Powershift wacht te lang na schakelen van R naar D
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Kan iemand mij trouwens even uitleggen wat het verschil is tussen een geartronic (een automatische bak, waarbij je zel ook kunt schakelen als ik het goed omschrijf) en een powershiftbak ??
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Bij een powershiftbak kan je ook zelf schakelen hoor.
Het verschil ligt in het pricipe van de werking, mij is verteld door de dealer dat een powershift eigenlijk beschouwd moet worden als een manuele bak die hydraulisch bediend wordt.
Het voordeel zou zijn, geen powerdip bij overschakelen, zachter overschakelen en lager verbruik dan geartronic.
Als ik had geweten dat Volvo met een eigen 2.0 diesel (D3) met geartronic kwam dit jaar, had ik verleden jaar geen C70 2.0D (PSA motor) met powershift (Ford bak) gekocht.
Ik hoop alleen dat nu na de afstoot van Volvo door Ford we binnen x aantal jaren geen problemen krijgen met beschikbaarheid van onderdelen die Ford leverde voor onze C70....
Het verschil ligt in het pricipe van de werking, mij is verteld door de dealer dat een powershift eigenlijk beschouwd moet worden als een manuele bak die hydraulisch bediend wordt.
Het voordeel zou zijn, geen powerdip bij overschakelen, zachter overschakelen en lager verbruik dan geartronic.
Als ik had geweten dat Volvo met een eigen 2.0 diesel (D3) met geartronic kwam dit jaar, had ik verleden jaar geen C70 2.0D (PSA motor) met powershift (Ford bak) gekocht.
Ik hoop alleen dat nu na de afstoot van Volvo door Ford we binnen x aantal jaren geen problemen krijgen met beschikbaarheid van onderdelen die Ford leverde voor onze C70....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Powershift is een dubbele koppeling automaat(http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbelekop ... ellingsbak) en de geartronic is heeft een enkele koppeling.jan weemering schreef:Kan iemand mij trouwens even uitleggen wat het verschil is tussen een geartronic (een automatische bak, waarbij je zel ook kunt schakelen als ik het goed omschrijf) en een powershiftbak ??
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Thanks!Discovery schreef:Powershift is een dubbele koppeling automaat(http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbelekop ... ellingsbak) en de geartronic is heeft een enkele koppeling.jan weemering schreef:Kan iemand mij trouwens even uitleggen wat het verschil is tussen een geartronic (een automatische bak, waarbij je zel ook kunt schakelen als ik het goed omschrijf) en een powershiftbak ??
Bij VAG heeft men weinig problemen met dit soort bakken zover ik weet.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
nogmaals naar de dealer geweest, bak uitgelezen, niks te vinden.
Nu wordt binnenkort de bakolie nogmaals vervangen voor onderzoek van de olie.
Oh hadden we maar geen Powershift gekocht.....
Nu wordt binnenkort de bakolie nogmaals vervangen voor onderzoek van de olie.
Oh hadden we maar geen Powershift gekocht.....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 17:58
- Locatie: Xanten
Ivo,
een paar weken geleden had ik hier ook last van. Ik was bij vrienden in Zuid Duitsland en wou de C70 keren (deze vrienden wonen in een doodlopende straat), zodat ik bij vertrek niet eerst nog moest keren. Na het achteruit steken, duurde het ook zeker 5 seconden voordat ik weer vooruit kon rijden.
Tot nu toe was het bij mij eenmalig en ik hoop ook dat het hierbij blijft. Mocht dit echter vaker gebeuren, ga ik hier zeker een melding over maken bij mijn dealer.
een paar weken geleden had ik hier ook last van. Ik was bij vrienden in Zuid Duitsland en wou de C70 keren (deze vrienden wonen in een doodlopende straat), zodat ik bij vertrek niet eerst nog moest keren. Na het achteruit steken, duurde het ook zeker 5 seconden voordat ik weer vooruit kon rijden.
Tot nu toe was het bij mij eenmalig en ik hoop ook dat het hierbij blijft. Mocht dit echter vaker gebeuren, ga ik hier zeker een melding over maken bij mijn dealer.
vanaf 09-03-2011: MY11 Volvo C70 D3 Summum Geartronic - Twilight Bronze [foto's]
30-04-2010 - 09-03-2011: MY10 Volvo C70 2.0D Momentum Powershift - Flamenco Red Metallic
26-06-2008 - 09-04-2010: MY09 Volvo C30 2.0D Momentum - Gecko Green
29-05-2004 - 26-06-2008: MY97 Volvo S70 2.5T Exclusive-Line + Comfort-Line Nautic Blue Pearl
30-04-2010 - 09-03-2011: MY10 Volvo C70 2.0D Momentum Powershift - Flamenco Red Metallic
26-06-2008 - 09-04-2010: MY09 Volvo C30 2.0D Momentum - Gecko Green
29-05-2004 - 26-06-2008: MY97 Volvo S70 2.5T Exclusive-Line + Comfort-Line Nautic Blue Pearl
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Volgende week maandag hebben we weer een afspraak om de olie te vervangen van de bak, Volvo Keulel wil een staal van die olie voor onderzoek.
