Hallo,
Als de motor warm is merk ik bij het optrekken dat de motor inhoudt.
Bij mijn vorige C30 met 1.8 motor had ik soortgelijke problemen, de oorzaak van dit probleem is nooit gevonden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Warme motor, inhouden bij optrekken
- arnow
- 3rd Gear member
Is dit alleen in de zomer zo? Anders zou het aan de warmte lucht liggen. Als het lekker koel buiten is gaat mijn auto ook sneller. Lekkere frisse zuurstof!
* 2004 - Volvo Amazone rally automatic uit 1965
* 2007 - Mini Cooper MY06
* 2007 - Mini Cooper D MY08
* 2008 - Mini Cooper MY08
* 2008 - Volvo C30 1.8 Sport MY09
* 2010 - Volvo C30 T5 Summum MY10
* 2012 - Volvo V40 D2 Summum MY13 - 18 inch Ailos - Ice White - Intro Line - Panoramadak - Premium Sound - Getinte ramen - Stylingset - Off Black Leder
* 2007 - Mini Cooper MY06
* 2007 - Mini Cooper D MY08
* 2008 - Mini Cooper MY08
* 2008 - Volvo C30 1.8 Sport MY09
* 2010 - Volvo C30 T5 Summum MY10
* 2012 - Volvo V40 D2 Summum MY13 - 18 inch Ailos - Ice White - Intro Line - Panoramadak - Premium Sound - Getinte ramen - Stylingset - Off Black Leder
- JosP
- 3rd Gear member
Dat is inderdaad ook waar ik aan heb gedacht. Maar dit zou toch niet mogen?
Volgende week gaat hij inieder geval naar de garage en dan maar kijken wat er uit komt.
Volgende week gaat hij inieder geval naar de garage en dan maar kijken wat er uit komt.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
-
- 2nd Gear member
Begin dit jaar was er ook een topic over inhouden en zelfs spontaan afslaan of de eerste keer niet aanslaan bij het starten. Vaak helpt een software update door de dealer.
Overigens heb ik ook een 1.8 en die is ook niet supersnel. Ik heb afgelopen week nog verloren van een Toyota Aygo...
Overigens heb ik ook een 1.8 en die is ook niet supersnel. Ik heb afgelopen week nog verloren van een Toyota Aygo...
Ex: C30 1.8 Summum 2008 titanium grijs, leder antraciet, xenon, 17" Zaurak,
EX: 240 2.3 GL automaat
Nu voor hobby: Amazon 1968 B18A 2 deurs coach kleur 95L
Dagelijkse auto: Fiat Grande Punto
EX: 240 2.3 GL automaat
Nu voor hobby: Amazon 1968 B18A 2 deurs coach kleur 95L
Dagelijkse auto: Fiat Grande Punto
- JosP
- 3rd Gear member
Software is opnieuw geladen.
Echter zonder resultaat.
Bij een warme motor en optrekken smoort de motor gewoon.
Van 80 naar 120 km/u in de 5 duurt het 28 sec. voordat de auto op snelheid is.
Kom je in de buurt van de 3500 omw/min dan trekt de motor wel ineens door.
Bij de vorige C30 was het probleem nog erger.
Echter zonder resultaat.
Bij een warme motor en optrekken smoort de motor gewoon.
Van 80 naar 120 km/u in de 5 duurt het 28 sec. voordat de auto op snelheid is.
Kom je in de buurt van de 3500 omw/min dan trekt de motor wel ineens door.
Bij de vorige C30 was het probleem nog erger.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
- saabvsvolvo
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hmm, inderdaad is dit een probleem dat ik herken van mijn c30 1.8.
Inhouden/smoren en bij hogere toeren wel goed/beter gaan trekken. Voor het soms moeilijk/niet starten is mijn auto ook al eens terug geweest maar ook zonder resultaat.
Op dit moment ben ik op vakantie in Duitsland en dan merkt je pas goed dat hij soms niet lekker optrekt. Mijn vorige Saab 2.0i deed dat vlotter. (en die was ook niet echt snel te noemen)
MY09, c30 1.8 sport
Inhouden/smoren en bij hogere toeren wel goed/beter gaan trekken. Voor het soms moeilijk/niet starten is mijn auto ook al eens terug geweest maar ook zonder resultaat.
