Wie kan mij zo gauw vertellen hoeveel olie er in een AW 71 automaat gaat, dus incl koppelvormer. Binnenkort gaat de bak eronderuit om het volgende te vervangen:
Vliegwiel, schade aan de tanden door kapotte startmotor
achterste krukas keerring, hoeft niet maar de bak ligt er dan toch onderuit
keerringen in en uitgaande as automaat, zeker nodig hij lekt
filter automaat wordt schoongemaakt, weet niet of dat wel is gedaan is
nieuwe carterpakking automaat, mogelijk ook lekkage
cardanas rubber met lager, uit voorzorg we zijn toch bezig
AW 71 automaat (hoeveel olie)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Bestel maar 15 liter!
Nieuwe olie in je automaat heeft weinig zin als je de bak alleen maar inwendig het filter schoonmaakt. Dan liever de automaat spoelen als je klaar bent door er 15 liter olie door te pompen met draaiende motor.
Olie kun je opvangen bij de koeler die in de koelwater-radiator zit.
Zoek eens op "flushen".
Nieuwe olie in je automaat heeft weinig zin als je de bak alleen maar inwendig het filter schoonmaakt. Dan liever de automaat spoelen als je klaar bent door er 15 liter olie door te pompen met draaiende motor.
Zoek eens op "flushen".
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- admiral
- 5th Gear member
bedankt voo de tip.Msuidgeest schreef:Bestel maar 15 liter!
Zoek eens op "flushen".
-
- 7th Gear member
Een AW71 heeft niet altijd een oliekoeler,dus vullen en na een paar honderd kilometer verversen opnieuw is voldoende,het is een volledig mechanische bak,dus er komt geen electronica aan te pas zoals bij de nieuwe Volvo.s.
- admiral
- 5th Gear member
Die van mij heeft wel een oliekoeler in de rad zitten, wat bedoel je met electronica. Ik heb er een OD op zitten die automatsch meeschakeld maar die ik ook handmatig kan uitzetten. Mijn automaat komt uit één van de laatste polar'sRamon&Ramon schreef:Een AW71 heeft niet altijd een oliekoeler,dus vullen en na een paar honderd kilometer verversen opnieuw is voldoende,het is een volledig mechanische bak,dus er komt geen electronica aan te pas zoals bij de nieuwe Volvo.s.
Volgens mij hebben alle aut. bakken een olie koeler behalve de BW 35 van de amazon, die wordt gekoeld door de rijwind.
-
- 7th Gear member
Een overdrive heeft dus niet met electronica van doen in de zin van electronisch,s gestuurde bakken.
De techniek van tegenwoordig is andere koek.
In het begin van de AW71 hadden ze niet allemaal een oliekoeler,dat was toen een optie..
Later wel..
De techniek van tegenwoordig is andere koek.
In het begin van de AW71 hadden ze niet allemaal een oliekoeler,dat was toen een optie..
Later wel..