Sinds kort rijd ik in een duitse import V70 Summum uit (begin) 2005. Als ik de uitvoering ervan vergelijk met de op de Volvo Nederland site gevonden Nederlandse prijslijst van weleer, dan vind ik wat verschillen. Voor de aardigheid zou ik wel eens een Duitse prijslijst van dat jaar willen bekijken, maar op de site van Volvo.de is daar in tegenstelling tot de Nederlandse site geen link naar te vinden.
Iemand een idee waar ik een PDFje kan vinden (of een fotokopie)?
Hou me aanbevolen, bedankt alvast
Verschillen Duitse en Nederlandse uitvoering
- Herman41
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 24.04.2009 - 14:56
Hallo mga, hier kun je wel de 2006 brochure vinden http://www.produkte24.com/images/catalo ... f_1750.pdf.
V70 D5 2005 Summum geartronic, voll. zilvergrijs
Saab 9-3 2002 cabrio aero automaat steelgrey
Saab 9-3 2002 cabrio aero automaat steelgrey
- Herman41
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 24.04.2009 - 14:56
Deze is trouwens beter, de 2005 versie....
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=534107
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=534107
V70 D5 2005 Summum geartronic, voll. zilvergrijs
Saab 9-3 2002 cabrio aero automaat steelgrey
Saab 9-3 2002 cabrio aero automaat steelgrey
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3221
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
He bedankt Herman41 (en sorry voor de late reactie-we waren een weekje in Toscane). Precies de informatie die ik zocht. In de gauwigheid zag ik al dat er heel wat verschillen zijn tussen de duitse uitvoering en de nederlandse.
Ga het even voor mezelf op een rijtje zetten!
Ga het even voor mezelf op een rijtje zetten!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3221
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Inmiddels de zaken even op een rijtje gezet. De NL-prijslijst van 10-1-2005 vergeleken met de duitse lijst van 15-1-2005. Het blijkt dat de Duitse Summum niet standaard Bi-Xenon heeft, geen koplampsproeiers, geen radio-bediening op het stuur, geen boodschappentashouder in het luik in de bagegeruimte, maar wel een bagagerolhoes en vloermatten die op de nNL auto weer extra waren. En dan heb ik het niet over het verschil in prijzen in NL en de BRD. Zie onderstaand schema waarbij de uitvoering dus gelijk gemaakt is.
NL DE
Summum D5 € 51.420 € 40.090
Geartronic € 2.980 € 2.000
Bi-Xenon € - € 990
Boodschappentashouder € - € 130
Afstandbediening radio € - € 250
PremiumSound System € 2.860 € 350
Roofrails € 520 € 290
GSM € 1.055 € 850
Open Dak € 1.745 € 990
Brandstofkachel € 1.470 € 750
Parkassist achter € 640 € 500
Metallic Lak € 1.270 € 790
Bagagehoes € 330 € -
Subwoofer € 455 € 350
CD-Wisselaar € 870 € 650
Mattenset € 125 € -
Totaal € 65.740 € 48.980
NL DE
Summum D5 € 51.420 € 40.090
Geartronic € 2.980 € 2.000
Bi-Xenon € - € 990
Boodschappentashouder € - € 130
Afstandbediening radio € - € 250
PremiumSound System € 2.860 € 350
Roofrails € 520 € 290
GSM € 1.055 € 850
Open Dak € 1.745 € 990
Brandstofkachel € 1.470 € 750
Parkassist achter € 640 € 500
Metallic Lak € 1.270 € 790
Bagagehoes € 330 € -
Subwoofer € 455 € 350
CD-Wisselaar € 870 € 650
Mattenset € 125 € -
Totaal € 65.740 € 48.980
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Herman41
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 24.04.2009 - 14:56
Leuk dat je er even een lijstje van gemaakt hebt. Zal toch zelf ook nog eens kijken naar de verschillen omdat ik er RTI in heb zitten, wat op zich een redelijk dure optie was in NL.
Je mist het alarm wel in de Duitse versie! Geen idee wat het af fabriek kost.
grt Herman
Je mist het alarm wel in de Duitse versie! Geen idee wat het af fabriek kost.
grt Herman
V70 D5 2005 Summum geartronic, voll. zilvergrijs
Saab 9-3 2002 cabrio aero automaat steelgrey
Saab 9-3 2002 cabrio aero automaat steelgrey
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het verschil is primair de BPM, importeer je een auto uit om het even welk land moet je daarvan altijd nog een procentueel deel betalen, een diesel houdt altijd een minimale restBPM van € 2.400,--
Volvo for life
- Herman41
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 24.04.2009 - 14:56
Dat klopt wel. Heb mijn v70 nu zo'n anderhalf jaar.
Rekensommetje toen:
Aanschaf in Duitsland ca 15.000,-
BPM tussen 3500 en 4000,-
Omzetten software etc. 100,-
Halen, (voorlopig) kenteken, drukke baan (inkomstenderving 1 dag) etc. kosten (en energie die je er in moet steken als je niet precies weet hoe het werkt).... lastig te bepalen.
Uiteindelijk toch de auto gekocht bij een Nederlander die alles al geregeld had voor
€ 20.000,- Voor mij een prima deal voor een superauto in een hele mooie uitvoering.
Rekensommetje toen:
Aanschaf in Duitsland ca 15.000,-
BPM tussen 3500 en 4000,-
Omzetten software etc. 100,-
Halen, (voorlopig) kenteken, drukke baan (inkomstenderving 1 dag) etc. kosten (en energie die je er in moet steken als je niet precies weet hoe het werkt).... lastig te bepalen.
Uiteindelijk toch de auto gekocht bij een Nederlander die alles al geregeld had voor
€ 20.000,- Voor mij een prima deal voor een superauto in een hele mooie uitvoering.
V70 D5 2005 Summum geartronic, voll. zilvergrijs
Saab 9-3 2002 cabrio aero automaat steelgrey
Saab 9-3 2002 cabrio aero automaat steelgrey