Op dit moment ben ik op vakantie in Duitsland en dan merkt je pas goed dat hij soms niet lekker optrekt. Mijn vorige Saab 2.0i deed dat vlotter. (en die was ook niet echt snel te noemen)
MY09, c30 1.8 sport
Volvo C30 1.8 sport (business line en season line)
Saab 900 T16 cabriolet
Saab 900 T16 cabriolet
- JosP
- 3rd Gear member
Wat ik dus vreemd vind, dat dit alleen gebeurt bij een warme motor.
Je kan het gas dan volledig intrappen en dan kruipt de snelheidsmeter omhoog. Dit is echt iets van de laatste tijd. De eerste 15.000 km. gaf totaal geen probleem. Wat wel vreemd is dat ik dit probleem bij allebei de C30 met 1.8 motor had.
De dealer snapt het niet, is volgens hen een probleemloze motor. Ik kan me dus niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.
Voorlopig is wel de 1.8 uit het programma gehaald. Reden ???
Je kan het gas dan volledig intrappen en dan kruipt de snelheidsmeter omhoog. Dit is echt iets van de laatste tijd. De eerste 15.000 km. gaf totaal geen probleem. Wat wel vreemd is dat ik dit probleem bij allebei de C30 met 1.8 motor had.
De dealer snapt het niet, is volgens hen een probleemloze motor. Ik kan me dus niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.
Voorlopig is wel de 1.8 uit het programma gehaald. Reden ???
- Giuseppo
- 2nd Gear member
Bij onze C30 1.8 zijn de problemen er ook weer na 25.000km, slecht starten en af en toe inhouden van de motor. Dit zijn eigenlijk weer dezelfde problemen als bij de V50 1.8.
2009 C30 1.8 Sport
2021 XC40 T4 Recharge r-design
- JosP
- 3rd Gear member
Airco heb ik al uit gehad, dat is het probleem niet.
Het lijkt er toch wel op dat ik niet de enige met dit probleem ben.
Het lijkt er toch wel op dat ik niet de enige met dit probleem ben.
- saabvsvolvo
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Het probleem met het starten heb ik ook zo nu en dan. Daar is die al eens voor terug geweest (software?).
Hmm, het is toch "gewoon" een 1.8 uit de schappen van ford? Of zie ik dat verkeerd? De focus is nog gewoon leverbaar met een 1.8 16v.
Hmm, het is toch "gewoon" een 1.8 uit de schappen van ford? Of zie ik dat verkeerd? De focus is nog gewoon leverbaar met een 1.8 16v.
Volvo C30 1.8 sport (business line en season line)
Saab 900 T16 cabriolet
Saab 900 T16 cabriolet
-
- 2nd Gear member
Ook mijn C30 1.8 Sport had last van het moeilijke starten: software update heeft dit (vooralsnog) verholpen.
Sporadisch houdt mijn auto ook in en dan meestal in de tweede of derde versnelling, zowel bij koud als warm weer. Lijkt dan wel of ik een anker achter m'n auto heb hangen...
Sporadisch houdt mijn auto ook in en dan meestal in de tweede of derde versnelling, zowel bij koud als warm weer. Lijkt dan wel of ik een anker achter m'n auto heb hangen...
In bestelling: Volvo V40 T3 Summum Passion Red
Volvo C30 1.8 Sport Cosmic white - Business Line I, quartz lederen bekleding - Java Pearl Body Kit - Dubbele eindpijp - 17"; Zaurak - R-design klokkenset
VW Fox 1.2 (don't shoot, is een voorloop auto...)
Volvo 480 GT Turbo 1995
Volvo 480 S 2.0 1993
Volvo C30 1.8 Sport Cosmic white - Business Line I, quartz lederen bekleding - Java Pearl Body Kit - Dubbele eindpijp - 17"; Zaurak - R-design klokkenset
VW Fox 1.2 (don't shoot, is een voorloop auto...)
