De toevoeging van een beetje diesel zorgt voor wat extra smering. Diesel is vet en zal dus wat extra smeren. Wel met mate want bij een teveel aan diesel leg je een giga rookgordijn achter de auto.
Het werkgebied van de motor is gelegen tussen de 2500 en 5200 omw/min. Om de kracht van de motor optimaal te gebruiken blijf je tijdens het rijden en op- en terugschakelen binnen dat gebied. (Aldus onderwezen tijdens rijopleidingen van het vroegere politie verkeersinstituut.)
Bij het opschakelen zal de motor 1000 tot 1500 toeren zakken dus: Doortrekken tot 4500 toeren en dan opschakelen. (

Een lange rit, waarbij fatsoenlijk op toeren gereden gaat worden, zal op den duur zoveel warmte geven dat alle troep los zal branden en via de uitlaat de machinekamer verlaten.
En veel zuiniger dan 1:10 zal hij echt niet gaan worden.
Voor de meelezende experts onder ons: Kan het ook zijn dat het gebruik van ongeloode benzine debet is aan de motorsymptomen van Leandres zijn 740?