Ik begin steeds meer en meer zin te krijgen om een deal te vragen om de auto in te ruilen voor een C70 D3 met geartonic....
Ik begin steeds meer en meer zin te krijgen om een deal te vragen om de auto in te ruilen voor een C70 D3 met geartonic....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Ik heb ondertussen 10000 km op de klok en gelukkig het probleem van Ivo nimmer gehad.
Wel merk ik soms dat de bak "aan het denken is", voornamelijk als ik uit een bocht kom en vol gas geef.....duurt dan 2 seconden voordat er reactie komt.
REcent de bak laten resetten maar kan niet zeggen dat dit euvel over is..... toch maar laten tunen???
Wel merk ik soms dat de bak "aan het denken is", voornamelijk als ik uit een bocht kom en vol gas geef.....duurt dan 2 seconden voordat er reactie komt.
REcent de bak laten resetten maar kan niet zeggen dat dit euvel over is..... toch maar laten tunen???
- spooky202
- 3rd Gear member
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 11.12.2007 - 16:12
- Locatie: Maarsbergen
Na tuning doet ie dat ook nog hoor
Althans, bij mij wel. Hoewel... 2 seconden is wel erg lang.
Ik denk dat dat komt omdat de bak juist over wilde schakelen naar een hogere versnelling en dan tijd nodig heeft om juist terug te schakelen.

Ik denk dat dat komt omdat de bak juist over wilde schakelen naar een hogere versnelling en dan tijd nodig heeft om juist terug te schakelen.
Casper
MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design
MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
vdotinga,
Nog problemen gehad met de powershift ?
Net nog eens contact gehad met de dealer, ze gaan Volvo contacteren om onze volledige bak onder garantie te vervangen, wordt vervolgd...
Nog problemen gehad met de powershift ?
Net nog eens contact gehad met de dealer, ze gaan Volvo contacteren om onze volledige bak onder garantie te vervangen, wordt vervolgd...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 17:58
- Locatie: Xanten
Ivo
Tot op heden geen problemen meer gehad. Is gelukkig ook nog maar 1 keer voorgekomen. Ik heb echter wel een hele mooie aanbieding gekregen om mijn C70 in te ruilen voor een C70 D3 Geartronic Summum. Om de problemen die jij nu hebt met de Powershift voor te zijn, denk ik dat ik maar op deze aanbieding in ga.
Tot op heden geen problemen meer gehad. Is gelukkig ook nog maar 1 keer voorgekomen. Ik heb echter wel een hele mooie aanbieding gekregen om mijn C70 in te ruilen voor een C70 D3 Geartronic Summum. Om de problemen die jij nu hebt met de Powershift voor te zijn, denk ik dat ik maar op deze aanbieding in ga.

vanaf 09-03-2011: MY11 Volvo C70 D3 Summum Geartronic - Twilight Bronze [foto's]
30-04-2010 - 09-03-2011: MY10 Volvo C70 2.0D Momentum Powershift - Flamenco Red Metallic
26-06-2008 - 09-04-2010: MY09 Volvo C30 2.0D Momentum - Gecko Green
29-05-2004 - 26-06-2008: MY97 Volvo S70 2.5T Exclusive-Line + Comfort-Line Nautic Blue Pearl
30-04-2010 - 09-03-2011: MY10 Volvo C70 2.0D Momentum Powershift - Flamenco Red Metallic
26-06-2008 - 09-04-2010: MY09 Volvo C30 2.0D Momentum - Gecko Green
29-05-2004 - 26-06-2008: MY97 Volvo S70 2.5T Exclusive-Line + Comfort-Line Nautic Blue Pearl
Ik heb even ingelezen, je bent bijna een jaar verder en eigenlijk geen steek verder.
Ik hoop voor je dat het met een nieuwe bak beter wordt, want het koude weer komt er weer aan.
Ik hoop voor je dat het met een nieuwe bak beter wordt, want het koude weer komt er weer aan.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
vdotinga, das wel een erg drastische maatregel !
Ben benieuwd of mijn dealer me ook dergelijk voorstel gaat doen...
