Carterontluchting; slang + oliepot

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
sven-
3rd Gear member

Zie ook onderstaande foto's. De carterontluchting slang is volgens mij nodig aan vervanging toe, en bij het inspecteren viel mij ook op dat er nogal wat rommel onder de luchtaanvoerslang te vinden is. Heeft dit met elkaar te maken en zou ik die oliepot + slang eens schoon moeten maken?

Wat adviseren jullie hierin?
(beide plaatjes zijn klikbaar)

Afbeelding

Afbeelding
Lex!
2nd Gear member

pot kost 23,60 ex btw, mocht je 'm willen vervangen. Hij zat bij mij muurvast in het blok, en kreeg de nieuwe er ook met moeite weer in. Slangen vervangen kan nooit kwaad als ze poreus zijn en is een easy fix. Zorg vooral dat alles met slangklemmen luchtdicht zit.

Verder kan je met een speciale reiniger 'carburator cleaner' (€ 10) je gasklephuis en stappenmotor schoonmaken. Ook de slangen van en naar de stappenmotor goed schoonmaken. Als er veel vettige aanslag zit, zal je auto beter stationair lopen na de schoonmaak.

ik heb die pot vervangen, en alles schoongemaakt, maar weet niet heel zeker of het vervangen van die pot nou heeft bijgedragen aan het beter lopen van de auto. Op lange termijn zal moeten blijken of de vettige aanslag weer terug komt.
480Turbo
460 2.0i
S40 1.8 G3
Doeke Dobma
5th Gear member

Met die slang is niets mis, als ik op de foto's af ga. Die 'scheuren' waardoor het poreus lijkt, zijn van een soort omhulsel van de daadwerkelijke slang. In feite zou je hem er dus helemaal af kunnen peuteren. Er loopt een slang doorheen.
Heb je ook klachten waardoor je denkt dat de pot eventueel vervangen zou moeten worden?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
sven-
3rd Gear member

Ik heb opzich geen klachten, maar het kan gewoon wat netter / schoner vond ik.
MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Met die slang is er inderdaad niks mis. Bij mij ziet het er hetzelfde uit.

je zou even de carterdruk kunnen laten meten. Als deze hoog is zou die pot weleens verstopt kunnen zitten. Anders zou ik hem lekker laten zitten.
sven-
3rd Gear member

En het meten van die carterdruk, hoe / waar doe ik dat?
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”