Volvo 480 GT Turbo 1995
Volvo 480 S 2.0 1993
-
- 3rd Gear member
Aygo 0-100 14,9sDennis C30 schreef:Begin dit jaar was er ook een topic over inhouden en zelfs spontaan afslaan of de eerste keer niet aanslaan bij het starten. Vaak helpt een software update door de dealer.
C30 1.8 10,8s
lijkt me een redelijke waarde........
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
- Bob
- 2nd Gear member
C30 2009 sport 1.8. Ik heb hetzelfde probleem en bij Volvo wordt ontkend dat het een probleem is. Mijn auto is "uniek" want men heeft er nog nooit van gehoord. De 1.8 is een probleemloze motor.
Monteur heeft overigens wel alles in het werk gesteld om het te verhelpen:
-bougies
-software (meerdere malen)
-nieuw gasklephuis
-2 x nieuwe trillingsdemper gasklephuis
-nieuwe kleppen inlaatraject
Resultaat: nagenoeg nihil.
Ik heb 1 maal een paar maanden verbetering gehad. Vorig jaar nadat de trillingsdemper op het gasklephuis was vervangen, kende ik de auto niet meer terug. Hij voelde veel sneller, reageerde heel goed op het gaspedaal en hield niet meer in. Dit duurde helaas maar een maand of drie en toen begon het probleem opnieuw.
Volgende week maar eens weer naar de garage. Ik wil het toch binnen de 5 maanden garantie nog wel opgelost zien.
Ik ga deze berichten overigens wel bij mijn monteur kenbaar maken. Misschien dat we er gezamenlijk uit kunnen komen. Het vergald wel voor een aardig deel het rijplezier in deze verder heerlijke auto.
Monteur heeft overigens wel alles in het werk gesteld om het te verhelpen:
-bougies
-software (meerdere malen)
-nieuw gasklephuis
-2 x nieuwe trillingsdemper gasklephuis
-nieuwe kleppen inlaatraject
Resultaat: nagenoeg nihil.
Ik heb 1 maal een paar maanden verbetering gehad. Vorig jaar nadat de trillingsdemper op het gasklephuis was vervangen, kende ik de auto niet meer terug. Hij voelde veel sneller, reageerde heel goed op het gaspedaal en hield niet meer in. Dit duurde helaas maar een maand of drie en toen begon het probleem opnieuw.
Volgende week maar eens weer naar de garage. Ik wil het toch binnen de 5 maanden garantie nog wel opgelost zien.
Ik ga deze berichten overigens wel bij mijn monteur kenbaar maken. Misschien dat we er gezamenlijk uit kunnen komen. Het vergald wel voor een aardig deel het rijplezier in deze verder heerlijke auto.
VOLVOS602001VSI103KW
VOLVO C30SPORT1.8/BUSINESS/SEASON black sapphire MY2009
Hyundai IX35 2.0 I-Catcher WIT
- JosP
- 3rd Gear member
@Bob,
Ook bij mij vertelde de dealer dat hij dit nog nooit had meegemaakt met de 1.8 motor, het was een probleemloze motor. In de eerste volvo heb ik een geheel nieuwe motor gekregen ivm olielekkage en kort daarna begonnen de problemen met het inhouden. 480DenniS omschrijft het heel mooi, alsof je een anker achter je aan hebt (in 6 maanden tijd had de auto bijna 100 dagen in de garage gestaan). Omdat ik al jaren Volvo reed zonder problemen heb ik een nieuwe C30 besteld er vanuit gaande dat dit gewoon een maandagochtend product was. Niets was minder waar, na 15.000 km. weer problemen met inhouden zoals al eerder omschreven. Ik had in de 5e versn. 28 sec. nodig om van 80-120 km. te komen, in de 4 duurde het ongeveer 20 sec. De monteur kon weer niets vinden. Software opnieuw geladen en 2 ritten gemaakt en geen probleem qua inhouden kunnen constateren. Als ik dan aangeef dat dit alleen met een goed doorgewarmde motor gebeurd en ik op de teller zie dat er totaal maar 1 km. mee is proefgereden dan zal je begrijpen dat ik me aardig belazerd voel en niet meer serieus genomen voel. Ik zag het alweer gebeuren dat de volvo , net zoals de vorige, meer in de garage zou staan dan dat ik hem gewoon kon gebruiken. Immers bij de vorige C30 konden ze het ook niet vinden.
