"In het leger wordt je een echte man"

Mijn legerdienst was in 1984
Beetje tussengas? Planken die handel en op tijd het gas weer loslaten. Grappig dat ik in die wagen met kistjes aan reed, terwijl ik nu altijd schoenloos rij...Herman41 schreef:Nog steeds off topic, maar zo'n apparaat als waar jij het op geleerd hebt Marcel, heb ik nog een paar jaar voor de lol erbij gehad. Heerlijk rijden door de stad, beetje tussengas en vooral niet kraken.... heerlijke sound hebben ze trouwens.
Terugschakelen zonder tussengas kon ook helemaal niet... Nee, wat ik bedoelde was dat tussengas ook plankgas was ipv een beetje. Tot zo'n 3000rpm meen ik me te herinneren.Herman41 schreef:Ik zie dat ze na de oorlog in België al net zulke mooie vrachtwagens maakten als in Nl.![]()
@ Marcel, gaspedaal is inderdaad een rolletje, maar zonder tussengas terugschakelen.... Plankgas was inderdaad wel altijd nodig anders ging het allemaal nog trager. (Hoewel mijn 328 over de 90 km/uur liep, maar dan had je wel gehoorbeschermers nodig )
::?
Ik snap je, maar ik denk niet dat een Xc veel meer of minder opvalt dan een V70. Is nog steeds een mooie, gedistingeerde auto zonder veel opsmuk, maar net met dat beetje extra. Een Volvo heeft sowieso wel een "doe maar gewoon" mentaliteit, gemengd met goede smaak.diesel01 schreef:Lijkt mij helemaal het einde, maar ik ben dan ook auto-adept.
Vorige week hebben wij(Anita en ik) bij een '08 XC70 staan kijken en het nooit meer sneeuwkettingen hoeven leggen tijdens de wintersport spreekt mij zeer aan. Alleen....
Wij rijden de auto dagelijks woon-werk en de auto staat voor het pand met een parkeer vergunning op het raam.
Het hebben van een eigen zaak biedt een hoop voordelen, maar een nadeel is dat alles wat je doet of hebt beoordeelt wordt door je klanten.
Doorgaans bedienen wij een ouder publiek met een "doe maar gewoon mentaliteit" ik denk dat een XC voor de deur slecht voor de handel is en een nette V70 gewoon niet opvalt.
Als ik hier niet over na zou hoeven te denken zou een XC boven aan het lijstje staan.
Wij rijden met een ´05 V70 D5 met 5 traps geartronic probleemloos met een zware (1500 kg) Eriba Nova 530 naar Zuid-Europa. De GT is hierbij ideaal omdat je dan de motor op toeren kunt houden (door manueel te gaan schakelen). Zijn ook met een 940 met 'ouderwetse' automaat en grote/ zware caravan naar Z-Europa geweest, maar dan zat je regelmatig met samengeknepen billen te rijden... Ik zou dus zeker voor de 'oude' V70 met D5 gaan!Het is de bedoeling dat we nu toch een jaar of 4 verder kunnen waarbij ook een caravan in de toekomst een mogelijkheid is.