Die heb ik een jaar of 6-7 geleden op de VKB gekocht. Als ik me goed herinner was dat bij de Duitse stand van Wagner en Gunther maar 100% zeker ben ik helaas niet! Ik heb toendertijd al de rubber bussen met PU vervangen en die heb ik op verschillende adressen gekocht. Ik heb ze trouwens ook weleens voorbij zien komen op Ebay.Waar heb je de PU variant gekocht?
Opknappen van mijn 1800E
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 26.03.2006 - 15:17
In België zijn niet alle stekkers meer leverbaar bij Bosch !!!B-lennium schreef:Ik heb originele bosch stekkers + rubbers gekocht voor mijn megasquirt installatie
hier http://www.cannell.co.uk/Bosch_Technica ... eparts.pdf vind je een pdf van bosch, op pagina 6 staan de injector stekkers.
je besteld het stekkertje (plastic) connectors (metaal) en het rubber los.
ik heb bij de lokale bosch service center gewoon een lijstje bosch nummers op de balie gelegd en na een week had ik een mooi doosje NIEUWE connectoren.
succes!
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
De achterkant + een reparatiedeel links achter zitten er in. Nu de rest nog...




Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Een drietal maanden verder:






Het begint nu eindelijk een beetje te vorderen!






Het begint nu eindelijk een beetje te vorderen!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
In de spuitplamuur:




Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10620
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Al met al nagenoeg een complete restauratie....... Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Volg het topic op de voet. GOED BEZIG!
Al met al ben je toch alweer een 1 1/2jaar bezig.
Als je nu dan toch bezig bent, zet er dan ook een rolbar in. Op jouw weblog zag ik dat je een paar Sparco kuipstoelen en harnas gordels hebt gekocht. Met Rolbar erin maakt dta het helemaal af.
4kg Brandbluspoeder erin en je kan rally's rijden in Duitsland. Erg leuk kan ik je melden. Ben bij een vriend met een soort gelijk object bezig in de vorm van een Rover 2000TC.
Al met al ben je toch alweer een 1 1/2jaar bezig.
Als je nu dan toch bezig bent, zet er dan ook een rolbar in. Op jouw weblog zag ik dat je een paar Sparco kuipstoelen en harnas gordels hebt gekocht. Met Rolbar erin maakt dta het helemaal af.
4kg Brandbluspoeder erin en je kan rally's rijden in Duitsland. Erg leuk kan ik je melden. Ben bij een vriend met een soort gelijk object bezig in de vorm van een Rover 2000TC.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
Wow! De volgende keer dat we hem weer zien, glimt ie er waarschijnlijk over.
En dan supervoorzichtig opbouwen.
Mooi gezicht zo strak in de spuitplamuur.
En dan supervoorzichtig opbouwen.
Mooi gezicht zo strak in de spuitplamuur.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Tsja, die 1,5jr heb je niet helemaal in de hand..Hans oet Twent schreef:Al met al nagenoeg een complete restauratie....... Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Volg het topic op de voet. GOED BEZIG!
Al met al ben je toch alweer een 1 1/2jaar bezig.
Als je nu dan toch bezig bent, zet er dan ook een rolbar in. Op jouw weblog zag ik dat je een paar Sparco kuipstoelen en harnas gordels hebt gekocht. Met Rolbar erin maakt dta het helemaal af.
4kg Brandbluspoeder erin en je kan rally's rijden in Duitsland. Erg leuk kan ik je melden. Ben bij een vriend met een soort gelijk object bezig in de vorm van een Rover 2000TC.
Rolkooi is iets wat me ook wel erg aanspreekt. Maar voor een later tijdstip. Voor nu wil ik alles eerst eens netjes gaan opbouwen. Meteen een nieuw dashboard monteren. Dat schijnt ook een gigaklus te worden..
Daarna hem eerst maar eens rijdbaar maken en vooral wat km's maken. Kan ik ondertussen mooi sparen en toch nog een beetje genieten naast het sleutelwerk. (al is dat ook leuk zolang het niet teveel geld kost;-)
Mijn handen jeuken...
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Gisteren de 1800 opgehaald bij de spuiter!
Hij is ontzettend strak geworden! Daarnaast hebben ze alle balken etc getectyleerd (wat een plakzooi!!) Vervolgens is ie van onderen opnieuw zwart gespoten. Is een vrij grove lak met een soort zand? erdoor.
Gisteravond natuurlijk gelijk begonnen met opbouwen. De gas installatie ligt er al weer in. Direct al het metrische met rvs afmonteren! + héél veel blanke tectyl.