Je zal begrijpen dat ik helemaal klaar ben met Volvo, ondanks dat het voor de rest een hele fijne auto is.
Ik hoop inieder geval voor je dat ze het probleem op kunnen lossen.
Ook bij mij vertelde de dealer dat hij dit nog nooit had meegemaakt met de 1.8 motor, het was een probleemloze motor. In de eerste volvo heb ik een geheel nieuwe motor gekregen ivm olielekkage en kort daarna begonnen de problemen met het inhouden. 480DenniS omschrijft het heel mooi, alsof je een anker achter je aan hebt (in 6 maanden tijd had de auto bijna 100 dagen in de garage gestaan). Omdat ik al jaren Volvo reed zonder problemen heb ik een nieuwe C30 besteld er vanuit gaande dat dit gewoon een maandagochtend product was. Niets was minder waar, na 15.000 km. weer problemen met inhouden zoals al eerder omschreven. Ik had in de 5e versn. 28 sec. nodig om van 80-120 km. te komen, in de 4 duurde het ongeveer 20 sec. De monteur kon weer niets vinden. Software opnieuw geladen en 2 ritten gemaakt en geen probleem qua inhouden kunnen constateren. Als ik dan aangeef dat dit alleen met een goed doorgewarmde motor gebeurd en ik op de teller zie dat er totaal maar 1 km. mee is proefgereden dan zal je begrijpen dat ik me aardig belazerd voel en niet meer serieus genomen voel. Ik zag het alweer gebeuren dat de volvo , net zoals de vorige, meer in de garage zou staan dan dat ik hem gewoon kon gebruiken. Immers bij de vorige C30 konden ze het ook niet vinden.
Je zal begrijpen dat ik helemaal klaar ben met Volvo, ondanks dat het voor de rest een hele fijne auto is.
Ik hoop inieder geval voor je dat ze het probleem op kunnen lossen.
- Bob
- 2nd Gear member
@Jos,
de monteur die deze problemen normaal gesproken behandeld (zeg de lastige gevallen) is op vakantie. Zal nog wel een week of 2 duren. Deze topic gaat in ieder geval naar de dealer.
Indien er nieuwe feiten/oplossingen zijn, laat ik van me horen.
de monteur die deze problemen normaal gesproken behandeld (zeg de lastige gevallen) is op vakantie. Zal nog wel een week of 2 duren. Deze topic gaat in ieder geval naar de dealer.
Indien er nieuwe feiten/oplossingen zijn, laat ik van me horen.
VOLVOS602001VSI103KW
-
- 4th Gear member
Een van die posts was van mij... na een onderhoudsbeurt bij de dealer heeft mijn C30 1.8 geen 'plotseling afslaan-probleem' meer gehad, meer dan een software-update is er niet aan te pas gekomen. Wel blijft-ie bij het starten soms vast op 500 toeren hangen, en moet je gas bijgeven om hem aan te sporen. Dat is echter verder niet hinderlijk maar wel vreemd.Dennis C30 schreef:Begin dit jaar was er ook een topic over inhouden en zelfs spontaan afslaan of de eerste keer niet aanslaan bij het starten. Vaak helpt een software update door de dealer.
Ik denk dat er toch een probleempje is met de 1.8, alsof sommige sensoren/computertjes of wat dan ook het niet helemaal kunnen bolwerken. De 2.0 is uit dezelfde motorenfamilie, dus die zou er ook last van moeten hebben.
- JosP
- 3rd Gear member
Ik heb een V50 met 2.0 motor gehad maar heb nooit last gehad met het inhouden van de motor. Dit in tegenstelling tot de 1.8 motor.
- Giuseppo
- 2nd Gear member
De problemen van het slecht starten, af en toe inhouden en slecht stationair lopen zijn hier opgelost met het vervangen van de gasklep. (En ik hoop ook het hoge verbruik, maar dat is even afwachten)
2009 C30 1.8 Sport