Piepend autoalarm

De grotere Volvo's
Plaats reactie
Pronea
Starter

Hallo,

Kan het alarm van een S80 ook een geluidje produceren bij het in- of uitschakelen?
In het pre Volvo tijdperk had ik een auto die een piepje gaf bij scherp zetten van het alarm, zo wist ik dat de boel op alarm stond. Mijn huidige S80 laat alleen maar wat lichtjes knipperen, hetgeen het vooral overdag wat lastig maakt om te zien of de auto op alarm staat. En ik moet nu echt kijken of de lichtjes wel knipperen.

Voor de goede orde, ik heb een losse afstand bediening van Volvo met 4 knopjes.
Fredhead
Geartronic member

Voor zover ik weet kan dit niet met het originele alarm.

Je zou er een aftermarket alarmsysteem in kunnen zetten dat deze functie wel heeft.

Ben het zelf trouwens niet anders gewend dan de knipperende lampen en heb er totaal geen moeite mee.
Ook overdag niet en anders bij twijfel gewoon nog een keertje op de "sluitknop" drukken en je weet zeker dat de auto op slot staat met het alarm erop.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Oceanracer
Geartronic member

Paar jaar terug is die vraag ook al eens langsgekomen en er is inderdaad geen oplossing voor gekomen: Tjoep Tjoep
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Pronea
Starter

Okee,

Bedankt voor de info, ik blijf maar bij het originele alarm systeem, en zal er aan moeten wennen dat er geen pieppie is...

Job.
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”