Tijdens de VKB maar een nieuw dashboard kopen. Dan zijn er vast wel wat stands met fikse kortingen!
Hij is ontzettend strak geworden! Daarnaast hebben ze alle balken etc getectyleerd (wat een plakzooi!!) Vervolgens is ie van onderen opnieuw zwart gespoten. Is een vrij grove lak met een soort zand? erdoor.
Gisteravond natuurlijk gelijk begonnen met opbouwen. De gas installatie ligt er al weer in. Direct al het metrische met rvs afmonteren! + héél veel blanke tectyl.


Tijdens de VKB maar een nieuw dashboard kopen. Dan zijn er vast wel wat stands met fikse kortingen!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
Wow, supermooi!
Die velgen staan hem ook erg goed, laat je die eronder?
Nu heeeeel voorzichtig opbouwen.
Die velgen staan hem ook erg goed, laat je die eronder?
Nu heeeeel voorzichtig opbouwen.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Dat wordt een héél mooie P1800, joh! Hou vol hoor!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Dank voor de positieve berichten.
Ik zit er inderdaad wel hard aan te twijfelen om de originele klaverbladvelgen op te knappen (gigaklus!!!)
Omdat ik naar eigensmaak een set Polarisvelgen heb liggen, wil ik toch kijken hoe dat staat/stuurt/rijd als hij eenmaal af is (duurt nog wel een tijd)
Dingen die op het programma staan:
- ZSM lpg installatie er weer in zetten
- Deuren in elkaar zetten icm CV
- Dashboard vervangen. Evt nieuw hitte/geluid werend materiaal rond het schutbord vernieuwen. Noisekiller?
- Uitlaat fabriceren. Dat wordt nog een lastig karwei om hem in 2,5inch door te laten lopen naar achteren met behoud van originele chromenpijpjes
-Remmen upgrade (weet nog niet wat, zoek namelijk iets wat redelijk plug&play is. Wellicht geventileerde schijven van een 164)
- Kuipstoelen klaar maken om te monteren
- Bumpersteun RA zoeken, na laten maken. is plat door de aanrijding (iemand nog 1 over?
- Deurpanelen vernieuwen
- Kenlowe fan monteren
- PU Bus hulpstuurhuis zoeken, in NL niet verkrijgbaar, nu op zoek via nieuw zeeland club.
- Spiegel 240 pasmaken? Vind een zwarte mooier staan en zijn een stuk minder schaars.
- Ongetwijfeld veel andere dingen waar ik nog over zal berichten;-)
Groet, Boele
Ik zit er inderdaad wel hard aan te twijfelen om de originele klaverbladvelgen op te knappen (gigaklus!!!)
Omdat ik naar eigensmaak een set Polarisvelgen heb liggen, wil ik toch kijken hoe dat staat/stuurt/rijd als hij eenmaal af is (duurt nog wel een tijd)
Dingen die op het programma staan:
- ZSM lpg installatie er weer in zetten
- Deuren in elkaar zetten icm CV
- Dashboard vervangen. Evt nieuw hitte/geluid werend materiaal rond het schutbord vernieuwen. Noisekiller?
- Uitlaat fabriceren. Dat wordt nog een lastig karwei om hem in 2,5inch door te laten lopen naar achteren met behoud van originele chromenpijpjes
-Remmen upgrade (weet nog niet wat, zoek namelijk iets wat redelijk plug&play is. Wellicht geventileerde schijven van een 164)
- Kuipstoelen klaar maken om te monteren
- Bumpersteun RA zoeken, na laten maken. is plat door de aanrijding (iemand nog 1 over?
- Deurpanelen vernieuwen
- Kenlowe fan monteren
- PU Bus hulpstuurhuis zoeken, in NL niet verkrijgbaar, nu op zoek via nieuw zeeland club.
- Spiegel 240 pasmaken? Vind een zwarte mooier staan en zijn een stuk minder schaars.
- Ongetwijfeld veel andere dingen waar ik nog over zal berichten;-)
Groet, Boele
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- ArjanV
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Erg mooi... en wat Lars zegt, voorzichtig opbouwen!
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Boele schreef:Hans oet Twent schreef: Als je nu dan toch bezig bent, zet er dan ook een rolbar in.