Ben benieuwd of mijn dealer me ook dergelijk voorstel gaat doen...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 17:58
- Locatie: Xanten
Ivo,
tsja..vorige maand heb ik voor een collega de diplomatieke/militaire prijslijst voor opgevraagd bij Diplomatic/Military Sales en toen gelijktijdig maar eens gevraagd hoeveel ik voor mijn C70 zou krijgen, als ik de C70 op een C70 zou inruilen. Nu blijk dat de dealer een heel goed bod deed. Dit bod tezamen met de huidige diplomatieke/militaire aanbiedingen zorgen er wel voor dat het op dit moment heel aantrekkelijk is om hierop in te gaan.
tsja..vorige maand heb ik voor een collega de diplomatieke/militaire prijslijst voor opgevraagd bij Diplomatic/Military Sales en toen gelijktijdig maar eens gevraagd hoeveel ik voor mijn C70 zou krijgen, als ik de C70 op een C70 zou inruilen. Nu blijk dat de dealer een heel goed bod deed. Dit bod tezamen met de huidige diplomatieke/militaire aanbiedingen zorgen er wel voor dat het op dit moment heel aantrekkelijk is om hierop in te gaan.

vanaf 09-03-2011: MY11 Volvo C70 D3 Summum Geartronic - Twilight Bronze [foto's]
30-04-2010 - 09-03-2011: MY10 Volvo C70 2.0D Momentum Powershift - Flamenco Red Metallic
26-06-2008 - 09-04-2010: MY09 Volvo C30 2.0D Momentum - Gecko Green
29-05-2004 - 26-06-2008: MY97 Volvo S70 2.5T Exclusive-Line + Comfort-Line Nautic Blue Pearl
30-04-2010 - 09-03-2011: MY10 Volvo C70 2.0D Momentum Powershift - Flamenco Red Metallic
26-06-2008 - 09-04-2010: MY09 Volvo C30 2.0D Momentum - Gecko Green
29-05-2004 - 26-06-2008: MY97 Volvo S70 2.5T Exclusive-Line + Comfort-Line Nautic Blue Pearl
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Zal ik dan toch nog snel terug in het leger gaan ? 
Ik wacht nog effe af tot ze de bak wisselen als het dan nog niet opgelost is, kan ik de vraag nog stellen.

Ik wacht nog effe af tot ze de bak wisselen als het dan nog niet opgelost is, kan ik de vraag nog stellen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
In het andere topic heb ik gelezen dat je huidige C70 wordt ingeruild voor een nieuwe D3 GT.
Maar is het eigenlijk al geweten wat nu precies het probleem met de powershift veroorzaakt? Want behalve jouw verhaal ik hoor eigenlijk geen slechte ervaringen met een powershift...
Ik las ergens dat het kan komen doordat de auto nog niet volledig stilstaat en de automaat wacht totdat de assen niet meer draaien alvorens te schakelen. Als dat echt het probleem is zou ik er bvb perfect mee kunnen leven, want ik heb toch de gewoonte om de auto dmv de rem volledig tot stilstand te brengen alvorens vooruit te rijden.
Maar is het eigenlijk al geweten wat nu precies het probleem met de powershift veroorzaakt? Want behalve jouw verhaal ik hoor eigenlijk geen slechte ervaringen met een powershift...
Ik las ergens dat het kan komen doordat de auto nog niet volledig stilstaat en de automaat wacht totdat de assen niet meer draaien alvorens te schakelen. Als dat echt het probleem is zou ik er bvb perfect mee kunnen leven, want ik heb toch de gewoonte om de auto dmv de rem volledig tot stilstand te brengen alvorens vooruit te rijden.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
De echte oorzaak is nog niet gekend, eerst was het wegens te koud buiten, dan wegens te dike bakolie (is dan vervangen door dunnere, zonder resultaat), dan electronische sturing module vervangen, zonder resultaat.
Uiteindelijk wou de dealer de hele bak nog vervangen, maar dit was op een andere C70 ook geprobeerd en dat had ook niet geholpen..heb dus eieren voor mijn geld gekozen en een nieuwe D3 geartronic gekocht.
Wij wachtten telkens tot de auto volledig stilstaat alvorens van R naar D te schakelen, maar het probleem blijft zich regelmatig voordoen.
Uiteindelijk wou de dealer de hele bak nog vervangen, maar dit was op een andere C70 ook geprobeerd en dat had ook niet geholpen..heb dus eieren voor mijn geld gekozen en een nieuwe D3 geartronic gekocht.
Wij wachtten telkens tot de auto volledig stilstaat alvorens van R naar D te schakelen, maar het probleem blijft zich regelmatig voordoen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Gisteravond op een verjaardag een XC60 rijder gesproken. Was helemaal enthousiast over zijn 2.0T, maar er was toch al wat gebeurd na 4000km.... de versnellingsbak vernieuwd. Dit omdat het heel lang duurde voordat hij in zijn 1 optrok.
Nieuwe bak, probleem opgelost.
Nieuwe bak, probleem opgelost.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ook een Powershift ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Denk 't wel. Volgens mij is de 2.0T niet met Geartronic te bestellen 
Ik vind trouwens dat je een goede keuze hebt gemaakt, Ivo. Een D3 is echt veel fijner dan een 2.0D
Ik vind trouwens dat je een goede keuze hebt gemaakt, Ivo. Een D3 is echt veel fijner dan een 2.0D
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km