Defenitie Whiplash:
Volvo:Een whiplash (eigenlijk whiplash-trauma of post-whiplash klachten) wordt veroorzaakt door een ongeluk, meestal door een auto-ongeluk waarbij het slachtoffer van achteren wordt aangereden. Door de klap bij zo'n ongeluk worden de rug en schouders naar voren geduwd, terwijl het hoofd achterblijft. Wanneer er geen hoofdsteun is, slaat het hoofd helemaal naar achteren, over de leuning heen.
Ik neem toch aan dat hij bedoeld dat de stoel iets naar voren schuift en niet naar achteren? Stel dat er iemand achter je zit dan kan dat toch ook niet? In mijn ogen: of daar nou een thuiskomertje staat of de benen van de passagier achter mij dat zal toch geen (ander) effect hebben? Heeft deze man het goed of heeft hij het niet helemaal begrepen?Whiplash Protection Seating System (WHIPS)
De voorstoelen, inclusief de rugleuning en hoofdsteun, schuiven terug en kantelen tegelijkertijd licht om de kracht van de aanrijding op te vangen. Daardoor helpen ze nek- en rugletsel te voorkomen bij een aanrijding aan de achterzijde.
Buiten dit hoop ik er nooit gebruik van te hoeven maken, maar dat terzijde.
Wie weet hier wat meer over te vertellen?