HELP moet zo weg (18:30) overdrive probleem

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

zoals hierboven beschreven ik ga zometeen weg naar belgie, nu schakelt sinds een uur mijn overdrive niet meer uit.
heeft iemand enig idee wat het kan zijn? hopelijk iets kleins!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

waarschijnlijk niet iets kleins, als hij er in alle versnellingen in hakt zit hij vast...
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

nope, alleen in z'n 4 doet het overigens altijd alleen in z'n 4.

zit iig niet in de schakelaar ben ik achter.
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Als het enkel in de vier is heb je hoogstwaarschijnlijk een defecte overdrive schakelaar, even controleren of hij 12 volt schakelt of niet :)
Gebruikersavatar
v164
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

Draadbreuk? Schoentje op de solenoide er af(gebroken)

Maat een probleem is het toch niet echt? Of je slaat de 4 over en trekt wat verder door in z'n 3, of je trekt even een nieuwe (nood) draadje om 'm uit te schakelen.

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70

2004 XC70R
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

ga d'r nog aan werken. ben net terug uit presseux (onder luik)

ging prima, behalve net voorbij luik, daar moesten we een heuvel op dat vond hij niet zo leuk... uiteindelijk in z'n 3 met 4500 toeren, 60 km/u naar boven :)

al met al een leuke ervaring weer...
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

vraagje mensen, er staat op MP een m47 bak met mechanische aandrijving van de teller, voor revisie.

heeft iemand enig idee wat een revisie van zo'n bak zou kunnen kosten?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
v164
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

Heb je er nu ook een m47 onder zitten?

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70

2004 XC70R
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

nog niet, zal dan ook een andere aandrijfas moeten aanschaffen

zit te twijfelen tussen een nieuwe/ gereviceerde overdrive, en de overstap naar een echte 5 bak.
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

biadman schreef:nog niet, zal dan ook een andere aandrijfas moeten aanschaffen

zit te twijfelen tussen een nieuwe/ gereviceerde overdrive, en de overstap naar een echte 5 bak.
Als het werk meevalt dan zou ik voor een echte 5 bak gaan, geen gezeur met electra en andere ergenissen. Een OD is qua aanschaf en revisie duurder als een 5 bak.
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

ferdy schreef:Als het enkel in de vier is heb je hoogstwaarschijnlijk een defecte overdrive schakelaar, even controleren of hij 12 volt schakelt of niet :)
Hoe test ik dat? lees net je reactie pas.
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
mr.borrie
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
Locatie: Haarlem

multimeter tussen de 2 contacten leggen lijkt me
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

Op wat moeit ik hem dan instellen? heb er een liggen, maar ben op electrisch gebied echt en grote kneus.
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Multimeter op DC(=gelijkstroom) 20v zetten om de spanning te meten over de contacten.
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

ga ik zo even doen, thanks!!
jullie horen nog van me!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

de draadjes uit de pook meten niet door.

de schakelaar zelf geeft wel tekeken van weerstand als ik hem in of uitskchakel (los gemeten op ohm)

probleem zit dus wil in de electra?!?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
Northstar
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 27.05.2010 - 12:31

admiral schreef:
biadman schreef:nog niet, zal dan ook een andere aandrijfas moeten aanschaffen

zit te twijfelen tussen een nieuwe/ gereviceerde overdrive, en de overstap naar een echte 5 bak.
Als het werk meevalt dan zou ik voor een echte 5 bak gaan, geen gezeur met electra en andere ergenissen. Een OD is qua aanschaf en revisie duurder als een 5 bak.
Ik wil graag weten welke 5 bak er makkelijk onder past. Ik zat te denken aan een OD, maar een (goedkoper) alternatief is welkom.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Northstar schreef:
admiral schreef:
biadman schreef:nog niet, zal dan ook een andere aandrijfas moeten aanschaffen

zit te twijfelen tussen een nieuwe/ gereviceerde overdrive, en de overstap naar een echte 5 bak.
Als het werk meevalt dan zou ik voor een echte 5 bak gaan, geen gezeur met electra en andere ergenissen. Een OD is qua aanschaf en revisie duurder als een 5 bak.
Ik wil graag weten welke 5 bak er makkelijk onder past. Ik zat te denken aan een OD, maar een (goedkoper) alternatief is welkom.
Kijk even op de site van Tinus Techniek daar staat het uitvoerig beschreven.
Gebruikersavatar
abbabak1
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
Locatie: bergneustadt

Sorry, niet mee eens...wellicht heb je nu de M41 maar de M46 is echt de bak met de minste problemen. M47, klaar voor revisie, is vaan de 5e versnelling. Ik heb veel 2e hands bakken gehad maar behalve de elektra en onderhoud(ooit eens verse olie en het filter schoonmaken ben ik nooit in de steek gelaten door de M46.
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Zie ook mijn site
http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-i ... ingen.html
Verhalen zijn geschreven voor de Amazon, maar een 140 vertoont veel overeenkomsten
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”