Hoi volvo fan's,
Ik ben al 2 maanden trotse eigenaar van een volvo s80 2.4 automaat uit 1999! Ik zal binnenkort een paar fotos plaatsen! Maar na gisteren knipert de verlichting niet meer als ik de auto op slot doet met de ab. wel wordt het alarm ingeschakeld en gaan de deuren op slot! bij het uitschakelen gaat de verlichting wel gewoon 2 keer knipperen! Weet iemand hoe dit zit?
Mvg Pascal
alarm
- BertjeB
- 3rd Gear member
Heb je misschien je interieur sensoren uitgezet?
omdat de lampjes wel knipperen als je de boel uitzet is het geen zekering, een relais zou nog kunnen.
maar ik denk eerder dat je (per ongeluk) iets hebt uitgezet.
meen ergens te hebben gelezen dat je het knipperen van je lampjes uit kan zetten.
heb je je handleiding al geraadpleegd
greetzzzz Bert.
omdat de lampjes wel knipperen als je de boel uitzet is het geen zekering, een relais zou nog kunnen.
maar ik denk eerder dat je (per ongeluk) iets hebt uitgezet.
meen ergens te hebben gelezen dat je het knipperen van je lampjes uit kan zetten.
heb je je handleiding al geraadpleegd
greetzzzz Bert.
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
- Battlecruiser
- 8th Gear member
De knipperlichten doen het niet bij een storing in het systeem.
Het meest waarschijnlijke is dat de motorkapschakelaar het even niet doet. Dat ding geeft wel eens storingen omdat ie nu eenmaal af en toe een beetje vochtig kan worden. Invetten.
Andere mogelijke oorzaken kunnen de kofferklepschakelaar of de deurschakelaars zijn.
Het is uit te testen door bv. de motorkap te openen (van te voren aan de hendel trekken) als de auto op alarm staat. Evenzo met de rest (als je het interieuralarm uitschakelt).
Het meest waarschijnlijke is dat de motorkapschakelaar het even niet doet. Dat ding geeft wel eens storingen omdat ie nu eenmaal af en toe een beetje vochtig kan worden. Invetten.
Andere mogelijke oorzaken kunnen de kofferklepschakelaar of de deurschakelaars zijn.
Het is uit te testen door bv. de motorkap te openen (van te voren aan de hendel trekken) als de auto op alarm staat. Evenzo met de rest (als je het interieuralarm uitschakelt).
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- cammaro
- 2nd Gear member
ik heb inderdaad even alle deuren plus motorkap en achterklep open en dicht gedaan en het alarm deed het weer gewoon! Dus het zal wel aan de motorkap hebben gelegen want die heb ik pas nog open gehad! Bedankt !!!!!!! Ik weet niet of het bij de s60 op de zelfde plek zit als bij de s80?
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ik weet niet precies waar die schakelaar zit, want ik heb er indertijd de garage naar laten kijken.
Als je nergens iets vind, moet het (net als bij de achterklep) de motorkapsluiting zijn. Bij de achterklep zijn nl. klepsluiting en alarmschakelaar één en dezelfde.
Als je nergens iets vind, moet het (net als bij de achterklep) de motorkapsluiting zijn. Bij de achterklep zijn nl. klepsluiting en alarmschakelaar één en dezelfde.
Volvo Rules the Road