Rolkooi is iets wat me ook wel erg aanspreekt.
Doe even normaal joh, dat ziet er toch niet uit zo'n stangenstelsel in je P1800, niet doen dus!!!
Wèl die Polarissen er onder aub, erg vet!
Groeten van Frans.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik heb in mijn ES dit materiaal geplaatst. De schutboard deken van koolstof werkt zeer goed tegen hitte overdracht en past perfect. Verder heb ik een transmissietunnel deken geplaatst. Het scheelt enorm wat hitte betreft en ook is het een heel stuk stiller geworden in de cabine. De vloer zelf heb ik nog niet gedaan. Wat ook goed helpt tegen de hitte van onder de vloer is de voorste demper weglaten. De demper zorgde voor veel hitte overdracht via de vloer. En je hebt veel minder gewicht aan je spruitstuk hangen zodat die minder belast wordt. Wat geluid betreft kan ik eigenlijk geen verschil in demping merken, er zitten tenslotte nog 2 dempers en dat blijkt genoeg te zijn.. Evt nieuw hitte/geluid werend materiaal rond het schutbord vernieuwen. Noisekiller?
Verlagen met 30mm levert geen problemen op als je of Koni's of Bilstein shocks monteerd, volgens mij heb al jij Bilsteins toch? Voor zou ik geen progressieve veren monteren achter wel, dat geeft de lekkerste wegligging. Progressieve veren voorkomen dat de achterkant wat springerig wordt.
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Zijn die dekens van Heatblok aan 1kant plakbaar? maw, hoe blijft het op zn plek zitten?Iroll schreef:Ik heb in mijn ES dit materiaal geplaatst. De schutboard deken van koolstof werkt zeer goed tegen hitte overdracht en past perfect. Verder heb ik een transmissietunnel deken geplaatst. Het scheelt enorm wat hitte betreft en ook is het een heel stuk stiller geworden in de cabine. De vloer zelf heb ik nog niet gedaan. Wat ook goed helpt tegen de hitte van onder de vloer is de voorste demper weglaten. De demper zorgde voor veel hitte overdracht via de vloer. En je hebt veel minder gewicht aan je spruitstuk hangen zodat die minder belast wordt. Wat geluid betreft kan ik eigenlijk geen verschil in demping merken, er zitten tenslotte nog 2 dempers en dat blijkt genoeg te zijn.. Evt nieuw hitte/geluid werend materiaal rond het schutbord vernieuwen. Noisekiller?
Verlagen met 30mm levert geen problemen op als je of Koni's of Bilstein shocks monteerd, volgens mij heb al jij Bilsteins toch? Voor zou ik geen progressieve veren monteren achter wel, dat geeft de lekkerste wegligging. Progressieve veren voorkomen dat de achterkant wat springerig wordt.
Ditzelfde vroeg ik me af voor de ''floorboards'' Misschien wel verstandig om een hele set aan te schaffen. Ben alleen bang wat er gebeurt als de bodem nat wordt...
1e demper heb ik geen last van, heb namelijk een spaghettipijp met uitlaattape. Verwacht dus niet zo veel hitte. Plan is dat er 1 absorptiedemper (flowmaster idee) achteraan komt, icm de 2 originele chromenpijpjes.
Meestal zijn de veren toch alleen per set leverbaar? Goede tip vwb progressiviteit!
Tsja, het gaat niet alleen om het uiterlijk hè, het moet ook een betere wegligging gaan geven. Anders ga ik namelijk voor de klaverbladvelgen.v700r schreef:Boele schreef:Hans oet Twent schreef: Als je nu dan toch bezig bent, zet er dan ook een rolbar in.
Rolkooi is iets wat me ook wel erg aanspreekt.
Doe even normaal joh, dat ziet er toch niet uit zo'n stangenstelsel in je P1800, niet doen dus!!!
Wèl die Polarissen er onder aub, erg vet!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Iroll schreef:De VKB is in de Utrechtse veemarkthallen (oftewel voordorphallen) op 30-31 oktober.
Ik bedoel die fikse kortingen.....die zal je tijdens de VKB niet tegenkomen hoor.
Groeten van Frans.