Vandaag is van mijn V40 1.9D 1998 de distriebutie riem gebroken vandaag...handig als je midden in de stad rijd op een drukke weg...maar goed,het is zo.Weggesleept,vervangende auto bla bla..
Staat 242000 km op...en de riem moest nog 33000 mee kunnen,nou niet dus.
Denken jullie dat het de moeite loont om deze nog te laten repareren??
Zal een 1000 euro zijn werd voorzichtig ingeschat,klopt dat een beetje?
(Bovag garage)
Distriebutieriem kapot
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21423
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Verder geen roest, rare nukken of versleten wiellagers? Ik roep maar wat. Dan is repareren toch de betere optie omdat een andere auto meer zal kosten en deze niets waard is met een kapotte motor.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
De distributieriem moet toch om de 120.000 vervangen worden?
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
- Nald
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 01.01.2010 - 19:49
- Locatie: Brabant
ligt er aan of er verder niks geks is gebeurd.
omdat de motor nu "van tijd" gedraaid heeft is er een zeer grote kans dat je zuigers je kleppen een klein kusje hebben gegeven.
als je kleppen hierdoor krom zijn is niet zo'n ramp, maar wel als je kleppen een kieharde klap hebben gehad waardoor er wat krom/kapot/ vervormd is.
meestal is dit makkelijk te controleren door te kijken of je de motor nog met de hand rond kan krijgen, maar deze methode biedt geen garanties. het kan zelfs al zijn dat als je drijfstang 0,001mm korter is geworden door een klap, dat je motor nooit meer mooi zal lopen.
Wanneer dit het geval is kan je met een relatief goedkope reparatie klaar zijn.
omdat de motor nu "van tijd" gedraaid heeft is er een zeer grote kans dat je zuigers je kleppen een klein kusje hebben gegeven.
als je kleppen hierdoor krom zijn is niet zo'n ramp, maar wel als je kleppen een kieharde klap hebben gehad waardoor er wat krom/kapot/ vervormd is.
meestal is dit makkelijk te controleren door te kijken of je de motor nog met de hand rond kan krijgen, maar deze methode biedt geen garanties. het kan zelfs al zijn dat als je drijfstang 0,001mm korter is geworden door een klap, dat je motor nooit meer mooi zal lopen.
Wanneer dit het geval is kan je met een relatief goedkope reparatie klaar zijn.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die riem moet om de 120000km worden vervangen.
De enige remedie is een nieuwe riem monteren en dan kijken of hij nog rond draait met de hand,dus niet starten,
Als dat lukt,proberen te starten en dan maar zien wat er gebeurd,je kunt mazzel hebben als hij op een gunstig moment is afgeslagen,mits je hem daarna niet gestart hebt natuurlijk.
De enige remedie is een nieuwe riem monteren en dan kijken of hij nog rond draait met de hand,dus niet starten,
Als dat lukt,proberen te starten en dan maar zien wat er gebeurd,je kunt mazzel hebben als hij op een gunstig moment is afgeslagen,mits je hem daarna niet gestart hebt natuurlijk.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Nald schreef:ligt er aan of er verder niks geks is gebeurd.
omdat de motor nu "van tijd" gedraaid heeft is er een zeer grote kans dat je zuigers je kleppen een klein kusje hebben gegeven.
als je kleppen hierdoor krom zijn is niet zo'n ramp, maar wel als je kleppen een kieharde klap hebben gehad waardoor er wat krom/kapot/ vervormd is.
meestal is dit makkelijk te controleren door te kijken of je de motor nog met de hand rond kan krijgen, maar deze methode biedt geen garanties. het kan zelfs al zijn dat als je drijfstang 0,001mm korter is geworden door een klap, dat je motor nooit meer mooi zal lopen.
Wanneer dit het geval is kan je met een relatief goedkope reparatie klaar zijn.
Krom is krom,ook al is het ietsje pietsje:)