Tot mijn grote spijt is m'n C30 zaterdag op zondagnacht gestrand bij een kilometerstand van 102.267 km...

We waren onderweg vanuit Parijs en nog een paar kilometer van huis, gelukkig is het niet nog in Frankrijk gebeurd

Ik had 'm bij Hazeldonk net weer helemaal volgetankt. Ergens halverwege de A27 begon me iets op te vallen in m'n achteruitkijkspiegel; ik zag in de lampen van de auto's die achter ons reden een beste walm, die vanaf mijn C30 moest komen. Maar er gingen geen lampjes o.i.d. branden, dus gewoon doorgereden. Toen op de A12 begon er een diesellucht binnen te dringen. Een vriend van me zei toen van, joh, je rijd te langzaam, trek 'm maar eens ff door. Dat gezegd hebbende de daad bij het woord gevoegd, het gevolg was dat de C30 plankgas niet verder kwam dan 145 km/h en daarna begon de snelheid en dus het vermogen weg te zakken... Dat in combinatie met de diesellucht de auto snel de snelweg afgestuurd naar een tankstation. Toen we daar stil stonden, bleek de walm niet uit de uitlaat te komen, zoals ik dacht, maar vanonder de motorkap...
Snel auto uitgezet en gekeken onder de motorkap. Daar begon ik toch nog zenuwachtiger te worden, want het schutbord en ook de afdekplaat waren helemaal nat van de diesel.
Toen Volvo Assistance gebeld en die stuurden de ANWB, die niet lang daarna kwam. Die heeft wat onderzoek gedaan en kwam tot de conclusie dat 1 van de pijpjes van de hogedrukinspuiting van de brandstof gescheurd was. Dat verklaarde een heleboel, ook de plas die zich onder m 'n wagen begon te vormen (zie de foto)

Daarna is Logicx gebeld, die 'm heeft afgehaald en die brengen 'm vandaag/morgen naar m'n dealer. En in de tussentijd rij ik met een VW Touran rond (helaas...).
Al met al, weer een ervaring rijker en ik hoop dat Broekhuis 'm weer snel gemaakt heeft! En ik ben maar wat blij dat 't een diesel was en geen benzine, want dan was 't geheel wel in vlammen opgegaan vrees ik...