Hallo forumleden,
Heb een V70, D5, 2.4 manueel (120KW) uit 2002. Na een keer in Duitsland flink doorgereden te hebben (180) ging twee weken later de auto over op "noodgas" en "motorservice vereist"gaat op dashboard branden. Heb geen trekkracht meer en op de grote weg rijdt hij niet harder dan 120/130. Na computertest bij de dealer is de luchtmassameter is vervangen. Probleem nog hetzelfde. Ik wil nu zelf de gasklephuis gaan reinigen en event. vacuumleidingen. Ben wel handig maar van auto's heb ik dus geen kaas gegeten. Wie kan me vertellen waar de gasklephuis zit of een fotootje doorzetten hierover.
Heb van de dealer begrepen dat het mischien dit ofwel dat kan zijn, of een turboklep die blijft hangen, of een kapotte printplaat van de computer.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Vr gr Ko Izeboud
V70 D5 200 2.4 120KW 2002
- edraket
- 7th Gear member
Wat een vreemde adviezen. Jouw diesel heeft geen gasklep. En die willen ze gaan reinigen? Of een kapotte printplaat. Dat is echt zo'n advies als je echt niet weet wat er aan schort. Vreemd verhaal als je het mij vraagt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ik denk dat je brandstoffilter vuil/verstopt is.
Het "een keer flink doorgereden hebben" heeft hier volgens mij niets mee van doen.
Waarom koppel je deze 2 zaken aan elkaar?
"Vuile" brandstof in het buitenland tanken is dan eerder een oorzaak.
Het "een keer flink doorgereden hebben" heeft hier volgens mij niets mee van doen.
Waarom koppel je deze 2 zaken aan elkaar?
"Vuile" brandstof in het buitenland tanken is dan eerder een oorzaak.
- Thijs
- 7th Gear member
En als je zelf gasklephuizen wil gaan demonteren, ondanks dat die er niet in zit bij de diesel en je niet weet waar die zit, ben je niet alleen slecht voorgelicht, maar wat mij betreft ook een panne(n)koek. Ik zou eerst eens naar een goede garage gaan en de boel uit laten lezen.
En als je dat dan gedaan hebt stel je je eerst even netjes voor in de daarvoor bestemde rubriek en vertel je ons daarna hier wat het geweest is!
Succes iig met storing zoeken, pannekoek!
Oja, als het de lmm niet was mag de dealer die ook wel weer vervangen voor de oude, er is immers een goed werkend onderdeel uitgewisseld.
En als je dat dan gedaan hebt stel je je eerst even netjes voor in de daarvoor bestemde rubriek en vertel je ons daarna hier wat het geweest is!
Succes iig met storing zoeken, pannekoek!
Oja, als het de lmm niet was mag de dealer die ook wel weer vervangen voor de oude, er is immers een goed werkend onderdeel uitgewisseld.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- Starter
Beste leden, sorry dat ik me niet heb voorgesteld,
Bij deze, mijn naam is Ko Izeboud, woon sinds 7 jaar in Kapellen (Belgie) en ben even hopeloos op zoek naar een oplossing voor iets waar een Volvo Dealer slapend rijk van kan worden.
Als ik de motor afzet nadat hij op bedrijfstemperatuur is, en hem vervolgens start, kan ik hem maar 1 keer over de 3500 toeren krijgen, daarna valt het vermogen weg en komt hij niet meer boven de 2500 toeren.
Ik heb gisteren, na het doorlezen van wat problemen van anderen, de aansluitingen schoongemaakt voor het inlaatspruitstuk.Ongelooflijk wat een zwarte derrie daar uitkwam. Net zoals op de foto's van Ed te zien is.
Ik kon het niet verder schoonmaken dan zoals op de foto's te zien is maar gaat er niet een hoop van die zwarte derrie ook de motor zelf in, of de leidingen?
Zoal als gezegd ben ik een leek vwb auto's. Kan iemand me vertellen waar het brandstoffilter in mijn auto zit?
Hoop dat iemand nog wat tips heeft, alvast bedankt!
Groeten Ko Izeboud
Bij deze, mijn naam is Ko Izeboud, woon sinds 7 jaar in Kapellen (Belgie) en ben even hopeloos op zoek naar een oplossing voor iets waar een Volvo Dealer slapend rijk van kan worden.
Als ik de motor afzet nadat hij op bedrijfstemperatuur is, en hem vervolgens start, kan ik hem maar 1 keer over de 3500 toeren krijgen, daarna valt het vermogen weg en komt hij niet meer boven de 2500 toeren.
Ik heb gisteren, na het doorlezen van wat problemen van anderen, de aansluitingen schoongemaakt voor het inlaatspruitstuk.Ongelooflijk wat een zwarte derrie daar uitkwam. Net zoals op de foto's van Ed te zien is.
Ik kon het niet verder schoonmaken dan zoals op de foto's te zien is maar gaat er niet een hoop van die zwarte derrie ook de motor zelf in, of de leidingen?
Zoal als gezegd ben ik een leek vwb auto's. Kan iemand me vertellen waar het brandstoffilter in mijn auto zit?
Hoop dat iemand nog wat tips heeft, alvast bedankt!
Groeten Ko Izeboud
-
- Starter
Heb vanochtend een stuk gereden met de schoongemaakte leidingen voor de inlaat. Merk wel dat ie wat rustiger stationair draait en wat beter reageert op het gas maar als het op trekkracht aankomt is het nog steeds hetzelfde, helaas.
Bedankt voor je advies toppertje,maar zoals ik al zei, ben op dit gebied een leek, en zelfs jouw aanwijzing zegt me niks.Ik dacht dat ergens onder de motorkap moest zoeken voor dat brandstoffilter.
Maar ik ga nog eens zoeken, in ieder geval bedankt!
Groeten Ko
Bedankt voor je advies toppertje,maar zoals ik al zei, ben op dit gebied een leek, en zelfs jouw aanwijzing zegt me niks.Ik dacht dat ergens onder de motorkap moest zoeken voor dat brandstoffilter.
Maar ik ga nog eens zoeken, in ieder geval bedankt!
Groeten Ko
-
- Starter
Toppertje,
Heb het brandstoffilter gevonden, jullie techneuten zullen wel denken,...
Maar hoe krijg je dat ding nou los?
Door die bout in het midden los te draaien of het hele filter los te draaien?
Hoop wat te horen, vast bedankt
Groeten Ko
Heb het brandstoffilter gevonden, jullie techneuten zullen wel denken,...
Maar hoe krijg je dat ding nou los?
Door die bout in het midden los te draaien of het hele filter los te draaien?
Hoop wat te horen, vast bedankt
Groeten Ko