan aanleren om niet te reageren.
Volvo for life
- piotrV70
- 5th Gear member
Omstandigheden: droog wegdek, lichtbewolkt, goed zichtBen schreef:Ik had het filmpje al gezien maar niet geplaatst omdat ik de omstandigheden en de feiten niet ken. Dan heeft het weinig toe te voegen.
Feiten: Volvo ramt crashtest-dummy
Niet zo moeilijk. Een Audi/Mercedes/BMW/vulmaareenmerkin filmpje wordt ook geplaatst zonder feiten- en omstandighedenonderzoek.
Af en toe komt hier nogal duidelijk naar voren dat Volvo voor sommige mensen een religie is ipv een vervoermiddel/hobby/mooie auto/etc
- piotrV70
- 5th Gear member
Hm, 3 van de twaalf voetgangers sneuvelen ? Dat is een producteigenschap.Robert Haven schreef:"Volgens de Zweedse autofabrikant raakte het systeem in de war met een verderop geparkeerde auto. Van de twaalf demonstraties werd de testdummy “Bob” drie keer aangereden en meters weggeslingerd."
Volvo Zweden is hier toch aan het woord gelaten en ik vind dit niet echt prettig te lezen...
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat is te zeggen, een Audi/Mercedes/BMW had de dummy zonder uitzondering altijd overreden, de Volvo doet dat in veel gevallen niet.
Gaat een groepje dapperen vrijwillig voor een aanstormende auto staan is dat altijd een risico dat zij wensen te lopen.
Gaat een groepje dapperen vrijwillig voor een aanstormende auto staan is dat altijd een risico dat zij wensen te lopen.
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
het is een hulpsysteem dat nooit 100% garanties geeft maar de risico's slechts beperkt
Volvo for life
- Discovery
- 5th Gear member
Ik begrijp alleen het nut niet van dat overrulen. Als het systeem bepaald heeft dat er geremd moet worden omdat de bestuurder te laat is, dan is het systeem toch altijd sneller in het stil zetten van de auto dan de bestuurder?