Eerste V70 is in aantocht. Na bijna 6 jaar een 850 GLT nu een auto met wat meer pit. Het fenomeen eco-tuning kwam laatst ter sprake en op zich lijkt me dat wel wat. Ik kreeg de tip om eens bij Hartog te informeren maar die kunnen mijn Volvo niet eco-tunen. Niet getreurd er zijn meer tuners die het kunnen. Maar ik begrijp dat er ook minder "goede" adressen zijn. Die zou ik uiteraard graag vermijden. Ik zou ook graag vermijden op op super-benzine te moeten rijden na tuning. Enige besparing in de beurs is dan gelijk weer verdampt.
Vraag is dus welke tuners zijn betrouwbaar en kunnen mijn auto eco-tunen?
Ook ervaringen met eco-tunen hoor ik graag!
ECO tuning V70 T5 2001
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Als het goed is... zou je nu standaard al op Euro98 moeten rijden, dat wordt wel aanbevolen bij mijn T5 (MY2005). Op Euro95 gaat wel, mis je alleen wat vermogen waardoor je verbruik waarschijnlijk iets hoger ligt. Volgens mij wordt altijd euro98 aanbevolen en vooral na tuning.
Ben benieuwd naar je bevindingen, altijd handig om de wederhelft te overtuigen
Ben benieuwd naar je bevindingen, altijd handig om de wederhelft te overtuigen

[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 19:25
Ik moet de auto nog krijgen. Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik me er nog niet in verdiept had wat voor brandstof er in moet... En dan te bedenken dat ik na de proefrit ook nog achter het benzineklepje heb gekeken. Daar staat bij mijn 850 heel duidelijk 95... Is me bij de T5 niet opgevallen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Het is een motor met 250 pk, dergelijke pk monsters hebben meestal het allerduurste vloeibare goud nodigLeeuwarden schreef:Ik moet de auto nog krijgen. Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik me er nog niet in verdiept had wat voor brandstof er in moet... En dan te bedenken dat ik na de proefrit ook nog achter het benzineklepje heb gekeken. Daar staat bij mijn 850 heel duidelijk 95... Is me bij de T5 niet opgevallen.

Vaak heb je van die eco-tuning pakketjes alleen voor de wat nieuwere modellen ben ik bang. Voor jouw T5 zie ik bijv bij Rica alleen deze.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 19:25
Ik had al even met Rica gebeld deze week. Maar zij attendeerden mij er op dat ik dan inderdaad op euro98 zou moeten gaan rijden (daar komt dus ook mijn gedachte vandaan dat er euro95 in gaat). Ik moet wel zeggen dat als er inderdaad standaard euro98 in gaat een eco-tuning juist wel economisch is...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 21:40
- Locatie: ASSEN
- Contacteer:
Ik zou het eens proberen bij ziptuning in o.a. Groningen. www.ziptuning.nl
Op de hun site kun je meer lezen over het hoe en wat, goede uitleg.
Op de hun site kun je meer lezen over het hoe en wat, goede uitleg.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 19:25
Das toevallig, ik had zelf Hartog al genoemd, Rica werd door t5power al genoemd en nu Ziptuning. Dat zijn precies de drie die ik gebeld had. Ziptuning heeft geen tuning voor mijn T5 beschikbaar.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 19:25
Zit tussen m'n oren... 

-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 19:25
Dan begrijp je het niet goed... Hoe denk je dat ik aan die T5 kom 

-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 19:25
Maar goed... laten we het maar weer over eco tuning hebben... Of kan ik beter de benzine aanlengen met aceton 

- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Ik heb 4 maanden met de Eco-tuning van Rica rond gereden. Afgelopen week heb ik hem eruit laten halen en heb mijn geld terug gekregen.Leeuwarden schreef:Ook ervaringen met eco-tunen hoor ik graag!
De tuning heb ik gedaan om het brandstof verbruik te verminderen, zoals ook aangekondigd word bij dezelfde rijstijl. Nou ik heb mijn best gedaan, om dezelfde rijstijl te houden, maar het verbruik is met geen deciliter omlaag gegaan.
Je kan net zo goed een normale tuning erin laten zetten.
Zie ook dit draadje. http://www.volvo-forum.com/viewtopic.php?t=37296
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 19:25
Ik had je draadje inderdaad gezien! Waarom zou ik beter normale tuning er in kunnen laten zetten?
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Omdat je dan meer verschil voelt in vermogen. Je krijgt voor relatief veel geld weinig vermogen bij de eco-tuning. Als je iets meer betaald krijg je ook meer power.
En voor het verbruik hoef je het niet te doen.
En voor het verbruik hoef je het niet te doen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 19:25
Okee, duidelijk. Dank.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 19:25
Ik begrijp dat sommige tuners de ECU (zeg ik dat goed) uitbouwen en andere niet. Waarom is dat? Ik lees daar meestal over dan men dat niet zo'n goed idee vindt.
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Dat uitbouwen gebeurt alleen bij auto`s die niet via de computeraansluiting in de auto geprogrammeerd kunnen worden.
Bij deze auto`s moet de ecu losgesoldeerd worden en een andere erin gesoldeerd worden.
Bij deze auto`s moet de ecu losgesoldeerd worden en een andere erin gesoldeerd worden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 19:25
Hmmm ik knutsel zelf wel eens wat met audio-elektronica en desolderen kan je of kan je niet. Maar bij onbevredigend resultaat is het terugzetten dus lastig. Lijkt me een afrader inderdaad...